Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

nä jag ger upp... tycker gitarrtröjan är hur cool som helst men jag vill inte ha den grå/rosa. har absolut inga problem att sätta rosa på junior, men.. it doesn't do it for me. bodyn som finns är mycket snyggare, men vi använder inte body längre.

• milimina
    philmKarin skrev 2007-09-21 08:55:11 följande:
    Du kan ju köpa en stor body och klippa av den till en tröja - funderade jag på!
    jo men största strlk i den är väl 80? och det har junior nu... fanns det däremot i 86 eller ännu hellre 92 så skulle jag inte tveka

f.ö irriterar det mej att det så sällan finns tröjor i mindre storlekar, jo bodys är bekvämt - men inte när barnet börjat gå och leker cirkusartist på skötbordet. hittade en såå fin tröja på pop men fick köpa den i stor storlek och vänta på att han växer i den, för i de mindre var det bara bodys... det är SÅ SKÖNT nu när han snart har 86, för då finns det massor i tröjväg!
  • milimina

junior har 80 nu och han är 13 månader det är väldigt olika. han ligger exakt på mittenkurvan längdmässigt men eftersom han är den smala sorten ligger han lite efter storleksmässigt om man ser till åldersmärkningen på kläderna.

• milimina

supermatchare vet jag inte om jag vill kalla mej men jag stör mej nåt så fruktansvärt på om det är för många färger (alltså om byxan inte tar upp en färg i tröjan t ex utan är i två helt andra färger) eller för mycket mönster. det fanns en period då jag nästan blev gråtfärdig när maken klädde på junior för det såg ut som om en färgblind clown varit framme - jag bytte oftast kläder då för jag nästan mådde illa av kombinationerna! "hemligheten" där var att han bara tog dets om låg överst i lådan... efter att jag talat om vad jag tyckte om den saken (vafan han kan ju klä sej själv snyggt!) så händer det inte så ofta. junior har kanske inte kläder som matchar men de skär sej iallafall inte längre.

själv tycker jag det är lite kul att ta upp färger kläderna emellan och kanske även på nappen! speciellt som jag köper det jag tycker är fint och inte kollar om det matchar med nåt hemma först så är det kul att hitta saker som går ihop ändå upptäckte förra veckan att en body med dinosaurier passade bra ihop med ett par jeans som har gröna sömmar och att ett par grönrandiga strumpor hade exakt samma nyans, då var jag riktigt nöjd de är inköpta vid olika tillfällen med mer än ett halvårs mellanrum dessutom!

• milimina
    aneka skrev 2007-09-30 12:28:35 följande:
    va bra, den är inte så tjock tror jag, men jag borr i norr så en overall behöver jag allt
    det beror ju på hur stor bebisen är när den föds... vi var själva små båda två, 48cm, och junior var 50cm. han hade 50 rätt länge eftersom det var för stort i början, så jag var glad att jag inte lyssnat på alla bra råd om att börja på 56. om vi skulle få en till bebis runt mars/april skulle jag nog köpa overall i 50, den blir nog för liten lagom till när man kan sluta med overall då ju
  • milimina
    Squeezetoy skrev 2007-09-30 12:41:55 följande:
    Jag bara älskar Esskas söta anatomiska nappar. De men söta figurer på, ofta i lite retro stuk. De har jag köpt flera förpackningar av så jag fått flera färger och kan välja efter klädsel och humör. Jag har några speciella vid sängen som har färger och motiv som jag tycker passar till natten... Jag är nog lite störd
    de är jättefina! tyvärr gillar inte junior dem så värst utan brukar mest tugga på dem, så de tre jag köpte i en fp har förblivit i princip oanvända... brukar ofta snegla på dem när vi är o handlar för våra affärer har jättedåligt sortiment på mam
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)