• Sony

Ullaredstråden volym 4

Tjoho!! Nu ska jag oxå till Ullared!Har inte varit där förr. Åker med buss. Något man bör tänka på? ska man ha med väska så man kan stoppa inköpen i?? Får åka Pendeltåg hem

Sen så undrar jag om man kan hitta lammskinnsfäll där.Någon som vet om dom har ullpläd där? Är så frusen och lägenheten är så kall

• Sony

J E S S skrev 2007-10-19 22:01:12 följande:

Orkar inte bläddra bak o citera inläggetmen...Skinnfällar finns de, i 2 storlekar.Den lilla (vet inte storleken) kostar 229 krDen stora (70*80) kostar 299 kr.jag köpte den stora och den är perfekt till vagnen, lite lite större...
    Tack för svar! Finns fällarna i andra färger än den "vanliga"?
    Vet du om det finns dreggellappar där?
  • Sony

J E S S skrev 2007-10-20 10:06:30 följande:

Ja de finns dreggellappar, 4,95 kr/st så de e billigare på IKEA. Där kostar de 29 kr för 10 st.Men jag skrev fel när de gällde fällen. De va den lilla som va 70-80 cm, den stora är 80-90 cm. Jag hittade bara den gula, den är skarp i färgen men sägs blekna.
    Med dreggellappar mendade jag s[nna h'r pippilotta.jetshop.se/ kika in p[ cool bandana

Ska kika p[ f'llen n'r jag kommer dit tack
  • Sony
    Smultronhjärta skrev 2007-10-20 10:11:37 följande:
    J E S S skrev 2007-10-20 10:06:30 följande:
    Vår fäll är använd i vagnen sen februari i år och den är redan nu fin i färgen - alltså inte gul längre. Så vid flitigt användande går det snabbt
    ska kika p[ den n'r jag kommer dit
  • Sony

HAr dom några snygga mammakläder och ammingbh:r??

HAr ni några bilder och vad dom kostar?

• Sony

Frågar er vad ni tror är bäst. Ska till Ullared i början av December. Då kommer jag vara i vecka 12. Är det för tidigt att köpa kläder och prylar till bebisen då?

Hur skulle ni göra?

• Sony
    Bellevue skrev 2007-10-31 11:03:48 följande:
    Jag skulle också ha handlat om jag hade långt dit och ingen mer resa inplanerad. Och varför skulle du inte handla egentligen? Kanon att passa på när man är på Gekås. Och ju tidigare man börjar handla,dessto mindre kännbart blir det på slutet,ekonomiskt sett. Och sen vet man inte om man orkar på slutet, dom flesta gör ju det men man kan ju få komplikationer och bli sängliggande. Eller "bara" jobbiga foglossningar och förvärkar. Nu hoppas jag verkligen att du slipper sånt tok Dessutom, om ni handlar till beben kommer det ju att bli mer verkligt för er Jag var i v 18 när jag ver på Gekås och handlade till bebe, på måndag ska jag dit igen och är då i v 32. Ska bli kul!!
    Att du orkar gå rund och shoppa i vecka 32. Pust! Jag tyker jag är slut redan nu

Hade tänkt åka dit april/maj igen men som du säger så kan det ju hända något oväntat. Jag har bestämt mig....jag ska shoppa
  • Sony
    Bellevue skrev 2007-10-31 16:51:34 följande:
    You go girl!!Vi har inte sett att jag orkar än....till babyavdelningen orkar jag iaf Du har ju nygravidströttheten vet du, den har gått över för mig Jag är mera i pigg-på-att-boa-tiden i graviditeten. Hihi
    haha, ja babyavdelningen får man inte missa
  • Sony

Nu när jag har bestämt mig för att shoppa så tänkte jag skriva en lista men jag kommer bara på lammsskinnsfäll

Hjälp mig! vad behöver jag? Det blir en Juni bebis

• Sony
    mmonika77 skrev 2007-10-31 21:03:29 följande:
    Du kan ju handla hur mycket som helst där. Nappar, snuttefilt, nappflaskor, ställ till flaskor, filtar, påslakan, spjälskydd, mjukisdjur, tvättservetter, kläder...
    Det här är mitt första barn så jag har ingen aning vad jag lär behöva. Finns det ingen lista nånstans?
  • Sony
    Constelacion skrev 2007-11-01 07:05:27 följande:
    Här kommer en "liten" lista! -resesäng -vanlig termometer -napptarmometer -badkar -sittställ till badkar -amningskupor -nappar (silikon ej latex) -tyghaklappar (finns på klädavdelningen) -haklapp i plast -badtermometer -manikyrset -hårborste -tvättlappar -amningsnapp -babyservis -mugg (spill ej) -skötbädd -amningsbh -babygym -leksaker -vagnskallra -madrass till spjälsäng -kudde till vagn och säng -täcke till vagn och säng -plastad frotté -lakan till vagn och säng -bäddset till vagn och säng -fleecefiltar -bomullsfiltar -snuttefiltar -insektsnät till vagn (vet ej om nätet finns där) -regnskydd till vagn -diskställ till nappflaskor -"speldosenalle" -nappflaskborste -isbitring -små tvättlappar -nappflaskor -napp till flaska -bröstpump -nässug -fårskinn -gåstol -babyvantar -mössor -vagnshjulskydd -våtservetter -badolja -barntvål/schampo -reflexer -strumpbyxor -badcape -bodysar -pyjamasar -strumpor -byxor -sparkdräkter Ja de har det mesta i klädväg. har ingen lista på just kläderna då det jag är ute efter när jag åker ner är saker då jag har det mesta i klädväg redan. dock kommer jag nog hamna på klädavdelningen och handla lite där ändå Hoppas denna lista ä till lite hjälp. skönt att veta vad som finns där nere när man ska åka ner. jag har en lista med mig så behöver jag inte känna att jag glömt hälften på vägen hem sen!
    Tack för den "lilla" listan Nu vet jag lite mera. Nu ska det skrivas en lista
  • Sony
    Constelacion skrev 2007-11-01 07:05:27 följande:
    Här kommer en "liten" lista! -resesäng -vanlig termometer -napptarmometer -badkar -sittställ till badkar -amningskupor -nappar (silikon ej latex) -tyghaklappar (finns på klädavdelningen) -haklapp i plast -badtermometer -manikyrset -hårborste -tvättlappar -amningsnapp -babyservis -mugg (spill ej) -skötbädd -amningsbh -babygym -leksaker -vagnskallra -madrass till spjälsäng -kudde till vagn och säng -täcke till vagn och säng -plastad frotté -lakan till vagn och säng -bäddset till vagn och säng -fleecefiltar -bomullsfiltar -snuttefiltar -insektsnät till vagn (vet ej om nätet finns där) -regnskydd till vagn -diskställ till nappflaskor -"speldosenalle" -nappflaskborste -isbitring -små tvättlappar -nappflaskor -napp till flaska -bröstpump -nässug -fårskinn -gåstol -babyvantar -mössor -vagnshjulskydd -våtservetter -badolja -barntvål/schampo -reflexer -strumpbyxor -badcape -bodysar -pyjamasar -strumpor -byxor -sparkdräkter Ja de har det mesta i klädväg. har ingen lista på just kläderna då det jag är ute efter när jag åker ner är saker då jag har det mesta i klädväg redan. dock kommer jag nog hamna på klädavdelningen och handla lite där ändå Hoppas denna lista ä till lite hjälp. skönt att veta vad som finns där nere när man ska åka ner. jag har en lista med mig så behöver jag inte känna att jag glömt hälften på vägen hem sen!
    jo en fråga till. Amningsbh är väl svårt att handla nu. Svårt att veta hur stor jag kommer vara längre fram.

Är jag tokig om jag köper lite mössor och vantar och kanske en tunn overall så Ärtan kan ha till hösten?
  • Sony

tittade på deras hemsida att dom har an avdelning som heter baby Vad finns där? Är det där alla lakan och spjälskydd och sånt finns?

• Sony
    Sony skrev 2007-11-03 09:53:41 följande:
    Finns det ammningtröjor på gekås?
    puffar min fråga
  • Sony

Fårskinn eller fårskinnåkpåse??

Vad ska man välja och varför? För och nackdelar?

• Sony
    maggan75 skrev 2007-11-05 21:53:24 följande:
    fast det beror ju på hur gammalt barnet är oxå naturligtvis
    Jag har en böna i magen än så länge.BF i slutet av juni
  • Sony
    klara07 skrev 2007-11-05 15:20:27 följande:
    RS-viruset härjar redan i Halland så jag skulle inte riskera och ta med en bebis.
    Hur är det med oss gravida?? Riskfritt att åka? Jag ska dit den 24 nov
  • Sony

Fårskinn eller fårskinnåkpåse??

Vad ska man välja och varför? För och nackdelar? Sugen på att köpa båda men vad ska jag ha två till?? Därför undrar jag vilken som är bäst för en juni bebis

• Sony

Nu har jag oxå varit och shoppat...tjohooo!!

Vi var bland dom första i kön. Då det var KALLT så skulle vi precis gå på prommenad då dom öppnar...kl 6.20!!!

Det gick åt 4915 riksdaler första omgången. Andra omgången gick på 500 kr. Så nu är jag nästan 5500 kronor fattigare men med massor av saker till bebisen

Me happy!!

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4