Stora problem med silverfiskar. Hjälp önskas!
Ja ända sedan vi flyttade in för 2 år sedan har vi haft problem med silverfiskar hemma.
Och det är inte bara en i badrummet då och då. Oh nej. De är typ aldrig i badrummet faktiskt... märkligt nog...
Vi ha en ganska avlång lägenhet och det är bara i ena delen de är.
I klädkammaren, barnens lekrum och ibland i vardagsrum och köket...är de mest.
Nästan aldrig i badrum, hall och sovrum.
Och det handlar alltså om många. Igår när jag tände lampan i lekrúmmet vid 10 på kvällen så hittade jag TIO stora som kröp runt..
Och går man upp på natten så ser man ofta någon på köksgolvet och i vardagsrummet också.
Vi har hittat enstaka gång i skafferiet också!
Efter tips från Anticimex köpte vi små dosor och något medel man häller i som ska dra de små j*vlarna till sig och döda dem.. Men det har ingen effekt alls
Jag har fått olika uppgifter från Anticimex. Dels att man kan spraya gift och att de då försvinner, ofta för gott. Dels att man aldrig kan bli av med dem.
Vi har en lägenhet ovanpå vår (vi bor i en radhuslägenhet) och de ovanpå oss har också stora problem. Däremot har de som bor väggivägg med oss inga problem.
Anticimex sa att det kan handla om en fuktskada eftersom de trivs bra i fukt...
Jag vet att de inte är farliga, men de är såååå äckliga!!! Och det värsta är när jag hittar de bland barnens kläder i byrån
Ja, det jag undrar är:
Vet någon något om silverfiskar? Någon intressant info om hur man får död på dem eller förebygger att de kommer tillbaka?
Är det någon som haft stora problem och sen fått sanerat och blivit av med dem för gott? Fick ni info om fuktskada?