• mysmika

Ert bästa tips mot ont i halsen.......tack!

Heeej!
    Sitter här och har så fruktansvärt ont i halsen. Kan knappt svälja...buää *tycker synd om mig själv*
    Är det nån son har nåt supertips man kan dricka eller så? Något på Apoteket som är effektivt?
    Snälla....

• Svar på tråden Ert bästa tips mot ont i halsen.......tack!
  • Mamma Ia

Det finns en tablett som heter Mucoangin som bedövar halsen under några timmar. Den har jag använt mig av några gånger !

• Mamma Ia

Glömde ju... Man köper dem på Apoteket!

• spinx

Varmt te med honung brukar vara lindrande. Annars finns ju Kanolds Eucalyptius-menthol tabletter på närmaste livsmedelsaffär.

• Birry

Ett tips jag fick från sjukvårdsrådgivningen när jag hade så ont att jag inte kunde svälja var att gurgla med grädde + flytande alvedon. (Grädden för att det skulle bli lite simmigt ocg "fatsna" lite i halsen och hinna verka) Det funkade tillräckligt för att jag skulle få i mig lite mat i alla fall!

Krya på dig!!

• Birry
    Mamma Ia skrev 2007-09-05 10:19:11 följande:
    Det finns en tablett som heter Mucoangin som bedövar halsen under några timmar. Den har jag använt mig av några gånger !
    Jag tyckte det var svårt att få bak den så långt i munnen att den bedövade halsen och inte tungan... Men det kanske bara är jag??!
  • festis

Hade ont i halsen i måndags, gick till vårdcentralen för att vara säker, och självklart var det halsfluss =( så här sitter jag med det, tur att febern har försvunnit iaf.

• mysmika

Tack o tack för tipsen, faaan va tråkigt detta är !! Jag hatar ont i halsen!!!!

• Tinkerbelle

Riktigt varmt vatten med honung, färskriven ingefära och lite kanel. Smakar gott och lindrar riktigt bra. (Funkar även med varm mjölk).
    Strepsil och Bafucin (obs, stavning..) som finns receptfritt på apoteket är också bra och bedövar lite.

Håller med om att det är hemskt att ha ont i halsen, får det ofta sjäv tyvärr Tycker att det egentligen är få saker som funkar bra men det jag skrev ovan funkar rätt bra för mig.
    Krya på dig!

Med bebis i magen!!! Gravid i v. 18!
  • Mellanmjölkens land

Varm saft är en klassiker här. Har dessutom citronhonung som jag brukar äta av när halsen gör ont.

festis: Du har min sympati, halsfluss är riktigt jobbigt.

• festis
    Mellanmjölkens land skrev 2007-09-05 16:46:10 följande:
    Varm saft är en klassiker här. Har dessutom citronhonung som jag brukar äta av när halsen gör ont.festis: Du har min sympati, halsfluss är riktigt jobbigt.
    Tack, plus att jag har ont i örat och lock för det =( och feber sne i fredags, riktig höjdarvecka, eller inte. tur att FL finns ;)
  • meya

Gurgla med salt+vatten... //från ett fd öron-halsbarn

• mysmika

Salt vatten?
    Hur, allså röra i hop och gurgla med? Vilka delar???! *låter äckligt*

• meya

Mm, salt och vatten. Är skitäckligt, men skönt för halsen. Jag brukar bara ta en tredjedels glas vatten och en eller ett par teskedar salt. Good luck!

Svar på tråden Ert bästa tips mot ont i halsen.......tack!