Inlägg från: Anonym (Äcklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äcklig)

Vad är det för bölder? (äckligt)

Jag får då och då bölder på kroppen. Oftast på brösten, insidan av låren eller ljumskarna. Det är som finnar, oftast stora som en 50-öring, ibland 1-krona, röd/lila och gört så förbaskat ont. Lyckas jag få hål på dom kommer det mängder med var och blod. När den lagt sig efter några veckor blir det alltid ett lila märke kvar. Runt bölden brukar det bli ett rött område som är varmt och svullet. Området kan lätt bli 15-20cm i diameter.

Detta är inga vanliga finnar! De är direkt handikappande då jag kan ha svårt att gå (för att det gör ont), svårt att ha tyrosor eller bh på mig. Detta började för kanske 8-9 mån sedan och jag har alltid minst en böld.

Någon annan som har det så? Teori om vad det kan vara? Vad jag ska göra?

• Svar på tråden Vad är det för bölder? (äckligt)
  • Anonym (Äcklig)

Jag frågade en läkare i förbifarten när jag var där för en öroninflammation. Han sa "vissa människor får lättare hudinfektioner än andra...så är det bara"

Men detta är inte klokt! Känner mig så groteskt äcklig!

• Anonym (Äcklig)

Första gången jag fick det gick jag till läkaren som sa att det var ordentligt infekterat och skrev ut penicillin. Efter det har det bara fortsatt komma.
    bölden: Så du menar på allvar att du får såna flera gånger/mån och inte direkt bryr dig utan accepterar att du ska ha det så? Inte pratat med någon läkare?

• Anonym (Äcklig)

iorlina: O ja! Oftast tar jag på alsolsprit när jag väl fått sönder den (spruckit av sig själv)

• Anonym (Äcklig)

Tack för alla era svar!!

Jag har inte sett något direkt samband med ÄL och mens. Får dom hela tiden tycker jag. Dessutom har jag PCO-S och mens typ vart hundrade år

För ca 2 mån sedan fick jag en riktigt stor böld på mitt bröst. Nästan hela bröstet blev svullet, rött, varm och ÖMT. Tillslut fick jag feber. Efter 2 veckor försvann bölden och det är nu ett lila fult märke kvar.

Dessa märken plågar mig massor. Jag vill inte vara helt lilaprickig på områden som gärna får se fräscha ut, som t.ex. bröst och runt underlivet. Blir så ledsen.

• Anonym (Äcklig)

Skånetös: Läkaren sa att det inte var hårsäcksinflammationer.

• Anonym (Äcklig)

Bussa: Jo jag förstår att det är svårt för er att ställa en diagnos. Jag ville bara se om jag var ensam om detta äckel.

• Anonym (Äcklig)

Usch, det lät läskigt!

• Anonym (Äcklig)

Just nu har jag en på insidan av låret. Den är ordentligt inflammerad. Själva bölden är stor som en 1-krona ungefär och det röda området runt om är ca 20cm i diameter. Jag kan knappt gå. Har dessutom en lite mindre i armhålan. Hopplöst!!!

• Anonym (Äcklig)

Ja jag ska söka läkare, men jag känner mig så äcklig. Dessutom är jag rädd att när jag väl får en tid så sker väl ett under och jag har ingen böld just då.

• Anonym (Äcklig)

Miss AM: Ja det kanske det är, men är det något du bara får leva med?

• Anonym (Äcklig)

TACK, för ditt svar. Det låter juh ganska troligt. Fast jag får det på brösten oxå..

• Anonym (Äcklig)

Jag blir glad för alla svar då jag får känslan av att jag inte är helt ensam. Samtidigt är det trist att höra att så många andra plågas av samma sak. Och att det inte verkar gå att göra något åt det..

Svar på tråden Vad är det för bölder? (äckligt)