Inlägg från: Såckan |Visa alla inlägg
  • Såckan

Ullaredstråden volym 4

Har varit med om liknade (fast aningens värre ändå).
    Jag blev påkörd _hårt_ av ett pensio, när jag bar min 6 veckors spädis i bärsele på magen. Detta var iofs på IKEA Älmhult, men jag kan tala om att jag nästan flög på rucklet & lappade till henne (man är ju som en lejoninna när man är nyförlöst)

vinylblomma skrev 2007-10-10 09:19:53 följande:
    Fick en vagn körd rakt i min gravidmage, då blev jag aningen sur kan jag säga.
  • Såckan

Ang. Ullaredskortet; du kan handla med det på vilken affär som helst, det är ett kreditkort. Är väl antagligen inte räntefritt om man handlar utanför GeKås, men jag ser inte räntan som särskillt hög alls.

• Såckan

Åker åxå på lördag...vi har kommit fram till att det är säkrast att vara där vid öppning, så /kanske/ man hinner handla i någorlunda lugn & ro innan massorna kommer.
    Detta innebär att vi måste starta härifrån kl. 4 på lördag morgon...fast vi kommer iofs komma hem snabbare åxå (om vi är inne strax efter 7) brukar aldrig vara där inne längre än ca 4h.

• Såckan

Nä, du väljer hur mkt du vill betala när du får hem räkningen...du kan alltså i princip vetala 50:- ena månaden, 300:- nästa, 200:- nästföljande. I GeKå's kassan betalar du bara med kortet som vanligt (utan återbetalningsmotivation alltså)

kattengustav skrev 2007-10-16 15:45:34 följande:
    Någon som har använt gekåskortet och delat upp det på 7-12 månader? Ska man säga till i kundtjänst innan man handlar då eller hur gör man?
  • Såckan

Ja det står det ju....men jag har handlat med mitt kort där 3-4 ggr (tror jag) & aldrig betalat ngn avgift.
    Kan väl hända att jag inte fått det räntefritt...men min månadsränta brukar aldrig hamna över 20:- ändå.

kattengustav skrev 2007-10-16 16:08:48 följande:
    Ok, för på deras hemsida stod det att om man ville dela upp betalningen så skulle man gå till kundtjänst först och då betala någon kampanjavgift på 175 kr. Det var därför jag frågade.
  • Såckan

Kan även bero på att mitt kort är ett Köpkort...de har ju bytt så att det numer är ett Matercard?

kattengustav skrev 2007-10-16 16:08:48 följande:
    Ok, för på deras hemsida stod det att om man ville dela upp betalningen så skulle man gå till kundtjänst först och då betala någon kampanjavgift på 175 kr. Det var därför jag frågade.
  • Såckan

Vet ngn om de har garn på Gekås...& /om/ de har det vart?
    På hobbyavdelningen?

Sedan undrar jag ungefär hur mkt Lundbymöblerna & singstarspelen kostar (med & utan mikrofon).

• Såckan

Jag går då motströms & säger satsa uteslutet på sjalen!
    Har varit där ett x-antal gånger med bebis i sjal...de har varken sagt bu eller bä. Har bara trivts att få ligga & gosa på min mage, för varmt har det inte blivit (& inte ett dugg tungt för mig heller). Tror att en 2½ månaders sover sämre om du bäddar ner honom i en kundvagn (som folk i värsta fall krockar med _sina_ kundvagnar), du vet antagligen själv hur gott bebisen sover i bärsjalen. Dessutom känns det tryggare att få vila sitt lilla öra mot mammas bröst ist. för att få höra en massa högt okänt buller.
    Om det (mot all förmodan) skulle bli tungt kan du lägga ner bebben i vagnen då.

Ska du dit på lördag kan du ju spana efter mitt ekipage, jag kommer bära min 9 månaders i sjal på magen (hon är pytteliten & väger som en fluglort)

kidA skrev 2007-10-17 12:39:13 följande:
    jag ska göra ngt jag ALDRIG skulle göra hade jag sagt... jag ska till gekås med en bebis! hur gör man? han är 2½ mån bara. sover mycket o skriker aldrig. så så är ingen fara. men ska jag bära hnm i sjalen (=varmt skulle jag tippa på) eller ska jag bädda i kundvagnen åt honom? eller hur gör jag? babyskyddet kan han ju inte sitta i flera timmar liksom? annars hade jag ju kunnat lagt ner det i vagnen isåfall.neh hjälp mig nu brudar!
  • Såckan

Nej, jag har inte heller sett det där. Men så håller jag på att sy en mjuk docka till dottern & behöver lite mer garn till håret. Så jag tänkte att jag kanske skulle ha tur

Mikah skrev 2007-10-17 12:24:06 följande:
    Garn har jag aldrig sett. hade det funnits hade min svärmor säkert köpt så tyvärr.
  • Såckan

Jo fast där har jag ju inte uppdaterat, hon är nu (vid 9 månaders ålder) 67 cm lång & väger hela 6810g (lika stor som storasyster var vid 6 månader...eller viktmässigt som storebror vid 3 mån)

kidA skrev 2007-10-17 13:03:16 följande:
    jo sant. aja jag kör sjal o sen får jag se om det blir svettigt eller jobbigt att bära. då lägger jag ner hnm. oj kollade in i ditt galleri. hon vägde verkligen som en fluglort. love vägde liksom 6800 g häromveckan. o är som sagt 7 mån yngre än din tjeja.
  • Såckan

JUST det!!!
    Snett emot Göteborgskex *minns*
    Får se om jag hinner/orkar ta mig en tur in dit då

Plippi skrev 2007-10-17 14:38:38 följande:
    I Lördags sattes det "Lördagsrekod*. Har aldrig handlats så mkt på en lördag förut. Fredagen var bara lite ifrån det totala rekodet, så det var en intensiv helg. Tror inte det blir mkt mindre denna helgen.GARN-Det finns inte garn inne på Ge-Kås, men det finns en liten hälsokost affär utanför(om man går ner där kön går) som ska ha garn har jag hört.
  • Såckan

Haha nästan samma här då...fast vi startade hemifrån kl. 4 imorse *mör*
    Var framme strax efter 7, promenerade in (efter att först ha ammat dottern). Tog nedervåningen först, det var som sagt bara att promenera runt där....har aldrig insett vad luftigt & stort det är där nere (brukar alltid vara knökfullt med folk där).
    Sedan gick vi upp till leksakerna...då började det bli lite mer folk. Därefter tog vi jackorna, då hade det ännu inte smält till. Kunde prova jackor i lugn & ro. Kollade väskor, sedan begav vi oss bort mot barnkläderna...DÅ var det plötsligt _hur_ mkt folk som _helst_...gick knappt att röra sig där inne. Sedan shoppade vi barnkläder, därpå splittade jag & maken på oss...han kolalde herrkläder, jag dam-dito. Tja därefter skulle vi eg. tagit inredningsavdelningen. Men då var vi så slut i huvudet pga all trängsel (& det faktum att vi klivit upp 3:45) så då knallade vi bort & plockade lite godis. Sedan ställde vi oss i kassan (2 framför oss i kön) & betalade.
    5200:- gick kalaset på.
    Runt kl. 10:40 var vi alltså klara & på väg till bilen för att åka hem igen.
    (stannade dock i Värnamo på hemvägen & käkade på MAX, så vi var inte hemma förrän 15:00)
    Nu på kvällen har jag legat & småsovit...& nu börjat smaska lite på allt godis.

Dessvärre funkar inte vår digitalkamera så jag kan inte fota det vi köpte....men det blev en hel del!
    (Kände mig däremot inte helt nöjd med dagens leksaks utbud. Var meningen att julklappsinköpen skulle blivit avklarade. Men vi måste komplettera lite. Dessutom hittade jag inget 2-dels vinterset till dottern. Men annars helt nöjd!)

ÄlskarMina skrev 2007-10-20 16:13:18 följande:
    Nu har jag precis kommit hem efter en dag i Ullared!3500kr fattigare, men Oj vad bra saker jag fick tag på. Och sambon 1500..heheÅkte kvart över 5 i morse och var framme till de öppnade kl.7. Ganska lugnt då så vi tog nedervåningen först. Smart och lite folk! Sen direkt på leksakerna där det hade börjat fyllas på med folk.Heminredning sedan och efter ett halvt varv där var vagnen full så vi gick ut och tog en stämpel för det hade bildats kö utanför. Packade in i bilen och åt frukost. In igen...Var klara strax innan 12 och efter unch blev det bok-olle, sko-boo och blomsterbutiken. Sen var vi trötta! Lägger ut lite bilder+priser ikväll efter en stunds vila... på återseende!
  • Såckan

Pojk eller flick?
    Var där idag...fanns gott om pojkkläder i 86-92. Hittade däremot inget intressant bland flickkläderna.

MiniMie skrev 2007-10-20 20:08:00 följande:
    Häjsan... åker till ullared nästa fredag-lördag.. (26-27) Någon som varit där nyligen som vet hur utbudet med kläder i storlekarna 86-92 är.. och om de finns nå "cars-blixten" saker där nere..??
  • Såckan

Finns alltid inne, finns både i spjälsängsmodell & "docksäng"smodell.

skorpan06 skrev 2007-10-22 10:26:41 följande:
    Tack frittepillan! Vi tänkte att dottern skulle få en docksäng till sina dockor i julklapp och vi åker ner till GeKås i mitten av november så då hoppas jag att den finns inne.
  • Såckan

Ja den finns, om den inte skulle vara slut för dagen/stunden. Såg den förra lördagen, köpte en förra året, minns inte vad den kostade. Inte över 200:- iaf.

memelie skrev 2007-10-26 18:36:00 följande:
    är det ingen som har svar på min fråga !!! inlägg 2799 !!!!!!!
Svar på tråden Ullaredstråden volym 4