• babysoon

Hur få ner svullnad efter bi stick????

Blev stucken igår av ett bi/geting på mitt långfinger, kändes inte så mycket själva sticket, men idag ser min hand ut som ett ufo..svullen och jättevarm och röd..vad ska man göra åt detta? Vill att de ska gå ner, o de fort..har provat med is, men de hjälpte inte....

• Svar på tråden Hur få ner svullnad efter bi stick????
  • babysoon

puffar...nån måste ha ett tips..

• lia76

testa salubrin, alsolsprit, desivon....
    (finns på affär/apotek)

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • babysoon

okey, då får jag åka iväg o inhandla de, kan de gå ner av nått sånt då? Jag menar handen är dubbelt så stor, känns som att jag inte har någon känsel i långfingret..inte så roligt

• lia76

Jag fick rådet att ha på alsolsprit för det ska minska svullnad och klåda av insektsbett av olika slag

Själv är jag överkänslig/allergisk mot alla slags insektsbett

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • babysoon

ja fy fan, jag har svullnat upp nu de sista gångerna jag fått myggbett bara..o detta är i hästlängder som man ser ut..haha..som en tjock biff typ.

• Föneböna

har för mej att honung ska fungera.. prova det

ni fattar ju vad jag skriver, så klaga inte på hur jag stavar
  • Draagen

Dotterns fot var bandagerad med alsolsprit för ett par nätter sen på inrådan av sjukvårdsupplysningen! Har inte svullnaden lättat på 24 h med alsolsprit bad dom mig uppsöka läkare!

• babysoon

bara att kleta in hela handen eller bara på sticket?

• babysoon
    Draagen skrev 2007-09-05 17:00:43 följande:
    Dotterns fot var bandagerad med alsolsprit för ett par nätter sen på inrådan av sjukvårdsupplysningen! Har inte svullnaden lättat på 24 h med alsolsprit bad dom mig uppsöka läkare!
    oj var det oxå ett bistick? gick svullnaden ner?
  • Draagen

Hela den svullna delen! Glömde säga att det gällde getingstick här! Det funkade!

Svar på tråden Hur få ner svullnad efter bi stick????