• LaFontaine

Farligt att träna med alvedon/ipren i kroppen?

Jag har nyss haft en fasansfull mensvärk och därför tagit två 500mg alvedon tillsammans med en ipren. Nu har själva värken försvunnit (inte så konstigt med den behandlingen ) och jag skull gärna gå ut och springa. Kan jag göra det med så mycket smärtstillande i kroppen? Är det någon fara att göra det eller är det fritt fram?

/Iseika som är mycket springsugen!

• Svar på tråden Farligt att träna med alvedon/ipren i kroppen?
  • lia76

Har inte hört talas om att det skulle vara farligt...
    Men därmot kanske dte int eär så bra att blanda två olika mediciner

Jag hade fått Panodil från min BM på förlossningen (som jag skulle ta när jag kom hem)
    hade då strax innan vi åkte in tagit en Curado 500mg (ungefär lika som Alvedon)
    Och jag var tvungen att vänta ca 2 timmar innan jag fick ta Panodilen...

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • LaFontaine

lia76: Alvedon och ipren går utmärkt att blanda enligt läkare. Jag litar på dem och njuter av att vara smärtfri Nu funderar jag starkt på att också lite på dig vad gäller träning och gå ut och springa. Jag behöver ju inte ta ut mig fullständig kanske...

• lia76

Ja inte tror jag det är farligt
    Är nog farligare att dricka lakohol till medicinen än att gå och träna...

• lia76

*alkohol menar jag förstås

• Mellanmjölkens land

lia76: Det var nog mer för att man kan få leverskador om man tar värktabletter för ofta. Tror i alla fall att det var levern som tog skada...

Ge du dig ut och spring men ta en runda som du kan avbryta om du av nån anledning inte mår bra.

Svar på tråden Farligt att träna med alvedon/ipren i kroppen?