• Taffer

Vad tycker ni om tidningsutdelare, typ dom som delar ut Metro och så?

Jag har nyss börjat dela ut tidningar för Metro och det är inte så popis alltid bland folk när man kommer fram och frågar om dom vill ha en tidning. Ibland känner man sej lite som att man terroriserar dom eller nått! Och jag försöker verkligen att itne vara för på, men vad hjälper det då där är två andra som delar ut för andra tidningar som nästintill stälelr sej i vägen för då folk ska gå av bussar och nästan jagar dom eller springer fram till dom. Jag tycker nästan synd om vissa, där står tre personen och ska tvinga på dom tidningar (ibland känns det verkligen som om man försöker tvinga dom).
    Men jag försöker hålal mej ltie mer på avstånd och vill itne vara för påträngande.

vad tycker ni om oss som delar ut sånna? Många som itne ger sej elelr det är bara jobbigt ändå? någon som gillar oss?

• Svar på tråden Vad tycker ni om tidningsutdelare, typ dom som delar ut Metro och så?
  • Taffer

Oj, hamnade under fel, skulel vara under allmänna rubriker!

• Kaldorei

alltså,l jag gillar metro, men har jag vädligt bråttom så kanske jag antinge rycker åt mig en i förbifarten om någojn håller fram den till mig...eller så ler jag lite ursäktande å säger *inte idag*

förstår inte varför folk blir så sura på det. okej om det var reklam, men metro e ju faktiskt en bra tidning.

• Majsan70

Jag är inte överförtjust i såna nä.

Speciellt en av Metros konkurrenter har hemska såna utdelare.

Jag hatar att bli påflugen när jag antingen går förbi eller svänger runt bilen efter att ha släppt av mina kollegor på morgonen.

• Annamaja

Jag tycker inte illa om er.. Det är bra slipper jag själv leta efter en box att hämta tidingen ur. Det är ju inget ni försöker sälja så då känns helt okej.

Blir dock irriterad ibland på människor på stan som säljer saker eller vill göra undersökningar, i bland har man inte tid. Men blir aldrig irriterad på er som delar ut metro tidningarna

• Kaldorei

onödigt att vara påflugen av dem tycker jag. bättre bara å hålla upp tidningen å hålla fram den när folk går förbi. inte springa efter folk....

• Taffer

Kaldorei: Att man rycker åt sej den snabbt elelr säger nej har jag full förståelse för, det är ju liksom inte meningen elelr tvång att man ska tacka och vara överlycklig, men otrevlig måste man ju itne vara. Dom flesta är ju trevliga elelr säger bara nej, men det finns dom som är riktigt otrevliga och det tycker jag bara är onödigt.

Majsan70: Jag hålelr med dej, vissa är riktigt påflugna och det tycker jag oxå är jobbigt. Jag jobbar emd en (från konkurenter då) och han mer elelr midnre ställer sej mitt i bussdörrens öppnign och viftar med tidningarna i huvudet på folk. Snacka om att sabba för oss andra!
    Men att vara otrevlig mot någon som vänligt frågar om dom vill ha en tidning tycker jag är lite väl. Det är ju ett jobb det oxå. Men visst är mågna jobbiga och påflugna!

• Littorina

Nej, tidningsutdelare har jag inget emot. Säger bara nej tack och traskar vidare. Men dessa påflugna försäljare... Dom gillar jag inte! Dom ger sig inte, är påflugna, försöker lura med gratis läkerol osv. Blä...

• Taffer

Annamaja: Det var ju skönt att höra Jag märker oxå att vissa tycker det är skönt att slippa hämta en själv, men långt ifrån alla....

Kaldorei: Ja, precis så gör jag. Eller ja, håller ffram den och säger lite frågande bara: Metro? med ett litet leende. Kan visserligen gå fram till folk och fråga då jag är en liten bit ifrån, eller om jag ser någon en bit ifrån som är påväg så går jag och möter upp dom lite och frågar, men jag går aldrig efetr någon elelr så. Det är liite väl.

• Taffer

Littorina: Kan förstå det, gilalr itne helelr försäljare direkt. Jo, dom i affärerna möjligtvis, men dit går man ju oftast om man ändå vill ha något

• Ayla

haha jag har aldrig tänkt att man ska tycka något om "dom"

Svar på tråden Vad tycker ni om tidningsutdelare, typ dom som delar ut Metro och så?