• Pilliis

Tungpiercing

Hej :)
    Jag har länge tänkt att skaffa mig en piercing i tungan, men när jag väl tänker ta initiativet så är det klart att en hel del svårigheter ska uppstå.
    Jag är fortfarande minderårig och tänkte be om min mammas tillstånd med tanke på att hon aldrig haft något emot piercingar förut. Men just denna stund så är det klart att min syster precis pratat med henne om hur mycket hon ångrar att hon tog hål i tungan och inte vågar ta bort den pga att hon är rädd för att det ska fastna matrester i hålet och tungan ska ruttna.
    Jag menar är det så stor chans att det händer?
    Finns det några bra argument till att skaffa hål i tungan?
    Och vad ska man tänka på efter att man piercat sig i tungan för bästa resultat?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Tungpiercing
  • Miss Mumin

gå till en bra pircare till att börja med! sköt om din tunga följ råden!

Sen det där med att det skall fasna mat osv i hålet det gör det inte! tungan ruttnar inte hller bort pga en pircing i tungan

• AnneSophie
    Pilliis skrev 2007-09-05 19:16:42 följande:
    Finns det några bra argument till att skaffa hål i tungan?
    Hmmm nej, det gör ju faktiskt inte det. Inte ens om jag verkligen funderar kommer jag på ett enda argument till att göra hål i sin tunga.
    Tycker att du ska ev överväga att låta bli och kanske lyssna lite mer på din syster, som nu råkar ha erfarenhet av det här.
    Taking the long way around
  • sataya

jag funderade i flera flera flera år innan jag gjorde min.. jag väntade till jag blev myndig för att fundera om jag evrkligen ville.. tycker du ska göra detsamma..

jag ångrar det inte men det var inte värt det heller...

• Vickan I

Äsch, inte fastnar det matrester i tungan heller. Så fort man tar bort piercingen så börjar det läka ihop sen. Inte som med hål i öronen som blir kvar år ut och år in, även när man plockar ur örhängena.

Du får tydliga råd i hur du ska sköta tungan, vilket medel du ska gurgla osv. Men det gör skitont i början, tungan svullnar och man kan knappt äta i några dagar.

Några bra argument för att pierca sig finns nog inte, mer än att man vill. Jag gjorde min för ca 10 år sedan. Mamma var mycket förgrymmad när jag kom hem då jag samtidigt åt blodförtunnande medicin..inte så bra pierca sig då...men det tänkte inte jag på!

Har den fortfarande kvar, men inget jag tänker på, känns inte, den syns aldrig heller, om jag inte jäspar någon i ansiktet då!

Svar på tråden Tungpiercing