Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Hm, ni som hittade velourbrallorna på hemsidan?? Var?? I butik är de ju alltid slut, eller ja, ett par bruna har jag fått. Men vill gärna ha de andra färgerna också.

Moln skulle packas upp här idag så jag lade undan

• Tildamamman

Hm, jag får inte heller mail, trots att jag webhandlat och kryssat i att jag vill ha mail!

• Tildamamman

Kanske slänger hotmailen det i skräppost med en gång?? Jag bytta mail hos dem nu...

• Tildamamman

Kunde varit jag som skrivit ditt inlägg!! Dessutom ligger det MASSOR med plagg på webben och flick, bara ett fåtal på pojk... Suck! Är det så svårt att komma på varierade plagg till pojk? (läs: kopiera )

Men de är kanske mer inriktade på flickor eftersom de följs ända upp i vuxna storlekar?? *funderar*

Snorky skrev 2007-09-06 22:36:54 följande:
    hmm... jag undrar varför lindex har så JÄKLA tråkigt sortiment på "pojk" som de kallar det så fint, men på "flick" finns hur mkt fint som helst. Är det så svårt att göra retro på "pojk" eller är velour för flickigt/barnsligt för alla tuffa pojkar som bara måste ha monster o döskallar??? Är så trött på det!! Självklart har jag inte problem med att handla på flick, men det irriterar mig!! Min 2½-åring tycker dessutom att alla "häftiga" tryck såsom döskallar etc är läskiga!! Han vill ha de från tjej med massa fina ugglor o andra gulliga djur samt mjuka velourkläder.
  • Tildamamman

Jag tycker det är jätteroligt att ni orkar disskutera det här om Traderas vara eller icke vara.

Själv köpte jag två overaller. En i 68 och en i 74 för att kunna prova hemma i lugn och ro. Så brukar jag göra och om jag inte orkar lämna tilbaka kan jag slänga upp den på Tradera för att bli av med det andra exemplaret.

Just nu funderar jag ju på att lägga upp den ena här med utrop 1. Vill folk betala så är det väl upp till dem. Jag är glad att jag har fått en till vår som, om jag sedan gör mig en hacka eller förlorar någon tia spelar inte så stor roll. Ibland kan det var askoj att de hur det artar si gpå Tradera också

• Tildamamman

Om man vill tumla klädena behöver man gå upp i strl, så är det nästan alltid!

Brukar du sträcka kläderna? Kan hjälpa...

Falubebis skrev 2007-09-08 09:01:00 följande:
    Jag har problem med att Lindex barnkläder krymper. Köpte nyligen en vit body i storlek 74, som blev en 68 efter tvätt. Jag gick tillbaks med bodyn, fick en ny och har nu tvättat den i 60 grader, men tumlade den inte den här gången, utan hängde den på tork, men den krympte ändå... Fler som är med om detta!?
  • Tildamamman

Som det är nu har Kappahl gett ett erbjudande till Lindex. Lindex i sin tur har gett aktieägarna bra utdelning på aktierna för att dessa inte ska välja att acceptera Kappahls bud. Så än är inget klart om jag nu förstått saken rätt. Är ingen börshaj

Aprilia skrev 2007-09-08 09:36:58 följande:
    Det diskuteras ju mest kläder här, vilket är förståeligt Jag har läst att Lindex har blivit uppköpta av Kappahl, men vet inte om de tackat ja ännu eller hur det var.......FYY tänk om det blir kappahls kläder där, jag som inte ens går in i en sån affär längre då alla kläder från 86 är så könsinriktade, glitter rosa, små katter med prinsesskronor mm usch
  • Tildamamman

Åhh, vad skönt isf!!
    Jag ser nog helst att de står var för sig så att de itne får ideér på sikt att integrera varandras sortiment

lollypop skrev 2007-09-08 10:13:55 följande:
    Tyckte jag hörde att dom tackat nej till anbudet!? Dom ansåg att Lindexkoncernen var mer värd än vad KappAhl erbjöd!Hur som helst så skulle de ju fortsätta att vara vars en kedja bara det att KappAhl skulle äga Lindex också!!!Så vi slipper nog se KappAhlkläderna på Lindex!
  • Tildamamman

Stjärnorna kom ju i våras också, men då tillhörde de pojk. Då var jag rebellisk och handlade till dottern. Tanten i kassan kommenterade surt att kläderna kom från pojkavdelningen...visste jag det??

Hoppas dessa håller bättre än de i våras. Mina ligger än så länge i tvättkorgen...

• Tildamamman

Tjollabolla - Tror de finns i Karlshamn... tycker mig ha läst att du är från gränstrakterna ?!?!

• Tildamamman

Hm, verkar bero på personalen då . Dottern fick både stjärn-tshirt och en långärmad med blå ränder och numret 28 tryckt i rött då. Båda hörde till pojk minns jag.

Men denna gången köpte jag till bebben och då står det "baby" på kvittot . Det är nog deras ord för unisex . Från strl 86 och uppåt hade de säkert kalalt det "barn" ....

Ja, och stackars dina pojkar. Han fryser säkert i flickkläder, blir retad och mår psyktiskt dåligt

Snorky skrev 2007-09-12 17:56:22 följande:
    va? här hängde de på flick då och likså gjorde de denna gång också... Men jag förstår inte att de kallar det unisex när de sen på kvittot ändå skriver kill o tjej på de olika tröjorna. Är det så svårt att antingen inte skriva nåt eller skriva unisex.
    Det brode föresten vara jättesynd om min pojke som i princip bara får kläder från flick på lindex! Men det finns ju inget snyggt på pojk!!
  • Tildamamman

Japp, trots att jag tvättat enligt alla konstens regler. Bytte bodyn och stjärnorna blev blåflammiga igen

Det roliga är att kallingarna är superfina då de är i annat material...

Ja ja, i våras blev det mörkblå på stjärnbodyn ljusblått, nu har de andra problem

HUR SER ER ANDRAS STJÄRNBODYSAR UT?? FLAMMIGA STJÄRNOR??

TereseA skrev 2007-09-14 23:25:51 följande:
    Skulle bara säga att jag köpte den där nya bodyn från kids kollektionen på Lindex..Den röda med stora vita stjärnor på...Tror inte det är så bra kvalite...jag tvättade den och de vita stjärnorna blev rosa...hade precis köpt den...någon mer än jag som råkat ut för det..
  • Tildamamman

Svarta, bruna, grå och turkos hänger på pojkarnas ställ så kika där!

Maj bebis 07 skrev 2007-09-16 18:01:46 följande:

Jaha ok då är det nog på baby det bara finns cerise och rosa... Jag har köpt de bruna till Molly men svarta kan man ju också ha. Lindex är dåliga överhuvudtaget på rött på babyavdelningen! Mest rosa/lila för tjejer. Hade velat ha de all kids stjärntightsen i rött!
  • Tildamamman

Säger bara bläää

Köpte tröjan med husen på (rosa) i strl 104 till dotten som är 95 lång. Efter en tvätt är den nästan för kort i ärmarna.

Men inte ska man behöva köpa strl 110 till en nyfylld treåring. Det låter så stort...

Ja, nu har jag lärt mig att prova kläderna innan de hamnar i maskinen

3 barns mor skrev 2007-09-18 22:20:11 följande:
    tycker lindex kläder är små i storlekarna. dottern är ca 77 cm lång och va idag och handlade den grå tröjan med rosa gitarrer. och köpte 92 för tyckte den såg så liten ut i 86 och prövade sen hemma och den va inte alls mycket för stor.
  • Tildamamman

Byt mailadress på hemsidan. Jag testade med det och numera får jag deas mail

Mollie skrev 2007-09-19 21:27:49 följande:
    Alltså jag får inga mail från Lindex, trots att jag anmält det... Kan mamn anmäla igen via deras hemsida? Har poängkortet (ej betal)...
  • Tildamamman

HJÄLP!!

Po.p kommer med helbrun body i Okt *tack! Men helbruna strumpor?? Var kan jag hitta det? Alla tips på affärer är tacksamma... Köpte några par på Exit i våras, men de har inte heller längre...

• Tildamamman

Vad var det nu för kod man skulle ange för att få 10% på Lindexrean på nätet?

Sitter vid fel dator så jag ha rinte mailet tillgängligt...

• Tildamamman

TACK!!

klara07 skrev 2007-11-01 22:49:03 följande:
    R101101
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)