• linnzan

energidryck, med koffein och taurin

HEj, jag är i vecka 13 och är "beroeende" av energidrycker... nu fick jag en uppenbarelse om detta kan vara farligt för fostret?? Är det någon som vet.....

• Svar på tråden energidryck, med koffein och taurin
  • korven72

Det är aldrig bra för kroppen att dricka sån skit... Gör en avvänjningsplan =)

• Annamaja

ne det är väl inte bra att dricka det i vanliga fall, men absolut inte bra att dricka när man är gravid.

• linnzan

Är det bara allmänn tanke eller finns det fakta om detta?? jag undra eftersom jag har en 1 åring och är gravid så det är det sätt som får en att orka.. dricker heller inget kaffe så...

• Alle

www.slv.se så hittar du massor av fakta gällande nyttigheten hos energidrycker. Sök på ordet energidryck.

Kontentan är att det inte är särskilt nyttigt.
    Försök äta en varierad kost och vila så fort du får möjlighet istället.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • korven72

Nä, det är ingen allmän eller påhittad tanke. Att tillföra kroppen kemiska ämnen som kickar igång den och får den att åka bergochdalbana är påfrestande för kroppen.

Att få i sig sockret gör en dessutom mer mottaglig för diabetes som gravid.

• Vonkan84

Snälla du, drick inte energidrycker under graviditeten!

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Me like You

står ju tillochmed på sånna burkar att gravida och barn INTE ska dricka det!

Jag Är Gravid
  • Keesha

Min sambo förbjuder mig att drick sånt nu när de finns ett frö i min mage.. Jag hade låtit bli om jag var du. Särsilt som det står på förpackningar att man bör undvika att dricka det om man är barn el. gravid.

• Peos Mamma

Läs på burken....vet att det i alla fall på Red bull står att man ej skall dricka den när man e gravid...
    kram

• xenaa
    Peos Mamma skrev 2007-09-05 07:32:07 följande:
    Läs på burken....vet att det i alla fall på Red bull står att man ej skall dricka den när man e gravid...kram
    dom har tydligen tagit bort den varningen. när jag var gravid så ville jag med dricka dom men vågade änd inte trots att de tagit bort varningen. jag skulle aldrig våga dricka redbull med tanke på att de har så mkt taurin och koffein. kan vara skadligt för barnet. skulle aldrig riskera det.
    ????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • Suzisuze

För några år sen stod det klart å tydligt att man INTE ska dricka sånt om man är under en viss ålder eller är gravid. Det säger ju sig självt, det är inte nyttingt ens för dem som inte är gravida. Sådan hemst hög koncentration av koffein är farligt! Går ju direkt till barnet!

• Mamma Kråkan

På redbull och burn står det att barn och gravida inte ska dricka det...

• Tonx

Det står på de flesta burkarna att gravida INTE ska dricka dem.

• 3394

Jag prata med min BM och hon sa att man kunde dricka 1 någon gång ibland utan någon som hellst fara. Beror oxå på om man är van vid att dricka sånna drycker..då påverkas inte kroppen så mycke. själv é jag i vecka 39 och har tagit mig några Red Bull ibland och min bebis mår super.

Så med andra ord de é lite förstorat de hela!

• tussan06

Håller med 3394
    min BM sa samma sak, så länge man inte dricker dom dagligen och mycket är det ingen fara...men det är väl olika där med, tror inte att det finns nånstanns konstaterat att det blir fosterskador, men det är väl som med allt annat. Man får ju cancer av allt idag, och som gravid säger dom flesta att du inte få dricka energidrycker men du få dricka kaffe hur mycke du vill, man får inte äta viss sorts mat säger den ena medans den andra säger att det inte är så farligt om man inte äter det varje dag.

• 2006ängel

Står det inte till och med på dessa drycker att de INTE är lämpliga för Gravida?

• Leopi

De som säljs ute typ Red Bull har tidigare haft en text som säger att gravida och ammande inte ska dricka den.

Svar på tråden energidryck, med koffein och taurin