Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Hejsan! Jag var bara tvungen att lägga till den här tråden till mina favoriter. Är det nånting jag har mycket av så är det Lindex-kläder. Tycker de har sååååå mycket fint nu

Den barnvagnstokiga 2-barns mamman
  • Lindadjo

Ser att det diskuteras lite om alternativa velourbyxor, de med hängslen. Jag har de bruna från Lindex som jag älskar... och så har jag försökt mig på att sy egna oxå, så här blev det resultatet.
    Dock lite stor än, det är till en 3-åring, och modellen är bara 18 månader, men med resår i benslut funkar det ju ändå.
    Hemmasydda IKEA-byxor
    Klickbar bild.

• Lindadjo
    Lindadjo skrev 2007-10-06 21:22:29 följande:
    Ser att det diskuteras lite om alternativa velourbyxor, de med hängslen. Jag har de bruna från Lindex som jag älskar... och så har jag försökt mig på att sy egna oxå, så här blev det resultatet. Dock lite stor än, det är till en 3-åring, och modellen är bara 18 månader, men med resår i benslut funkar det ju ändå.Klickbar bild.
    Med modellen menar jag naturligtvis sonen, och inte byxmodellen Förtydligande.
  • Lindadjo
    philmKarin skrev 2007-10-06 21:34:18 följande:
    Snyggt!! Var hittade du mönstret?
    Från en bok från slutet av 70-talet, "Sy till barnen, 62-98 centilång" av Elsebeth Gynther. Jag har lånat den från bibblo. Jättelätt att sy efter den boken, det här var mitt första barnklädesplagg och det var inga problem Bara roligt.
  • Lindadjo

Idag shoppade jag lite på Lindex. Och på babyavdelningen hittade jag en jättefin uggleskarf som jag inte kunde motstå. Tänkte kanske sy om den lite så att den blir en typ drybib-bandana. Sätta fleece på baksidan så att den kan användas som halsduk nu i vinter Sen blev det ett par bruna velour-snickisar till, en storlek större än jag har, tänkte att det var bäst att passa på innan de tar slut. Snigeltröjan kunde jag inte heller motstå... underbar.
    shoppat på Lindex. Snigeltröja strl 98 99:-, snickarvelourisar strl 98 129:-, Sockar 35:-, uggleskarf 39,50:-
    *klick*

• Lindadjo
    LillaÄrtan skrev 2007-10-11 21:13:27 följande:
    Jag har köpt tre set med kläder i strl 50 till bebin i magen.Dottern vägde 3505g och var 48cm kort.. Så hon hade strl 50 ett tag, lite stort när hon föddes tillåme. Och jag vill ha lite fina kläder att ha redan på BB och första tiden hemma.Sedan tycker jag att alla säger att dem kan ha allting så kort tid, min dotter har alltid varit en kortis och därmed drar hon ju alltid ganska små strl. Snart 2 år gammal och har fortfarande tex. strl 74 på jeans på babysidan på Lindex. Och det har hon haft sedan förra hösten! MEN, allt är individuellt. Endel växer jättefort & mycket, andra sakta & mindre
    Men du... min första vägde 3080 gram och var 49 cm när han föddes, han hade 50 huuuuur länge som hellst. Och så trodde jag att min nästa skulle bli nånting liknande, men icket. Han var 53 cm när han föddes och vägde 4 kg. 50 kunde han knappt ha alls, och sen växte han supersnabbt, jag hoppade typ över flera storlekar. Hux flux så vägde han 11,5 kg när han bara var 6 månader! Det vägde inte min första ens som 2-åring.
  • Lindadjo
    LillaÄrtan skrev 2007-10-11 21:43:11 följande:
    Jo, men chansen att vi får en långstånk är nog inte så JÄTTEstor då både jag & sambon är superkorta båda två Skulle det sedan vara att jag får en bebis som väger 5,5 kg och är 55cm lång får jag ju acceptera, det är ju INTE hela värdeln om det blir tre set som blir liggandes.... Så dyra är ju inte Lindex bebiskläder... Haha
    sant
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2007-10-17 14:14:53 följande:
    Herregud! Har ni sett det här?Kostar inte de 69.90 i butik? Och 2 betala för 3 dessutom!!!! Folk är inte kloka! Här är det 4 dagar kvar och frakten kommer ju till oxå.www.tradera.com/auction/auction.aspx min auktion!!!!)
    3 betala för 2 menar jag såklart
  • Lindadjo

Jag la in en bild på en ny pyjamas jag inte sett tidare i bildtråden, köpte den igår. Har någon mer sett den eller är det en rykande färsk nyhet?

• Lindadjo
    tessan8micke skrev 2007-11-28 14:59:00 följande:
    Åh, vilken fin pyjamas! Vad finns den i för storlekar?
    86-122
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)