• Hanah

Mammaledig - hur länge?

Ja, ni som ska/ har varit/ är mammalediga - hur delar ni upp dagarna för föräldraledighet första tiden? Hur länge är ni som mamma hemma?

*äntligen äntligen*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mammaledig - hur länge?
  • Mrs Jane Doe

Jag började jobba (deltid) när dottern var ca 4 månader, pappan hemma på heltid. Jag tog över igen när hon var ca 11 månader. Sen "saxade" vi fram till hon började på dagis vid 20 månaders ålder.
    Vet inte riktigt hur vi ska göra den här gången. Är inte så sugen på att gå hemma jättelänge nu heller, men vår jobbsituation är lite annorlunda än förra gången...

• Licizzi

Jag var mammaledig på heltid tills C började på dagis när hon var 17½ månad.

♥Cecilia ♥ 2oo5
  • zazla

Dottern föddes i början av december 2005 och jag började plugga heltid igen i slutet av februari 2007. Så lite mer än ett år.

Denna gången ska jag vara ledig till januari (Har bf 0m 10 dagar) och bara plugga på distans. Då ska min man vara hemma 2 dagar i veckan så att jag kan plugga då. Sedan ska jag vara ledig i sommar igen för att sedan börja plugga som vanligt i september 2008. Så jag kommer ju att vara hemma ett år men jag kommer att plugga lite under 5 månader.

• Alcarinque

Var hemma i tio månader.
    Mellan 10-17 mån pusslade jag, sambon och hans föräldrar tills vi fick en fsk-plats.

• sheeba

Med första så varde dagarna tills han var 16 månader sedan dagen efter så kom lillebror Så nu är jag mammaledig igen och kommer vara det till -08 men det är för jag har vård av barn så vanliga föräldrardagarna är innestående. Så jag kan vara hemma längre om det behövs.

• Angel80

Min son är 13 månader, är fortfarande hemma.

Jag anar ugglor i potatisåkern och har många bollar i elden.
  • Axels och Annies mamma

Jag var hemma på heltid i 8 månader, sedan delade vi på det i 1 år jag arbetade 40% och mannen 60%, när Axel var 20 månader började han förskolan och jag började arbeta 80% och mannen 100% den gör vi fortfarande när Axel är 2 1/2 år och jag kommer att fortsätta med det till hans syskon kommer i Maj

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • JohannaÅ

Jag var hemma heltid i 12 mån. Nu är min sambo hemma heeltid tills i januari totalt kommer han att var hemma 5 månader.

• Kajak

Med första barn var jag mammaledig 12 månader.
    Sen tog mammadagar slut så anmälde jag mig arbetslös o var hemma med dottern fram till förlossning.
    Det är ca 16 mån mellan barnen.

Sonen är 3,5 veckor gammal nu så jag kommer att vara mammaledig fram till julen sen därefter kommer jag nog jobba lite men det beror på om jag helammr eller inte.

Med dottern ville hon inte ammas mer när hon var 3,5 mån, hon valde det så jag gav henne NAN.
    Så därför vi får se hur det kan bli med sonen om han vill härma storasyster....

• annikas syster

Först är jag ledig 8 mån sen är min man ledig 8 mån sen får vi se hur vi gör

Svar på tråden Mammaledig - hur länge?