• Amanda

Ullaredstråden volym 4

ia31 skrev 2007-10-09 10:51:00 följande:
    Amanda: jo tror att från och med nu tror jag inte det spelar någon roll när man åker...trodde många skulle jobba då...det konstiga va när vi skulle hem vid 16 tiden så kom det en buss med pensionärer...Tösen24: visst är det tråkigt
    Aha ok, då är det lika bra man förbereder sig för kaos

Vi kommer åka från Sthlm vid 9-tiden på måndag och är då framme i Ullared vid 15-tiden (har åkt samma tider förrut).
    Checkar då in på Campingen för att sedan åka till GeKå´s och shoppa där tills de stänger kl 20.

Åter sedan på restaurang i Ullared för att sedan åka och sova.

Kl 8.00 på tisdagen står vi utanför för att shoppa fram till ca 13-tiden då vi börjar rulla hem mot Sthlm igen.

• Amanda
    kattengustav skrev 2007-10-09 10:50:58 följande:
    Jag vill också åka till ullared, men har inga pengar. Får försöka spara så jag åker någon gång i vår i stället. Hur länge brukar bäbisen ha strl. 62-68 eller vad det nu är?
    Min äldsta son var 56 cm lång och vägde 4425 g när han föddes så han började direkt med stl 62
  • Amanda
    ia31 skrev 2007-10-09 12:47:27 följande:
    Smultronhjärta: men det konsiga är inte att det gapade tomt det va att det fanns inget fint hellerblev besviken på underklädesavdelningen för barn och det kan inte ha berott på fredagen och lördagen...en fråga till er alla skulle ni kunna tänka er att åka tillbaka snart igen om ni har 30 mil dit?
    Jag har 50 mil enkel resa till Ullared, ändå var jag där i mars och juli och ska dit på måndag igen
  • Amanda

Åh på måndag är det dags!

Då åker jag till GeKå´s!

50 mil enkel resa men det är det värt

• Amanda
    ia31 skrev 2007-10-13 12:20:35 följande:
    usch fy idag vill inte jag va på gekås sen 08.00 på morgonen och nu med står det att kön är längre 1 imme fy va hemskt hmm och hur mycket roliga saker finns kvar då
    Ojojoj hoppas det är bättre på måndag eftermiddag/kväll och tisdag förmiddag för då är jag där
  • Amanda
    ImLost skrev 2007-10-13 20:54:12 följande:
    *phew* har precis kommit hem ifrån gekås ! var inte där föränns vid 11.30 och fick stå i kö ca 40 min ...gick ändå fort med tanke på hur lång kön var!Utplockat tyckte jag inte att det var.
    Åh va kul!

Gjorde du några speciella fynd?

Har du några bilder?
  • Amanda

Jag ska också åka till GeKå´s i morgon!

Åker från Sthlm vid 9-tiden på morgonen och är nere vid 15-tiden ungefär sedan är det intensiv shopping som gäller ända tills de stänger kl 20

Kl 8 på tisdag står vi utanför dörrarna när GeKå´s öppnar igen och shoppar till 12 - 13-tiden då vi börjar åka hem mot Sthlm igen

• Amanda

Nu åker jag till GeKå´s!

Är framme vid 15 - 16-tiden och kommer hem igen i morgon kväll.

• Amanda

Nyss hemkommen från Ullared och ca 4000 kr fattigare

Håller helt klart med att shopping på kvällen mellan 16 - 20 är helt klart bäst då det är minst folk där då.
    Mellan 8 - 10 är det också ganska ok men mellan 10 - 16 är det helt galet (i alla fall när vi var där måndag och tisdag).

Nej nu ska jag gå och sova, lägger in lite bilder på mina saker i morgon.

• Amanda
    Lainan skrev 2007-10-17 07:47:12 följande:
    Vad fina saker ni har köpt! Hoppas ingen misstycker att jag snokar runt bland era bilder. Åker lördagen 17 november *puh*Planerar att stå vid dörrarna när de öppnar och ta babyavdelningen först, sen leksakerna och därefter babykläderna - låter det som en bra strategi?På lördagar, brukar det vara lugnt den första timmen eller börjar "kaoset" med en gång?
    Jag pratade med en kassör på GeKå´s och hon hade jobbat i lördags (13 oktober) och hon berättade att de hade haft kö utanför redan kl 8.30 och då en väntetid på ca 1 tim för att få komma in.
    Så det är nog kaos ganska direkt på morgonen på lördagar.
  • Amanda

Någon som vet om man kan byta saker på GeKå´s via post?

Har köpt en grej som tyvärr är för liten och funderar på om det går att skicka ner den för att byta den till en större storlek.

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4