Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Man ska alltid tvätta kläderna efter färgen som är basfärg.
    En vit tröja med röda hjärtan ska tvättas med vitt. Självklart färgar inte det röda i trycket av sig på det vita, då skulle det inte kunna ligga på en röd bas.
    Även kläder som aldrig tidigare har färgat av sig kan färga, det beror bland annat på materialet i plagget som råkar missfärgas..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie

nä några overaller lär inte behövas i sommar, möjligtvis en zipjacka eller kofta.

• Fru Indosaurie

nej man kan inte gå tillbaks till lindex med ett plagg som har blivit färgat när man själv har tvättat det fel.
    Har man tvättat det rätt, det vill säga endast tillsammans med basfärgen på plagget så kan man gå tillbaks.
    vit botten tvättas med vittvätt, blå botten med blå/mörk tvätt osv.

• Fru Indosaurie

jag antar att stjärnkläderna blir färgade av annan tvätt eftersom att många har tvättat dom tillsammans med färgen som inte är dominant.

Jag tvättar också i tvättstuga och sorterar alltid strikt efter dominerande färg om det så bara blir 2 plagg i maskinen.
    Lika med windstoppern från po.p, den ska tvättas utan sköljmedel, vilket gör att jag kör den ensam i en maskin.

• Fru Indosaurie

om ingen har tipsat redan..

tips!
    Handla för 300 kr få 100 kr i rabatt, gäller på stinsen, sollentuna.

• Fru Indosaurie
    philmKarin skrev 2007-09-27 18:27:32 följande:
    Gäller det bara Lindex och isf hur länge? De hade fått in "kikkid"-plyschdressen där va?
    japp bara lindex. Ingen aning om hur länge, det stod inget men det satt skyltar i hela butiken, jag var där idag.
    Hann inte kika så mkt för min tös var inte samarbetsvillig..
  • Fru Indosaurie
    philmKarin skrev 2007-09-27 20:50:49 följande:
    Tänkte du på om den nya plyschdressen fanns på Stinsen fru I?
    nej tyvärr.. såg inte.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)