• Anonym

Vad är det för bölder? (äckligt)

Vissa människor har en hudsjukdom (mkt vanlig) som gör så att när huden får en finne tex så stängs den inne, ist för att för normal hud så öppnas den för att bli bra men inte för dessa som har denna sjukdom...o då blir de bölder...läste precis detta för nån dag den, då en bekant till mig fick en böld lika stor som ett ägg i ljumsken, o fick gå till läkaren för att ta bort den. men de e ofarligt men gör fruktansvärt ont.

• Anonym

Faktiskt så fick min dotter sånt där,,,det låter som det du beskriver..som 50-öringar o var i mitten,,vi åkte till läkare o det var streptokocker (hmm hur det nu stavas) så hon fick pencillin. Jag hade aldrig hört att man kunde få det på huden så.

• Anonym

Du borde kontakta läkare...inte kul det där..Ring en hudläkare eller nått! Hoppas det går bra!

• Anonym

Jag har den där sjukdomen som heter hidradinitis suppurativa. Har fått bölder till och från sen jag var 10 år. Tycker det är grymt jobbigt. Både för att det gör ont och för att man skäms över hur man ser ut. Fick en remiss till Huddinge Sjukhus, som är ett av få sjukhus som använder laser för att ta bort dom. Dock är det minst ett års väntetid på att få komma dit och visa upp dem, och sen ytterligare ett år innan man får tid för operation. Jag var där i maj, så nu är det bara att vänta. Men jag vet ju att jag kommer få hjälp iaf. Så har du möjlighet rekommenderar jag att föröska få en remiss dit.

Lycka till!

Svar på tråden Vad är det för bölder? (äckligt)