Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

philmKarin skrev 2007-09-24 08:18:09 följande:
    Å nej... jag har ju inte tid att åka in till stan . Men jag tror att jag hellre vill ha den nya orangea klänningen ändå - kan ju faktiskt inte köpa allt!
    Ska enligt utsago vara som den orangea tröjan med cirklarna (används flitigt till veloursnickisarna) kan finnas i grön/svart/vit också...
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin
    ängeln83 skrev 2007-09-24 08:53:59 följande:
    Är också lite besviken på kvaliten på stjärn kläderna, köpte bodyn och tightsen med en massa stjärnor på, bodyn är tvättad kanske 3 ggr i 40 grader, och den ser jätte dassig ut ihop med tightsen. Tycker Lindex brukar hålla bra kvalitet på kläderna annars.
    Gud va alla tvättar ofta...har bara tvättat tightsen 1 gång och bodyn ingen gång. Jag är iofs en sån som inte tvättar kläderna innan Tyra använder dom.
  • philmKarin
    Snorky skrev 2007-09-24 09:34:37 följande:
    haha... så känner jag också... men mina barn har väl så mkt kläder att jag inte skulle behöva tvätta på en månad egentligen Så jag tvättar inte så ofta. Dock byter vi kläder minst varje dag... ibland slabbar de ju ner sig så man får byta oftare.Jag har tvättat stjärntröjan en gång och det är inget fel på den... strök den igår. Stjärnlånkisarna ligger i en hög i tvättstugan så de åker nog in i tvättmaskinen idag.
    Eller hur... Visst byter hon kläder minst en gång per dag men vi har ju inte direkt brist på kläder så jag brukar ändå inte tvätta mer än högst en gång i veckan. Det är ju mycket roligare att köpa nya kläder än att tvätta
  • philmKarin
    mollan nu skrev 2007-09-24 10:11:13 följande:
    philmKarin: Har du 5 taxtröjor!!! Alma har just vuxit ur sin och det är med sorg jag lagt undan den på vinden nu.
    He he jag köpte först en 56:a och en 92:a för de var de enda storlekar jag hittade (Tyra var egentligen en 62:a då). Sedan var det nån som lämnat tillbaka en 62:a på min lokala affär så jag gjorde glädjeskutt ända fram till kassan.. Och sedan har jag fyndat 2 st 74:or på Tradera som används flitigt just nu.
  • philmKarin
    MiaAhl skrev 2007-09-24 11:45:11 följande:
    Utdrag ur bildtråden: Vi har sett dem förut... men här är de modifierade med resår nedtill! (129kr dessa i stl 86 på min 74/80-tjej)Under har hon en gammal Lindex-klassiker som blivit alldeles för liten Tura att jag har 5 st i olika storlekarhur fixade du till resåren där nere?Detta undrar jag oxå - skitsnyggt ju!!!
    Jag gjorde som någon annan här inne sa förut: sprättade upp en eller två stygn på fållen dä nere och drog igenom ett resårband med hjälp av en säkerhetsnål. Knöt ihop resårbandet - klart! Får se om jag orkar sy igen de små hålen... kollar hur de blir i tvätten först.
  • philmKarin
    Line80 skrev 2007-09-25 13:05:34 följande:
    nyss tillbka från en lunchvisit på Lindex gallerian (sthlm) där hade dom äppeltröjorna, cirkeltröjorna och stjärntröjorna för 39;50:- även en del annat för det röda priset.Jag fotade den nya klänningen i samma färger som cirekltröjan, och så blev jag chockad då jag gick förbi baby avd då jag såg att det hängde en brun velour overall som såg exakt ut som kik kid overallen. fotade den med. Men va pinsamt att Lindex verkar plagiera allt
    Vaaa! Berätta mer, varför var det extrapris? Klänningen letade jag också efter idag, är det hängselklänningen med cirklar med blommor i ni menar? Du får allt ta och lägga in en bild!
    Måste ha missat velouroverallen också, fanns den upp till 80 eller bara 62?
  • philmKarin
    Line80 skrev 2007-09-25 14:40:27 följande:
    inge aning om varför det va rea.. men jag lägger in bilderna ikväll när jag kommer hem. låter som den klänningen du menar.. dressen fanns upp till strl.80 och kostade 129:- den va jääääätte fin!
    Hade den alltså långa ärmar och dragkedja...Jaha, då blir man väl tvungen att köpa den också .
  • philmKarin
    Malwa skrev 2007-09-25 16:33:59 följande:
    De bruna plyschsnickisarna, finns de på pojkavd? eller. Har de funnits länge? har varit på 3olika lindex nu på 2 dagar och ingen har dem!
    De hänger på flick men min Lindex har haft dom ganska länge... kom typ 2 veckor innan molnoverallerna tror jag.
  • philmKarin
    Snorky skrev 2007-09-26 08:41:12 följande:
    Nu har jag tvättat stjärnlånkisarna både de stora o de från baby och de blev inte färgade alls på stjärnorna! Jag var rädd att de skulle färga eftersom de gjort det för andra så körde de ensamma i maskin, men de ser ut som innan! I fortsättningen tvättar jag de i ljusa tvätten.
    Tror att det är de röda tröjorna/bodysarna som färgat mest. Hade inget problem med mina blå stjärnkläder heller.

Åhhå Kikkid-kopia var ju underbar - jag måste ha!!! Fast varför kan man inte ha den på en 1-åring . Får väl köpa en liten också "just in case"
  • philmKarin
    AsfaltsBlomma skrev 2007-09-26 16:37:16 följande:
    Har lagt in en bild på sonen min i Kikkid kopian i bildtråden. Snygg som bara den men tyvärr för liten för honom. Hade behövt en två storlekar större.
    Oj vad snygg den var i verkligheten Vilken längd/vikt har din son?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)