• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

kidA skrev 2007-09-23 16:15:57 följande:
    snorkyvar de stora velourisarna 3 för 2 hos er? inte här
    ja, de stora är 3 för 2... iaf de som tillhör basicserien. Vadå har de tagit bort det hos er? Det finns ju andra velourbyxor som inte ingår i basicserien också.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    philmKarin skrev 2007-09-24 09:02:00 följande:
    Gud va alla tvättar ofta...har bara tvättat tightsen 1 gång och bodyn ingen gång. Jag är iofs en sån som inte tvättar kläderna innan Tyra använder dom.
    haha... så känner jag också... men mina barn har väl så mkt kläder att jag inte skulle behöva tvätta på en månad egentligen Så jag tvättar inte så ofta. Dock byter vi kläder minst varje dag... ibland slabbar de ju ner sig så man får byta oftare.
    Jag har tvättat stjärntröjan en gång och det är inget fel på den... strök den igår. Stjärnlånkisarna ligger i en hög i tvättstugan så de åker nog in i tvättmaskinen idag.
  • Snorky
    philmKarin skrev 2007-09-24 10:08:10 följande:
    Eller hur... Visst byter hon kläder minst en gång per dag men vi har ju inte direkt brist på kläder så jag brukar ändå inte tvätta mer än högst en gång i veckan. Det är ju mycket roligare att köpa nya kläder än att tvätta
    visst är det! Jag har slutat ha dåligt samvete för att jag shoppar så mkt! Bättre att njuta av det... hihi
  • Snorky
    seSSa skrev 2007-09-24 11:19:22 följande:
    andra vanliga kläder som ALDRIG färgat av sig tidigare....
    du har tvättat det med mörkt eller?? man ska tvätta kläder efter ljusaste färgen... så du skulle tvättat setet med ljusa kläder så hade det antagligen inte blivit missfärgat.
    Mörka kläder gör att det blir dassigt ändå... oavsett om de färgar eller inte... annars kunde man ju köra all tvätt i samma maskin, men det finns en anledning till att man sorterar tvätten.
  • Snorky
    seSSa skrev 2007-09-24 11:41:20 följande:
    96% av kläderna är jättemörka, då skulle jag riskerat att få min vit-tvätt i ljusblått istället..... det är KLART jag sorterar min tvätt!
    eftersom det är vitt på dina kläder så kan självklart inte det mörka på kläderna färga det vita. Annars skulle det vara lönlöst att göra flerfärgade kläder. Det är andra mörka plagg, antagligen något enfärgat plagg, som släppt ifrån sig färg som färgat det vita på setet. Därför är det så att man ska tvätta flerfärgade plagg med ljusa partier i ljus tvätt oavsett om plagget ä 95% svart/blått/brunt etc.
    Jo, du sorterar din tvätt, men du gör det fel.. o därför blir det missfärgat. Menar inget illa, men kanske du slipper få det missfärgat i framtiden nu när du vet hur man ska sortera.
    Jag har tex köpt det bruna skogssetet från Pop, det är 95% brunt men har vita partier o andra ljusa färger och jag tvättar det tillsammas med ljus tvätt och ingen annan tvätt har blivit missfärgad.
  • Snorky
    seSSa skrev 2007-09-24 13:00:10 följande:
    inget annat har ju blivit missfärgat, någonsin! *suck*
    jaja... tvätta hur fan du vill då... försökte bara hjälpa till men det var ju lönlöst!
  • Snorky
    Fru Indosaurie skrev 2007-09-24 13:22:00 följande:
    Man ska alltid tvätta kläderna efter färgen som är basfärg. En vit tröja med röda hjärtan ska tvättas med vitt. Självklart färgar inte det röda i trycket av sig på det vita, då skulle det inte kunna ligga på en röd bas.Även kläder som aldrig tidigare har färgat av sig kan färga, det beror bland annat på materialet i plagget som råkar missfärgas..

vadå basfärg? efter ljusaste färgen ska man tvätta... men självklart tvättar alla som de vill... Sen är det ju skillnad på tryck o färg på tyget. Ett tryck blir ju inte färgat om ett annat plagg släpper ifrån sig färg, däremot tyg blir det beroende på material.

seSSa skrev 2007-09-24 13:20:05 följande:
    men herregud vad du e negativ.. har jag sagt att d e lönnlöst eller... vilken människa du e!
    inte för att jag vill tjaffsa, men vem är negativ med massa suck o stön? Du väljer ju själv om du vill lyssna på de... Jag har inte varit negativ för 5 öre... jag har bara försökt förklara, men det var inte välkommet tydligen
    Skitsamma... som sagt, fortsätt tvätta som du gjort, med risk för att fler plagg blir missfärgade. Öht är det inte så vanligt att det färgar i tvätten... men tvättar man efter ljusaste färgen så behöver man inte ens ta några risker.
  • Snorky
    josse82 skrev 2007-09-24 14:25:31 följande:
    Är det någon som har köpt någe skoj idag då? Skulle själv ner till stan men har inte hunnit så idag blev det bakdag och imorgon får det lov att bli shoppingdag Måste ju hitta något fint att ha på Maximillian nu på lördag då det är dop. Han vill nog inte ha på sig dopklänningen under fikat
    nä, jag köpte mitt igår! Nu får det vara lugnt med shoppingen ett tag... eller tills på onsdag för då är det me&I-shopping som gäller! Men sen får jag fasen försöka ta det lugna... har redan två barngarderober som svämmar över. Iofs är det inget på Lindex som lockar riktigt nu, jag har köpt det jag vill ha!
  • Snorky
    Lindisgbg skrev 2007-09-24 14:33:14 följande:
    Molnoverallen var slut i Partille (Allum) men ringde till Kållered och där hade de kvar, la undan en i 56 och en i 62 till Minis i magen. Är de små i storlekarna?
    Nja, inte speciellt små, men SMALA... jag tyckte ben o ärmar var enorma men i kroppen var den kort... o min son ser ut som en stoppad korv i overallen!
    Tror nog faktiskt 56 kommer räcka till din ofödda... februari, då är det inte så lång tid kvar på vintern, iofs beror ju på vart man bor.
  • Snorky
    Buttelina skrev 2007-09-24 14:52:45 följande:
    Var på lindex idag. Hittade inget nytt. Dessutom var personalen sur och otrevlig. Jag frågade om där fanns fler velourbyxor än dom som hängde ute, så hon ringde o kollade på lagret. det kom en tjej med de lila byxorna och hängde ut dom. sen sa hon: "sen är där inte mer bara så du vet" på ett surt sätt. precis som om jag var jobbig som frågade. En annan gång när jag ringde dit så frågade jag min fråga sen svarade hon bara" jag har inte tid nu" och sen lade hon luren i örat på mig . Dessutom har jag inte fårr några rabattkuponger alls och ingen 25%rabatt erbjudande heller. jag har varit medlem länge och handlat massor. Funderar på att bojkotta Lindex snart!
    kan du inte maila o fråga varför du inte fått?? det skulle jag gjort.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)