• Viello

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Jag upplever att Lindexkläderna är lite små, dvs korta i ärmar och ben. De krymper en hel del har jag märkt.

(Inte FIX, de är bra).

Vad tycker ni?

• Viello
    IssaPissa skrev 2007-09-07 21:32:51 följande:
    Jag upplever Lindex som breda vilket passar min dotter perfekt! hon är rund och tex H&M har alldeles för smala kläder.Tycker Lindex har stora storlekar.
    Kanske är mina barn smala med långa armar och ben? (Orangutanger? )

Min 113cm långa dotter måste ha stl 122 för annars är de för korta i ärmarna och benen.

Vad konstigt det kan vara.
  • Viello
    Lokatt skrev 2007-09-07 21:34:11 följande:
    Många av lindex kläder upplever jag som små (korta iaf.), särskilt tag 3 för 2 sortimentet, där jag oftast köper en stl. större
    Ja, allra helst bland de kläderna.
    Sen så irriterar det mig att de sk "pojkkläderna" är både längre, bredare och med längre ärmar än vad de sk "flickkläderna" är, fastän det är samma storlek.
  • Viello
    Lokatt skrev 2007-09-07 21:39:43 följande:
    japp, det stör mig mycket oxå! tjejkläderna är tighta och samma stl i kill är rymliga och lösa!
    Javisst är det fånigt!
  • Viello
    adrenalin skrev 2007-09-10 14:14:36 följande:
    lindex har verkligen en hel del jättefina kläder, men kvaliten är lite si sådär, tycker ni inte?
    Kvalitéten är skit. Förr höll Bamse-kläderna betydligt längre och för fler tvättar. FIX-kläderna är fortfarande rätt bra.

Jag köpte ett par röda mjukisbyxor i helgen och när min femåring skulle knyta snöret i midjan så gick det sönder i tyget.

Är det lönt att reklamera?
  • Viello
    snigelina skrev 2007-09-10 14:18:37 följande:
    Det är klart du ska reklamera. Om inte butikerna/tillverkarna får veta felen så tror de att plaggen håller bra!
    Jag får väl åka dit och visa upp dem. Det är ett jättestort hål.
  • Viello
    snigelina skrev 2007-09-10 14:18:37 följande:
    Det är klart du ska reklamera. Om inte butikerna/tillverkarna får veta felen så tror de att plaggen håller bra!
    Det har du ju rätt i. Var så nöjd att jag äntligen hade hittat ett par knallröda mjukisar till femåringen.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)