Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

Ullaredstråden volym 4

Jie! Nu äntligen ska vi (troligtvis) bege oss mot Ullared, gubben, sonen och jag! Jädrarns vad det ska handlas!!!!

Gummianka, du & jag
  • Fru Gustavsson

Vi åker till Ullared nästa måndag och det kliar i shoppingfingrarna redan nu! Undrar om någon vet ifall de har barnsäkerhetsprylar? Som petskydd och sådant? Samt vad lammskinnen kostar och kanske t.om ifall de är svenska eller inte?

• Fru Gustavsson

testar frågan igen Nån som vet vad lammskinnen kostar och om de är svenska? Och ifall där finns barnsäkerhetsgrejs som petskydd etc?

• Fru Gustavsson

vi åker ju ner nästa måndag, då är det höstlovsvecka och de öppnar kl 07, när tror ni vi ska sikta in oss på att vara framme? Sonen måste tyvärr tas med, eftersom vi inte har barnvakt, så man vill gärna undvika de mest hysteriska folkstormningarna!
    Tackar så mycket för svaren om lammskinnen med!!!

• Fru Gustavsson

tjötar i förhoppning på tips:
    Åker ner nästa måndag och då lär det vara höstlov, vilken tid tror ni är bästa tiden med minst rusch där då? (har bilresa på drygt 2 timmar och 11månaders med oss, så vi vill gärna undvika värsta trängseln)

• Fru Gustavsson
    ängeln83 skrev 2007-10-22 23:29:20 följande:
    Nu ska vi äääntligen till Ullared, jag och mamma.Vi tänkte åka på måndag...Vilken tid är lämpligast att vara där? Vi tänkte åka så vi är där vid 11, eller ska man vara där tidigare/senare?
    Har frågat samma sak, verkar som att det är lugnast på kvällarna. Vet inte hur det blir på måndag bara, för då är det höstlov. GeKås öppnar kl sju på morgonen.
  • Fru Gustavsson

Åååååh....LÄNGTAR som en tok till måndag när vi äntligen får åka!!!
    Men fortfarande vet vi inte vilken tid som är bäst att åka då, frågar en tredje gång i förhoppningen att få ett hett tips!

Alltså: På måndag öppnar de redan 7.00,men vi kan inte vara där till den tiden eftersom vi har över 2 tim. resväg och 11-månaders knodd med oss.
    Så: Vilken tid skulle tänkas vara bästa tiden att sikta in sig på till GeKås på måndag?
    Snälla nån sakkunnig!!! Hjälp!

• Fru Gustavsson

Tusen tack för tipsen om bästa tiden att åka, känns bra att man inte behöver harva iväg i ottan med lilleman! Då siktar vi in oss på efter ett på måndag
    WEEE!!!

• Fru Gustavsson

Nu har jag funderat ut en del saker att införskaffa på GeKås, och undrar ifall ngn har sett priser på bland annat:

*potta
    *stor skötbädd (inte sådandär uppblåsbar utan skumgummitypen)
    *badstol(inte den enkla varianten för nyfödingar utan den stadigare)
    *matmatta (kladdande son vid matbordet )

Ååååh, KAN det inte vara måndag NUUUU!!!!

• Fru Gustavsson

kitara: tack för svaren

Ok, får kolla om vi hittar badstol, ja jag menade de där barnet sitter snarare än halvligger.
    Matmatta, menar en sådan där man lägger under matstolen så att allt käk som inte hamnar i munnen inte kladdar ner mattan
    (kanske heter det ngt annat eg)

• Fru Gustavsson

Men usch så velig jag blir nu inför måndagens Gekås... verkar helt klart som att det är bäst att vara där sent på dagen när man läser i tråden, men nu är det ju höstlov nästa vecka...
    Oj, ett sånt I-landsproblem man har

• Fru Gustavsson
    Kallemero79 skrev 2007-10-26 17:06:54 följande:
    Vi ska oxå dit på måndag, siktar på att vara där vid ca 14 tiden, eftersom bussarna börjar ge sig av vid 15 tiden...
    Ok, då kör vi också på den tiden, känns skönare än att bege sig iväg i ottan också, så man inte går runt helt grinig och trött där sen
  • Fru Gustavsson
    Kallemero79 skrev 2007-10-26 23:26:43 följande:
    Finns väl ingen risk att man är grinig å trött där Vi bor bara ca 45 min därifrån... Ingen otta här alltså!
    Vi får köra ungefär 2,5 timmar, och jag är supertjurig på morgnarna, och är det sen knökfullt kommer mitt humör att svalna trots att det är så himla skoj att shoppa loss på gekås
  • Fru Gustavsson

om en timme åker vi!!!!!!!!!!!!*ivrig* Gudars så jag hoppas att vi slipper värsta trängseln!!!!! Kan man sätta sonen i kundvagnen, alltså finns det sån barnsits i den, eller ska vi ta sulkyn? Är så orolig att folk ska klämma hans fötter och händer om han åker sulkyn, Ngn med erfarenheter?(11 månaders)

• Fru Gustavsson
    Mirris skrev 2007-10-29 08:41:54 följande:
    Det är helt vanliga kundvagnar, så det går så bra att ha barn i den så.Passa på o ta 2 korgar o ställ dom under vagnen, så kan du lägga saker i dom oxå
    Tack Mirris
  • Fru Gustavsson

Hemma efter underbar shopping Vi kom dit igår vid 13:30 och då var det knökfullt och svårt att ta sig nånstans inne på GeKås, men efter att vi varit och lastat inköpen i bilen och käkat gick vi in igen vid 17-tiden, och då var det hur lugnt och skönt som helst. Fynd för 4500:- blev det.. får se när jag hinner fota grejorna.
    Bland annat blev det resesäng, fleecefodrad åkpåse, bäddset, spjälskydd, bobbycar, potta och babypulka!!

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4