Inlägg från: sydneygirl |Visa alla inlägg
  • sydneygirl

Aldrig mer Apollo!!

Åh, jag kommer ALDRIG mer åka med Apollo.

Åkte med dem till Bulgarien, Sunny Beach, på sista minuten. Fine, då förväntar jag mig inte hög standard.

Men det vi fick var under all kritik. Det var (icke överdrivet) över 40 grader i rummet redan klockan 8 på morgonen. Enda sättet att sova var att blöta en sarong eller handduk i kallt vatten och ha som täcke.

Fanns världens minsta fönster i rummet, satt långt upp (dvs. minimal fläkt) och inget myggnät fanns = 100 myggor i rummet...Nej tack!

Balkongen var sönder och höll i princip på att rasa ihop.

Inget varmvatten, fanns bara på bottenvåningen.

Klagade efter typ 3 dagar men då var det minsann försent fick vi höra (och inte var hon trevlig), skulle klagat direkt.

(Kan tillägga att jag fick värmeslag tack vara bastun vi bodde i. Är van vid utetemperaturer på närmare 40 grader från mina år i Australien, så det kan jag hantera. Men att sova i en bastu fick mig ur balans).

Åkte på en bussresa till Istanbul med en lokal förare som låg i 110 (skämtar inte, satt direkt bakom chaffören!!!) på de smala bergsvägarna. Värst var när han körde om en traktor med släp i en skymd vänsterkurva utan att sakta ner (till vänster var alltså berget och till höger traktor. Utanför traktor bergssida (stup)). Hade det kommit ett annat fordon hade det garanterat resulterat i en dödsolycka.

Behöver vi tillägga att vi inte gav föraren dricks...

Skrev ett brev till Apollo efteråt och förklarade att vi var väldigt missnöjda. Fick till svar typ att nämen oj då, vad tråkigt. Men förare använder vi lokala och det har aldrig varit problem. Man måste typ anpassa sig till den kulturen (WTF!!?).

Helt sanslöst dåliga. Och inte var reseledarna några ljushuvuden direkt...

Tack vet jag Fritidsresor - kompetent personal och har bra hotell, även vid ospecade restresor.

Svar på tråden Aldrig mer Apollo!!