• trollet77

Hjälp, vad är detta för soffa (IKEA)

Att detta är en ikea soffa vet jag, vet också att modellen utgått, men VAD heter den. Har tänkt söka på nätet efter en annan klädsel men då är det ju bra om jag vet vad soffan heter, finns det någon här som har ett snabbt svar att komma med??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-04 14:50:38:
    bilden finns alltså i mitt galleri

• Svar på tråden Hjälp, vad är detta för soffa (IKEA)
  • Aros

Om du inte hittar någon här som vet så maila dem på www.bemz.com . Dem är specielliserade på klädsar till just IKEA soffor och borde ha koll på vilken modell du har.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Smultron och glass

Det är inte en Karlanda, så mycket kan jag se. Men jag vet tyvärr inte vad modellen heter. Det kan vara Karlandas föregångare, Karlstad, men den vet jag inte exakt hur den ser ut. Nu har det kommit en ny Karlstad, men den är inte likadan som den gamla (förvirrat värre).

• flixflax

Står det inte under soffan på Etiketten vad den heter som på alla andra IKEA saker?

• trollet77

Det är inte våran soffa, men funderar på köpa den, alltså en begagnad, men ville kolla ifall det finns extra klädslar att köpa trots att den utgått

• trollet77

puffar lite och hoppas att nån annan vet, nu ska vi iväg på fotbollsmatch, ska kolla på soffan ikväll, hade hoppats hitta namnet på den före det..

• trollet77

har varit och kollat på den, ska köpa den, hämtar den i morgon. Men det stod bara ikea under den, inget namn på soffan. Men den var i fint skick, röd som jag ville ha, men hade kanske varit kul att variera sig längre fram...

Så om någon kommer på vad det kan vara är jag jättetacksam

• trollet77

har mailat dem på bemz och hoppas att dom vet, men puffar lite här och ser om någon annan möjligen kan komma på vad det kan vara...

• trollet77

Kan det vara en äldre modell av Karlstad som Smultron och glass skrev. Den ser ju likadan ut i modell, om man kollar armstöd och det. Bara att den nya har högre ben. Hmmmm Får prova googla på Karlstad och se om jag hittar någon äldre modell.

• trollet77

Nu inväntar jag svar från bemz, trodde det var många inbitna "ikea-freak" här, men man kan ju inte veta allt

• HelenS

IKEA har ju en frågechatt, där frågade jag om ett gammalt matbord och hon hittade vad det hette.

• trollet77

okej, tack då provar jag där, har kollat nu under både soffan, fotpallen och fåtöljen, samt i klädseln. Det står bara IKEA och så ett nummer, men inget produktnamn. Men numret borde ju kunna hjälpa dem. Ska genast maila.

• Trinity78
    trollet77 skrev 2007-09-06 08:32:05 följande:
    okej, tack då provar jag där, har kollat nu under både soffan, fotpallen och fåtöljen, samt i klädseln. Det står bara IKEA och så ett nummer, men inget produktnamn. Men numret borde ju kunna hjälpa dem. Ska genast maila.
    Ange artikelnumret (det du hittade) så går det att se i systemet vad den heter.
    (jobbar på IKEA)
    Gravity always wins
  • trollet77

Jo, det gör ju det, fast våran har mycket lägre ben, knappt några ben alls. Undrar om klädseln passar ändå, har för mig att jag har sett lösa ben till karlanda på ikea. Får maila kundtjänst och fråga

• trollet77

www.blocket.se/vi/13160821.htm

detta är ju en hörnsoffa, men precis likadana ben som våran, så har kommit fram till att vår modell är en äldre modell av karlanda, så antagligen finns det inga klädslar att få tag på =( om inte de nya klädslarna passar, hm...

• Nattljus

Den heter KARLSHAMN Jag ligger i en sådan just nu :) Det är föregångaren till Karlanda. Tyverr så kan man inte köpa ny klädses till den. Kuddarna är större än på Karlanda och stommen annan höjd, jag har redan kollat.

Har precis bestämt mig för att slänga ut våran orkar inte klä om den själv och köpa en ny soffa.

Svar på tråden Hjälp, vad är detta för soffa (IKEA)