• Mars2007

Aldrig mer Apollo!!

Ville bara dela mina dåliga efarehnheter av resebolaget Apollo så andra kanske slipper det samma!!

Har precis kommit hem efter en veckas specad resa på Mallorca, närmare bestämt Alcudia. Vi bokade till ett hotell som låg 200 m från centrum.. ha, ha, vilket centrum!! Visst finns det flera olika de kan mena men i detta fallet måste centrum ha bestått av två supermarket.. Rummen skulle vara nyrenoverade, så stod det i alla fall i beskrivningen på nätet/katalogen. Jo visst!! I badrummet, som minst var 10 år gammalt (säkert äldre) fanns det mögelpåväxt i fogarna, en hel del av plattorna hade börjat släppa från väggen det fanns rost på sina ställen i badkaret som för övrigt var så slitet att emaljen var helt borta. Det fanns klinkerplattor i vardagsrummet/köket som var spruckna och om man gick barfota på dem riskerade man skära sig. Ja, just det.. när vi kommer ner med vår lilla 5-månaders flicka så har Apollo glömt att uppge till hotellet att vi skulle komma så efter att alla andra checkat in ordnade vi ett rum (som tur är talar jag spanska) själva och fick sedan bära in spjälsäng odyl. själva.
    Vi valde dock att stanna på hotellet då läget, poolområdet samt luftkonditionering på rummet gjorde att vi inte var intresserade av att flyttas iväg till något sämre. Dessutom hade vi ingen lust att flytta rundor med vår lilla flicka.
    När vi kommer hem ringer jag för att påtala att deras beskrivning absolut inte stämmer överens med verkligheten och blir då totalsågad av dem man ringer till med sina synpunkter. Jo, det var ju synd att vi fått ett sådant rum för visst fanns det nyrenoverade rum på hotellet. Till saken hör att vi såg 4 rum på plats, då vi blev erbjudna att välja rum samt fick låna ett rum att duscha i sista dagen. Tjejen sade då JAG VET att det finns nyrenoverade rum.. ja, ja istället för att vara tacksamma för att man hör av sig så de kan åtgärda problemet var de otrevliga. Ännu mer irriterad ringer jag ner till hotellet och frågar dem om det finns rum med olika kvalitet och får svaret att alla rum är likvärdiga; köksvrån är utbytt och nya möbler har satts in, badrummen ska renoveras nästa år.
    Ringer ingen och frågar varför de ljuger en rätt upp i huvudet!! Det handlar inte om pengar men inte kan de väl vara ett seriöst resebolag när de rent ut sagt skiter i om deras beskrivningar stämmer!! Man kan ju undra hur deras "något slitna" lägenheter ser ut; rivningsobjekt kanske!

• Svar på tråden Aldrig mer Apollo!!
  • Adnama

Ja Apollo är kassa...kan bara hålla med...vi åker alltid med fritidsresor ! :)

• Pebbles82

Tråkigt att få sånt bemötande?

Vad bodde ni på för hotell?

• Mars2007

Lustigt att Adnama nämner Fritidsresor för jag hittade hotellet (Sofia) hos dem också nu och där står det inget om nyrenoverade rum... Där ser man!! För övrigt så var personalen i receptionen mycket trevliga och rara och hade inte Apollo påstått att det var nyrenoverade rum så hade jag inte tyckt att det var så illa..

• Clever LG

Jag vet precis. Hade en personlig vendetta med Apollo förra sommaren då de strulade med en bokad resa som blev till ospecad. Jag kommer aldrig i hela mitt liv åka med Apollo igen.

Deras policy och behandling av kunder är under all kritik. Deras kunskap om komfort och resor är i vissa fall obefintlig.

Kram

• dragona

Jag åker själv med apollo i morgon till Rethymnon. Vi ska bo på hotell Bio. Det är ett apollo-clubhotell, gästernas favorit. Hoppas att det blir bra. Jag har aldrig åkt med apollo förut.

• kamelen

synd att du fått ett sånt intryck av Apollo. själv trivs jag bra med dem . tyvärr kan de ju inget göra om de får veta felen först när man är hemma .

• Clever LG

I mitt fall så ringde de och avbokade vår resa 10 timmar innan avgång med motiveringen att det var fullt. Vi bokade denna svindyra resa i mars. Vi fick löfte om att åka ospecat och att vi skulle få ett bra hotell. Men icke, jordstampad entre´och ett rum ute på landet.

ALDRIG mer apollo. Dessutom har jag åkt ospecat med dem innan och de säljer resor de inte har!

• dragona

Vad tråkigt att det är så många som är så missnöjda

• erika86

Jag kommer inte heller att åka med apollo igen. 24 timmars försening och ingen information... Nej tack!

• sydneygirl

Åh, jag kommer ALDRIG mer åka med Apollo.

Åkte med dem till Bulgarien, Sunny Beach, på sista minuten. Fine, då förväntar jag mig inte hög standard.

Men det vi fick var under all kritik. Det var (icke överdrivet) över 40 grader i rummet redan klockan 8 på morgonen. Enda sättet att sova var att blöta en sarong eller handduk i kallt vatten och ha som täcke.

Fanns världens minsta fönster i rummet, satt långt upp (dvs. minimal fläkt) och inget myggnät fanns = 100 myggor i rummet...Nej tack!

Balkongen var sönder och höll i princip på att rasa ihop.

Inget varmvatten, fanns bara på bottenvåningen.

Klagade efter typ 3 dagar men då var det minsann försent fick vi höra (och inte var hon trevlig), skulle klagat direkt.

(Kan tillägga att jag fick värmeslag tack vara bastun vi bodde i. Är van vid utetemperaturer på närmare 40 grader från mina år i Australien, så det kan jag hantera. Men att sova i en bastu fick mig ur balans).

Åkte på en bussresa till Istanbul med en lokal förare som låg i 110 (skämtar inte, satt direkt bakom chaffören!!!) på de smala bergsvägarna. Värst var när han körde om en traktor med släp i en skymd vänsterkurva utan att sakta ner (till vänster var alltså berget och till höger traktor. Utanför traktor bergssida (stup)). Hade det kommit ett annat fordon hade det garanterat resulterat i en dödsolycka.

Behöver vi tillägga att vi inte gav föraren dricks...

Skrev ett brev till Apollo efteråt och förklarade att vi var väldigt missnöjda. Fick till svar typ att nämen oj då, vad tråkigt. Men förare använder vi lokala och det har aldrig varit problem. Man måste typ anpassa sig till den kulturen (WTF!!?).

Helt sanslöst dåliga. Och inte var reseledarna några ljushuvuden direkt...

Tack vet jag Fritidsresor - kompetent personal och har bra hotell, även vid ospecade restresor.

• Clever LG

Både Ving och Fritidsresor har kompetent personal och säljer inte resor som de inte har...

Usch, vilken resa. Vi hade ungefär samma standrad på vårt hotell...

• ElenaPauline

Dragona: Jag har bott på Bio för tre år sen.. det var bättre än förväntat, väldigt fräscht! Hoppas ni oxå blir nöjda!

• Thinan

Gud så tråkigt när det blir så och att de var otrevliga!
    Själv har jag bra erfarenhet av apollo, skönt det. Hade en underbar resa till Fuerteventura - Corralejo, med fräsch hotellägenhet, rolig utflykt och supertrevlig personal som verkligen var måna om att vi skulle trivas med resan och apollo.

• dragona

ElenaPauline: Vad roligt att höra att det var ett bra hotell. Nu är det ju oxå nyrenoverat. Jag längtar verkligen.

• Clever LG
    hatemachine skrev 2007-09-05 18:16:20 följande:
    Fyfan, här har du slängt ut en massa pengar på att resa med ditt ego, och så har du mage att sitta och gnälla. Jag tycker du kunde ha använt dessa pengar till Afrikahjälpen eller liknande, men nu gjorde du inte det, istället kan du väl skicka lite bilder till barnen där nere. Visa hur hemskt det var, orenoverat och bara två Supermarkets. Du kan ju trösta dem med att du iaf hade rinnande vatten, något som de inte är bortskämda med!! Tycker alla som reser är stora egoister och ni borde tänka mer på t.ex. Afrikahjälpen eller SOS BARNBYAR!!Rösta (V) i nästa val!!!
    Jag är väldigt givmild var gällande välgörenhet och har även arbetat i afrika som volontär så jag är medveten om vilka olika förutsättningar det finns runt om i världen. Men tråden handlar inte om det utan om resebolag.
  • isisisis

Jag reser ofta ospec.
    Har rest i 15 år till Grekland mest.
    Alla ospecificerade har varit i utmärkt skick,utom vid ett tillfälle.
    Då reste vi med Apollo.
    Dusch i korridor,inget kylskåp.Ingen pool,ingen engelsktalande personal och med livsfarlig väg utanför.
    Långt till både strand och restaurang.
    Fick ta taxi varje dag

• Summerstar

Har bara bra erfarenheter med Apollo, bra guider, toppfian hotell osv.

DEt gäller att kolla noga vilket centrum de menar om det t ex står 200 m, ofta är det ett lokalt centrum som menas.

• Mars2007
    hatemachine skrev 2007-09-05 18:16:20 följande:
    Fyfan, här har du slängt ut en massa pengar på att resa med ditt ego, och så har du mage att sitta och gnälla. Jag tycker du kunde ha använt dessa pengar till Afrikahjälpen eller liknande, men nu gjorde du inte det, istället kan du väl skicka lite bilder till barnen där nere. Visa hur hemskt det var, orenoverat och bara två Supermarkets. Du kan ju trösta dem med att du iaf hade rinnande vatten, något som de inte är bortskämda med!! Tycker alla som reser är stora egoister och ni borde tänka mer på t.ex. Afrikahjälpen eller SOS BARNBYAR!!Rösta (V) i nästa val!!!
    Synd att du är så snabb att dömma folk du inte vet något om.. FN-tjänst i Afrika, och visst ger jag pengar till välgörenhet.

Jag hade inga ekonomiska krav på Apollo utan tyckte bara det var dåligt och ville påtala detta, det var deras bemötande när jag ringde till dem som fick mig att skriva detta inlägg.

Hoppas att Dragon får en toppenresa med fint väder!!
  • jennie ellie

strunta i att besvara provocerade inlägg eller anmäl, avundsjuka heter det på svenska

Svar på tråden Aldrig mer Apollo!!