Om du var tvungen att drabbas av EN av de sju dödssynderna, vilket hade du valt då?
De sju dödssynderna är väl egentligen inget som någon vill drabbas av, då de mer eller mindre förstör människan om någon av dessa blir allt för stor.. (varav de är en sk. dödssynd)
Men OM du var tvungen att få en dödssynd kastad på dig - vilken hade du valt?
Och varför?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 19:28:30:
Tänk nu på nackdelarna med dödssynden.
Högmod - Kanske lite besserwisservarning.
Girighet - Vem vill vara med en girig människa?
Vällust - Låter lockande va? Men hur stor är chansen för otrohet? Om din karl haft vällust, hade du litat på honom då?
Avund - Avundsjuka för ALLT. Aldrig nöjd.
Frosseri - Hey, vart tog lönen vägen? Kronofogden nästa.
Vrede - Alltid arg. Livsfarlig om man inte kan behärska sin ilska.
Lättja - Orka betala räkning? Orka äta? Orka leva? Orka inkasso? Orka kronofogden?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:00:25:
Notera att en DÖDSSYND inte innebär att ni bara använder synden liten oftare än vanligt.
En dödssynd är något som betyder att det går ut över ert vardagsliv.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 21:03:26:
OBS!!
De flesta väljer "vällust" med argumentet "tänk vad mysigt det blir med min partner".
Jag ber er TÄNKA EFTER mer FÖRE ni röstar!
Jag citerar IDIBLON.
"Jag förstår inte de som vill drabbas av vällust. Fatta hur sexmissbrukare har det? Alltså, det är en dödssynd, det betyder inte att ni skulle känna er lite extra kåta, det betyder att ni skulle vara så kåta att det hade gått ut över ert vardagsliv. Otrohet? Könssjukdomar? Sexmissbruk? Förnedring? Hallå.
Vi snackar DÖDSSYNDER!"
Säger inte nu att ni inte ska ta vällust, men ber er att tänka efter! Vällust innebär inte bara åtrå efter er sambo - detta gäller att sätta på ALLT som rör sig.