Silva;
Jag tror säkert att man kanlära sig det på många olika sätt, förlossningsförlopp och annat pratar man ju inte så mycket om på kursen, dock. Alla behöver olika sätt att lära sig på, för vissa passar nog profylaxkurser jättebra, för andra inte. Inför mitt första barn tränade jag Yoga och avslappning rätt mycketoch läste mänfgder men tyckte nog inte att det var så användbart under förlossningen i alla fall. Under denna graviditeten har vi gått en profylaxkurs, och både jag och min sambo har fått massor av verktyg som känns mycket mer konkreta och användbara inför förlossningen. Min sambo är jätteglad att jag släpade med honom, för nu känner han att vi kan "föda tillsammans" på ett helt annat sätt än förra gången, då han mest kände att det han kunde göra var attt vara snäll. '
Men, som sagt, alla lär väl sig på olika vis, det kursen framför allt lärt mig tror jag, är att vara ödmjuk inför detta med förlossning och födande, att faktiskt träna koncentrerat och ofta på avslappningen, att fokusera på uppgiften och att göra sig mentala bilder av vad man håller på med.