• babysoon

Hur få ner svullnad efter bi stick????

Blev stucken igår av ett bi/geting på mitt långfinger, kändes inte så mycket själva sticket, men idag ser min hand ut som ett ufo..svullen och jättevarm och röd..vad ska man göra åt detta? Vill att de ska gå ner, o de fort..har provat med is, men de hjälpte inte....

• Svar på tråden Hur få ner svullnad efter bi stick????
  • BimBim o Knorrans Mamma

Dela en lök på mitten och gnid in bettet med den fuktiga sidan. FUNKAR!!!!!!!

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • babysoon

okey, nu kommer jag att göra en blandning av rå lök o honung.. vill ju ha ner svullnaden så fort som möjligt

• babysoon

svider de? ohh hatar sånt som svider..men måste vara bättre än att gå med svullen hand
    BimBims Mamma skrev 2007-09-05 17:02:20 följande:

Dela en lök på mitten och gnid in bettet med den fuktiga sidan. FUNKAR!!!!!!!
  • m3ssy

Om man ringer sjukvårdsupplysningen kan dom rekommendera att man använder allergitabletter vid svullnad efter stick men det är väl egentligen inget man ska ta på eget bevåg. Alsolsprit kan ha viss effekt om du lägger det som omslag.

• Föneböna
    kleta bara på honungen där du blivit stucken.
    ni fattar ju vad jag skriver, så klaga inte på hur jag stavar
  • babysoon

jag glömde att skriva de att jag har tagit 2 klaretyn tabletter idag, men de har inte hjälpt iheller.. men nu har jag fått massa tips..tusen tack alla snälla själar här finns..

• lia76

Hoppasen svulnaden ger med sej
    Det är inte roligt att ha det så...

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • babysoon

hej ja idag har jag varit på vårdcentralen efter en natt som har varit ett rent helvete, fått handen lindad med massa alsolsprit, och ska avakta nu de närmaste dagarna så att det inte blir värre...just nu ser handen ut som en jättepadda mjuk, varm o gooo.. haha...nä fy fan va ont jag haft inatt..så de va väl de bästa att söka läkare dom förkossade sig över att jag ens kunde gå till jobbet idag, fast det blev inte långvarigt.

• lia76

Usch låter jobbigt
    Men tappert kämpat iallafall

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Mamsingen

Tandkräm!

The way I see it we´re all on the Hindenburg, so why argue for a windowseat...
  • annmi

Blöt en Sockerbit & håll på ett tag!
    så gör vi ju när en Allergisk fårr stick för det "suger" ut giftet!

• abnocto

Många av tipsen här ska man göra när man nyss fått sticket. Tror inte de hjälper efter att svullnaden kommit.
    Du säger att du svullnar väldigt vid myggbett. Sa de inget om du fick kommande stick ohc det svullnade? Att jag frågar beror på min dotter som svullnar fruktansvärt av alla slags knott så jag är orolig för vad som ska hända när hon får sitt andra bistick (det första ska aldrig vara farligt)

Svar på tråden Hur få ner svullnad efter bi stick????