Ni i vecka 5-6, hur gravida känner ni er?
Själv har jag inte mycket känningar alls just nu...lite bara (orolig för missfall, ltie bruna flytnignar också)... Ni andra!?
Själv har jag inte mycket känningar alls just nu...lite bara (orolig för missfall, ltie bruna flytnignar också)... Ni andra!?
En Liljekonvalj - vilken vecka är du i? Kommer att va i v13 när jag ska till BM första gången och tror inte att hon gör ngt VUL då. Längtar tills vi får se våran plutt!
annca - Jo då det varierar från dag till dag. Hade ett enormt sug på starka saker; salsa sås, vårrullar å sånt. Sen kom det Kött!! Och feta ost är inte så dumt heller! Det jag däremot inte vill ha är Godis och sånt som är sött (Har varit ett godismonster innan jag blev gravid)
Hallå
Jag har just gjort mitt gravtest och det är fett plusss! Jag är 2 dgr över bim och började först inatt få första symtom - brösten kändes som om mike tyson boxat på dem hahaha.. mådde illa/svimmig idag, men de va nog för att jag inte åt men var heller inte sugen på nåt =/
Kram o lycka t alla som har en liten en i magen!
Hej Chatora !
Jag är i v 9+4! Det är fantastiskt att se hur mycket fostret har utvecklat sig redan!
Till Alla där ute som längtar efter att få se era små gör som Blomman74, tjata er till det, dom har väl ingen rätt att neka till det.
Hoppas inte att det stämmer som en kollega sa om att Mvc tar 50 kr för att få kort på fostret. Idag fick jag 3 st kort(ok, dom var suddiga) men 50 kr är väl ändå dyrt. Vi borde få dom gratis!
På min mamamia på Karlavägen säger dom att det kostar 50:-, men jag har fått gratis 2 ggr i rad...
En Liljekonvalj skrev 2007-10-11 12:20:25 följande:
Bra! Dom borde inte ta betalt för några små kort!
Nää tycker inte jag heller...
jag är i v 7+4 och jag känner som att alla symtom utom tröttheten har försvunnit :( jag är lite orolig för att det är nåt fel på vår lilla knodd... men har inte blött något o så länge man inte gör det är det ingen fara hävdar min BM. är det så?
åå va hungrig jag blev nu på skinka och janson och sill mm
Jo du, jag har varit inne på julbord och julmust i två veckor nu.. är så sugen!
Jag vill ha Janzon! Nu!
(Oj! Den kan ju tolkas på flera sätt! )
Ja tänk er! Vi får vara gravida och hungriga på julbordet! Hoppas illamåendet ger sig till dess för då vill jag verkligen kunna äta mig mätt! ;D
Kom på en sak som jag verkligen fått "cravings" efter; Citron!! Är supergott ju!
Det va riktigt skönt att jag hitta denna tråden. Jag är i vecka 6 nu, och har varit riktigt orolig eftersom illamåendet helt gett med sig liksom tröttheten, har fortfarande spänningar i brösten. Har varit utomlands hela helgen och fick gå före i kön till in-checkningen eftersom jag höll på att svimma, så det måste väl vara ett gott tecken....?! Lite små nervös är man allt, men och andra sidan skönt att slippa illamående!