• Nea 85

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Hej!
    Jag måste erkänna att jag har kikat här i eran tråd ett bra tag nu, men aldrig orkat skriva nåt, men det är så kul att titta på alla fina kläder ni köper och få lite inspiration.
    Har blivit lite av ett lindex-fan på sistone

Men jag blir irriterad över denna hysteri med moln/retro-plaggen. Inte konstigt att de tar slut i butik, när folk springer och köper och sen kränger de dyrare på tradera!
    Jag gillar dessa plagg, men jag tycker nästan att det är lite fräckt att bara för man vet att de är populära köpa för att tjäna pengar på det.

Väntar på barnbidraget så man kan utnyttja rabattkupongen! Och hoppas inte allt tagit slut innan dess, eller att det kommit in ännu mera fint!
    Skulle gärna ha ugglebodyn och snigelbodyn, tycker de va sååå fina!

• Nea 85

grr.. så arg!
    Skulle åka och shoppa för kupongen idag.
    Så tar min sambo bilen imorse! Så det blir inget...
    Men jag köpte uggle-bodyn och ett par bruna fleece-byxor igår iallfall, så jag får väl trösta mig med det

• Nea 85
    Peak skrev 2007-11-20 11:39:24 följande:
    Ingen här som är medlem i Lindexgruppen på Tradera? Om inte kan ni inte blir det så det blir lite drag i den tråden (så man kan hitta saker att köpa också!!) Eller ska vi starta en egen? Tycker det finns visst intresse för Tradera här, eller?
    Hur gör man då? Vart hittar man den gruppen?
  • Nea 85

hehe.. jag hittade den, det va ju inte så svårt...

• Nea 85

Nån som vet om man får byta ett plagg om man har tagit bort lappen?
    Jag har lappen kvar, men den är lös, har kvitto oxå.

Köpte nämligen 3 st velourbyxor på t3b2 i stl 80. Så tog jag bort lappen på ett par och satte på honom dom, tänkte han skulle ha de idag. Men de satt ju helt perfekt NU, dvs ingen växtmån alls, så jag kände att jag inte behöver ytterligare 3 byxor som han inom kort kommer att växa ur.
    Så himla synd att inte de byxorna finns i 86, det tycker jag är lite konstigt eftersom bodysarna på t3b2 går ända upp till 92...

• Nea 85

Jo, jag såg ett par rosa sådana.
    Bruna, svarta och grå skulle jag gärna köpa (har en pojke), men hur stor är chansen att hitta dessa i stl 86 i samma butik...*suck*
    Fast om de finns i 98 kan jag ju iofs ta ett par till storebror..

Tror ni man får byta fast lappen är lös (med kvitto)? jag köpte de iförrgår. Man ser ju att det är oanvända.

lilllinda skrev 2007-11-23 10:36:29 följande:
    velourbyxor finns i större stl i brunt, cerise o lila fast de har dragsko i midjan. Vet ej om det finns fler fäger men de jag nämnt har iaf min flicka o jag såg dem i butik senast igår.
    [/citat]
    solida skrev 2007-11-23 10:43:21 följande:
    [citat]
    De finns i svart också.
    [/citat]
    Morty skrev 2007-11-23 10:46:12 följande:
    [citat]
    ....och grå
  • Nea 85

Någon som vet om det finns en tröja liknande uggle-bodyn till barn stl. 98 nånstans?

Köpte uggle-bodyn till lillebror och storebror är som galen i den, han springer och hämtar den ur hans byrålåda hela tiden och "HoHo-ar" sig!

• Nea 85
    solida skrev 2007-11-30 17:36:56 följande:
    Jag har verkligen gjort ett klipp på hemsidan idag... - Ett presentkort på 100 kr - En stjärnbody (nya) - En randig mössa med stjärna på - Två t-shirts med monsterAllt detta blev inkl expavgift 116 kronor! Jag tycker molnoverallen var finare än stjärnoverallen... Men den var också fin! Synd att det var så knasig modell. Trång i armar och ben och pösig på magen...
    Hade du et presentkort eller köpte du??
    Hur kunde det bli så billigt?!
    Vilket kap!

Stjärnoverallen va ju sååå fin! Synd att min lilleman börjar bli stor nu, han fyller 1 om tolv dagar, så det är nog ingen mening med en sådan... *trist*
  • Nea 85

mollan nu skrev 2007-12-01 00:19:57 följande:

Nu har jag beställt lite från HM, blev 400 för 7 varor tackvare rabattkoderna som fanns i tråden
    KAn man använda båda koderna på samma beställning??
  • Nea 85

snälla kan nån hjälpa mig, håller på att beställa från HM, ska man ange rabattkoderna i fältet till vänster precis i början när man kommer till kassan?
    Men det står att rabatter endast gäller nybeställningar, jag har beställt där förut (dock ej med rabatt) funkar inte koderna då lr??

Jättetacksam om nån vill hjälpa mig!

• Nea 85
    miniGrynet skrev 2007-12-01 09:32:03 följande:
    Skriv in koderna, det funkar ändå även om du beställt tidigare! Jag har beställt ifrån dom i flera år, koderna funkade. Och ja, skriv in dom i de fälten som är bredvid orderlistan, innan du går till kassan. Hoppas du ser det här idag eller om du redan lyckats beställa.
    [/citat]

Tack! Ja, jag testade det igår och det funkade ju prima, tack så mycket!
    charmmiss skrev 2007-12-01 10:08:20 följande:
    [citat]
    HM koderna gäller väl bara på ord.pris, eller har jag fel.koder hm76571304lindex l4701gå in på rabattkod.se där har ni massa koder, det var där jag hittade dessa koder
    Jag köpte bara kläder från outleten, alltså på rean. Och det drogs bort 150 kr.
    Jag är mkt nöjd, köpte två toppar till mig, en varsin hood-tröja till båda barnen, ett varsitt tvåpack med tunna långärmade, en med stjärnor på och en enfärgad.
    Det blev 400:- inkl. frakten, inte illa för 8 tröjor!
  • Nea 85

Köpte oxå snigeltröjan idag till stora killen, men jösses vad liten den är i storleken om man jämför med killkläderna!
    Min son har nu precis växt i 98. Jag köpte 110 (!) i snigeltröjan, visserligen med lite växtmån, men han kan absolut ha den nu. 98 va ju såå liten!

Köpte oxå en urgullig tiger-pyamas på H&M i plysch, en hel dress.
    Va lite skeptisk först när jag såg den, men eftersom grabben ääälskar tigrar, så tänkte jag att det skulle bli en favorit.
    Och sen när han fick den på sen va den ju bara såååå söt!

Frågar igen: Har någon sett en tröja med ugglor på för barn (stl 98). Storebror är lite avundsjuk på lillebrors ugglebody. Han går och river fram den hela tiden och "HO-HO"-ar sig... Och idag va han med i affärerna, då letade han bara efter ugglor bland kläderna!
    Men han accepterade sniglarna tillslut.. hehe

• Nea 85
    Line80 skrev 2007-12-01 21:43:55 följande:
    åh den där tigerdressen har jag med klämmt på å velat köpa.. men jag velar då sonen är blöjfri å vet inte hur han klarar av en sån me pottbesök.. den är ju så varm att ha som pyamas å för fin för det me.. men som mysdress hemma är den ju toppen. har du ingen fin bild me den på som du kan dela me dej av?
    Ok, ja det är ju kanske lite bökigt med toabesöken, min son har fortfarande blöja.
    Jo, jag tänkte oxå på att den kanske blir varm, men tänkte det kunde va skönt nu under vintern, för han sparkar alltid av sig täcket, då känns det som det är lite kallt med de tunna pyamasarna.

Jag tog inget kort på han ikväll i den, men jag ska försöka göra det imorn, så kan ni få se
  • Nea 85
    Line80 skrev 2007-12-01 21:43:55 följande:
    åh den där tigerdressen har jag med klämmt på å velat köpa.. men jag velar då sonen är blöjfri å vet inte hur han klarar av en sån me pottbesök.. den är ju så varm att ha som pyamas å för fin för det me.. men som mysdress hemma är den ju toppen. har du ingen fin bild me den på som du kan dela me dej av?
    Nu har jag lagt in en bild på han i tiger-dressen, inte så himla bra kanske (han är numera inte så sugen på att man fotar honom..)
    Har även bild på lillebror i snigel-bodyn.

Om någon har lust så kan ni få lägga in de i bildtråden, vet inte hur man gör...
  • Nea 85

Vos: Tack för att du la in bilderna!

siciliana skrev 2007-12-03 14:36:31 följande:
    Fick en rabattkupong med posten idag, där var det 25% på ett helt köp, så det kan man väl jämföra med 25% i hela butiken...
    Åh, så det nalkas kupong-utdelning snart! Hihi, inte bra... för då måste man ju bara utnyttja den

Ang. H&M vs Lindex, håller jag med om att H&M har rätt trista barnkläder.
    Förut va det min absoluta favvo-butik, handlade jättemycket barnkläder där. Men det känns som att det bara är samma samma hela tiden.
    Ibland kan man liksom hitta nåt klädesplagg på baby som fanns där för 1 1/2 år sedan. Och sen tycker jag spinlelmannen-kläderna är helt hemska...

Fast Lindex måste ju bättra sig på pojk-barn-avdelningen! På Baby och Tjej finns det ju så mycket mera fint!
  • Nea 85

Po.P-rean i Januari brukar ju däremot va väldigt bra Förutom hysteriskt mycket folk och att man typ får köa en timme innan man kommer till kassan.
    Som tur va hade jag med sambon förra året som ställde sig i kön så fort vi kom in.

I år ska jag nog köpa vinteroveraller till nästa år.
    Min son på 2 år och 4 mån har 98 nu, vad tror ni han kan tänkas ha nästa vinter??
    Nu borde han ju inte växa så fort längre?

• Nea 85
    Snorky skrev 2007-12-03 16:32:55 följande:
    hur lång är han nu då?? kolla kurvorna inne på barntotal.se vad han förväntas vara tills i mars nästa år så vet du på ett ungefär vilken storlek han ska ha. Min son som blir 3 i mars är 91 cm och har 92 på en reima i år (STOR i storlek). Jag ska köpa 104 till honom på pop´s skidoverall tills nästa år.
    Okej, Tack! ska kika där.
    Han va 93 cm på 2 års-kollen (+ 1 mån), men jag tror att kom in i en riktig växt-period efter det, för helt plötsligt blev alla kläder för små..
    Men jag kan ju kolla det när lillebror ska på 1 års-koll nu i December.
  • Nea 85
    solida skrev 2007-12-03 17:29:29 följande:
    Nea 85 skrev 2007-12-03 17:24:58 följande: Vad hade han för storlek i overallen förra året? Min son har 80 nu, kommer eventuellt behöva 86 innan vintern är slut. Jag hade också tänkt köpa redan nu till nästa år, men vet inte riktigt vad han kan tänkas ha då...
    Han hade 86 i en skidoverall från Po.P. Men den va tajt i slutet av vintern. Tänkte köpa en till i 92 mot slutet, men det kändes onödigt, det fick bli jacka och byxa då på slutet. Han gick inte på dagis då heller, så då kunde man ju anpassa kläderna lite...
  • Nea 85
    miniGrynet skrev 2007-12-03 18:51:08 följande:
    Kanske bara är något jag fått för mig... (kollade Lindex sida nu och såg att där fanns det bara till 86 i alla fall, synd!)
    Nä, det finns! Jag har en brun molnbody från Lindex liggandes i byrålådan i stl. 92.
    Va på t3b2 och så hittade jag ingen 3:e som jag gillade i rätt storlek, så då tog jag en sån...
  • Nea 85
    jessapessa skrev 2007-12-03 19:56:10 följande:
    Hallå!är det någon som vet om pepparkaksdräkten med söta mössan 8den med färgade prickar på) finns i någon butik??var slut på lindex i högdalen och i globen...
    Har för mig att jag såg den på Lindex i Kungens Kurva häromdagen. Men det bästa är ju att ringa till dina närmsta butiker och fråga, så slipper du fara runt som en tok Eller kanske de kan kolla på kundtjänst vilka butiker som har den kvar.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)