• Mirris

Ullaredstråden volym 4

Har en kompis som jobbar på just ÖB.. och dom grejjor dom har där, säljer Ullared för mindre än halva priset.

Plus att Ullared har MYCKET mer saker. (säger hon)

Vi har köpt en bussresa för 240:- /pers.. 11 timmar på buss.. 9 timmars shopping.
    Då ingår en macka o kaffe på nerväg o hemväg.

Tycker det är skitbilligt. Det är ju närmare 50 mil dit!

Skulle helt klart vara skönare att åka bil, men det kostar ju massor.
    Det får man väl ta i samband med nån semester neråt landet

Vi ska åka på fredag. kl 3,35 går bussen.. *härligt*

Sen ska det shoppas i 9 timmar *ojoj, jag som inte ens åker på mellandagsrean*

Hoppas verkligen att det är värt att ta ledigt från jobbet o fara iväg!

• Mirris

Ingen som sett några leksaker med "Bilar". Blixten Bärgarn och dom andra bilarna?
    Sonen o hans kusin är besatta av den filmen tänkte om det fanns lite saker med dom på. Behöver ju inte vara leksakerna, kan vara gardiner/mattor/påslakan...

Längtar... bara i morrn kvar sen åker vi.

• Mirris

Ojoj!

Jag var där igår, med hälften av resten befolkningen!!!!! Det var så mycket folk.
    Men det var roligt, för det blir inte samma stress o trängsel som på rea. Det finns saker till alla, man måste inte roffa åt sig o trängas!

Jag handlade för nästan 4000:- *ooops*

Köpte bland annat en BeaverNylon overall till sonen.. stl 100 för 229
    Ett par termobyxor (hängsle) för 99:-
    Lite tröjor o byxor.. inget som kostade över 100-lappen.

Till mig själv köpte jag 3 tröjor, dom kostade ca 150:- st. Byxor för 69
    5 pack strumpor för 29

Några t-shirtar till brorsan (julklappar) den ena kostade 25.. och den andra 59
    Strumpor till han o pappa.. 10-pack för 39 (tror jag)

2 st lampor.. massa "plotter".. och så ALLDELES för mycket leksaker!

Hade ju sagt till mig själv att jag inte skulle handla så mycket till sonen.
    Men OJ va roligt det var
    Fanns ju så mycket med Blixten MCQueen o hans kompisar
    Det blev bilar, glas, påslakan, CD-saga med just Blixten!!!

Sen blev det lite leksaker till hans kusiner, ett par Bamseböcker, pussel, spel o allt möjligt! *suckar*

Nåja, jag fick mycket för pengarna.

Köpte 117 saker. Enligt kvittot som jag på nåt sätt vårdade så ömt, men som jag har tappat bort! Skulle ju spara det som minne!

Det får bli en ny resa om ett halvår eller så.

Men då ska jag åka mitt i veckan mitt i månaden. Och jag ska gå till parfymavd först (för den hittade jag för sent, och höll på o tuppa av av alla tunga dofter som blandade sig), och efter parfym går man till damkläderna.. och efter det ställer man vagnen och bökar sig genom kaoset på barnavdelningen

Resten av tiden går man runt o kollar in heminredning, leksaker, teknik och godis o sånt

Man lär av sina misstag

Affärerna runt omkring var JÄTTEdyra. Hade hoppats på att hitta skor till sonen, men nje!
    H&M likadant.. kan man lika gärna handla hemma.

Roligt var det.

Vi blev tyvärr försenade på väg ner. Hamnade i en bilolycka vid Gislaved och fick vända bussen o ¨åka en omväg. Så när vi kom fram var det redan rätt mycket folk, och allteftersom dan gick så kom det fler o fler o fler. Det bara välde in folk o vagnar.

• Mirris

Rätt vanliga vagnar.. fast ändå stora o rymliga

Ett tips är att ta ett några kundvagnar oxå o ha under vagnen.. och i.. och ovanpå... haha

Glöm inte o ta med en peng så ni får en kundvagn! en 5a eller 10a

• Mirris

Vet ju hur nyfikna ni är här.. så nu har jag tagit ett par kort på lite av kläderna jag köpte igår!!

Finns i galleriet!

• Mirris

Alldeles straxt kommer det bilder på leksaker o "Cars saker"

Var tvungen att ta kort inne i badrummet, så inte sonen skulle se allt!

• Mirris

Ja helikoptern fanns iallafall igår.

Minns inte va bilarna kostade..kanske 100 lappen. Påslakanet kostade kansek 150.. "matväskan" kankse 50

SagoCDn vet jag inte vad dom kostade. Köpte en med "cars" och en med Nallephu. Inte mer än 100 iallafall!

Nu orkar jag inte med mera, nu ska vi äta lördagsgodis!

• Mirris

Ms Leia.. va underligt. Jag kollade för bara ett par dagar sen!

Har för mig att det var en lång lista under kartan! Men nu verkar det borta!
    Knepigt. Kanske jag kollar fel??

• Mirris

Å andra sidan finns ju ALLT, förutom skor Så det är ju bara o skriva en lista

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4