• Hanah

Mammaledig - hur länge?

Ja, ni som ska/ har varit/ är mammalediga - hur delar ni upp dagarna för föräldraledighet första tiden? Hur länge är ni som mamma hemma?

*äntligen äntligen*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mammaledig - hur länge?
  • snuttan2

jag var hemma heltid till sonen var 9 månader sen började jag jobba två dagar i veckan o sambon var hemma dom dagarna i 8 månader så sonen var då 17 mån när han börja på dagis o idag jobbar jag 80%

• hjärnladyn

10 månader, varav 2 veckor före förlossningen. Därefter ska min man vara ledig 7 månader.

• hellish

Jag har varit hemma med min son tills nu & han är 1 år & 8 månader. Men då har jag jobbat 24 helger/år sen han varit 5 månader.
    Nu går han hos dagmamman 20 timmar i veckan för att busa av sig lite med andra barn & lära sig hur man delar med sig. Ska ha barn igen om 2 månader så sen kommer väl han vara hos dagmamman 15 timmar i veckan för jag antar att jag inte kommer vara så kul för honom alla dagar!

• hellish

Sen han var 5 veckor ska det stå, jag är lite "gravidborta" i huvudet för tillfället!

• CeeJay

Röstade på 9 månader eftersom det var då jag började jobba deltid med båda barnen. Vi har sedan varit föräldralediga tills de varit ca 15 månader och jag är föräldraledig i form av deltidsarbete fortfarande..

• Cecci78

jag var hemma i 21 månader och hade gärna stannat hemma lite längre

• Tant Green

Jag var hemma 11 månader sen var min man hemma 5 månader.

• Majbarnen

Min "bebbe" började på dagis i måndags då jag började jobba. Hon fyllde 1 år i maj. Jag jobbade även knappt 4 månader i vintras och då var pappan hemma.
    Röstade på mer än 12 månader, fast det är väl på gränsen
    Med de äldsta var jag hemma i drygt 3 år resp 15 månader

• LuMa

När jag börjar jobba i mars så kommer barnen att vara 3 resp. 4½ år.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Mumsi

Jag är föräldraledig 1 år och sedan är min sambo föräldraledig ca. 6 månader.

Svar på tråden Mammaledig - hur länge?