• Kittymamman

Gnällig med blåsor på tungan och i trotsåldern

Hej!
    Fler som redan har haffat förkylningar på dagis. Min tvååring har varit hängig och gnällig hela veckan och vi har även upptäckt att han har blåsor på tungan. Jag blir snart tokig det räcker med att han är ganska rejält emot allting redan + nu detta ständiga gnällande och att han är trött och slår sig hela tiden. Någon som vet hur länge sådant sitter i?...Sjukhusupplysningen sa typ några veckor.. men då rymmer jag till skogs

• Svar på tråden Gnällig med blåsor på tungan och i trotsåldern
  • mammahjärtat

Inte för att jag kommer med något glädjande beskd , men min 1 åriga son började med feber och blåsor på tungan . Det är nu en och en halv vecka sen ! Hans tandkött är också ilsket inflamerat , går inte att borsta tänderna på han . Det är svullet och blöder av minsta lilla . Första veckan skrek han nätterna igenom och åt ingenting . Inte förrän igår som han börjat äta lite ....
    Inte nog med det så har min 6 åriga dotter råkat ut för samma fenomen , så nu är vi tillbaka på ruta ett , det smittar !!!  Det är det värsta jag varit med om , tycker så synd om dem . Var hos doktorn med tjejen och dom sa att det va någon slags herpes virus som barn kan drabbas av . Hon har grinat hela dan och har massor av blåsor och svullet tandkött . Knappt så tänderna syns .
    Har gett barnen alvedon var fjärde timma (flytande) , det lindrar lite och passa på att ge något att äta då . Yougurt , kräm , fil , glass , bara dom får i sig något .
    Detkan ta upp till 14 dagar innan det ger sig!

• Kittymamman

oj hur är det nu mammahjärtat? Det låter hemskt. Gräsligt historia. Min son verkar ha en lindrig form (men som min förra chef sa- det kan ju alltid bli värre än... ) nu verkar min son inte ha ont i munnen så mycket men blåsorna har vandrat ut och finns nu runt munnen istället. Är det en klar förbättring kanske...men det verkar även som min sambo har något liknande. Han dregglar dock inte som min son gör! Jag har bytt tröjor flera gånger om dagen. Är det någon som vet vad man kan göra åt detta? Kan man styrka på något? Finns det några huskurer att ta till? saken hör att han dregglar och pillar på blåsorna så fort han kommer åt, däremellan sugar han intensivt på sin napp som lindring.

• mammahjärtat

Kittymamman allt ser ljusare ut igenGlad , lillkillen har börjat äta och är sig själv igen och stora tjejen är också på bättrringsvägen . Det börjar ljusna som sagt , men vilken pärs ! Jag smörjde med vaselin på läpparna , det tyckte min tjej va skönt så prova med det ! Hoppas det snart blir bättre för er med !

Svar på tråden Gnällig med blåsor på tungan och i trotsåldern