Inlägg från: bouncer |Visa alla inlägg
  • bouncer

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Jag måste fråga er hur "molnoverallen" är i strl? Alltså är de stora/små/normala i strl? Köpte en i strl 80 till min dotter, hon är nu 70 cm lång, väger 8,5 kg. Hon kommer ju inte använda den förrän om 2 månader skulle jag tro. Den känns lite stor, men osäker på om den är FÖR stor?

• bouncer

Tack för svaret snorky! Då utgår jag från att strl 80 blir bäst till min lilla tjej.

• bouncer

Nu blir jag väl strypt, men... H&M har ett par jättesöta bruna velour-hängselbyxor med Bambi på. Såg att ALLA ville ha brun velour...

• bouncer

Jamen ursäkta då... Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag är så töntig att jag gillar Bambi.

• bouncer

Åhhh, blir tokig på det här med storlekar! Min dotter är snart 8 månader, väger 8,6 kg å 70cm lång. Köpte först molnoverallen i strl 80 och nu idag köpte jag en i strl 74 också för att prova vilken som är bäst. Den i 80 har mycket längre ben, pyttelite längre ärmar än 74:an. 74:an är lite för stor nu, men hon ska väl inte ha den förrän om ca 2 månader antar jag...Tycker de var ganska korta i kroppen båda två. Nu vet jag inte riktigt, kanske bäst att behålla 74:an och köpa nytt i vår? Hur resonerar ni?

• bouncer

Den enda skillnaden är att 80:an har mycket längre ben. Om jag då ska försöka få ut fötterna så ser hon ut som Michelin-gumman... Tänkte det kanske var bättre att inte ha en som är så himla stor nu, hon har ju en vinteroverall också att använda sen. Och på våren om hon kan gå lite så är fleece kanske inte så bra? Det borde väl bli rätt blött om hon rasar hit å dit... Som sagt, de var lite konstiga i storlekarna...

Snorky skrev 2007-09-11 22:35:39 följande:
    hmm... jag har letat som en tok efter en i stl 80 utan att hitta. Min son är 71 cm nu och jag köpte 74:an för att jag inte hittade större. Men den var lång i ärmar o ben som du säger, men kort i kroppen. Men om 80:an är likadan då behöver jag inte jaga mer då??! Jag har inte bestämmt mig än om jag ska behålla den! hmm... tycker han ser så jäkla uppstoppad ut i den!
  • bouncer

Vad konstigt! Men hur stor är din son då? Strl 80 är på tok för lång i benen på min dotter!
    R Mutt skrev 2007-09-11 22:48:35 följande:

Tycker inte strl 80 hade så långa ben. Min son har korta ben och jag kunde ändå inte vika över tossorna i änden.
  • bouncer

Aha! Hur stor är din grabb då? Så jag har nåt att jämföra med...

Jesssicaaa skrev 2007-09-11 22:54:00 följande:
    Jag köpte en molnoverall i strlk 68 till lillebror som kommer i vinter, men provade för skoj skull den på våran pojke som är 13 månader nu då den såg så lång ut och han fick på sig den, så den var STOR i storlek
  • bouncer

OJ! Ja, då ska nog en 74 räcka till min tjej alltså :)

Jesssicaaa skrev 2007-09-11 23:08:42 följande:
    bouncer, han är ca 78cm lång och väger drygt 10 kg
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)