Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

charmmiss skrev 2007-12-03 10:41:36 följande:
    minigrynet-fast jag tycker skorna som matchde till klänningen var sötare förra året.Men klänningen kostar ju 149kr på nätet, samma som i butik.
    Gjorde den inte häromdagen.... när jag handlade kostade den 74.50 kr.
    Men då fanns det bara den silvriga.

Visste inte att skorna förra året såg annorlunda ut, som sagt, vi köpte klänningen på rea och då fanns det inga skor kvar, bara hårband.
    Men de skorna vi köpte i år ser precis likadana ut som klänningen som då tillhörde förra årets kollektion.
    Vad var annorlunda med förra årets skor då?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Jag tycker att H&M är bra på baskläder, dvs enfärgade bodysar, tröjor, byxor.
    Tycker även att de har en hel del fint i kombinationen brunt/rosa som jag gillar till dottern.

• miniGrynet
    Snorky skrev 2007-12-03 11:14:31 följande:
    kan hålla med om att baskläderna är helt ok... MEN jag hatar att de har nippran på 2-pack!! Jag vägrar handla deras 2-pack... för antingen är det bara en snygg tröja och sen är den andra vit... för vitt är ju verkligen den mest praktiska färgen på barn!! Eller så är det tex 2 enfärgade bodys och man behöver ha ena färgen men den andra har man inget behov av... då blir det helt plötsligt dyrt ist med hm!! Klart de tjänar mer pengar på det själva, men jag går inte på det!! Det var mkt bättre när de sålde basbodiesarna en o en och hade ta 3 betala för 2.
    Ok, hade inte barn då det såldes en-pack eller trb2 på H&M.

Kan tipsa om bodysar som nu säljs på rea på nätet, 2-pack för 49 kr istället för 98 kr.
    Jag använder alltid båda färgerna jag köper, så för min del gör det inget.
    Men jag håller med dig på det sättet, att om man inte använder den andra färgern så är det ju onödigt dyrt.
    Jag gillar deras bodysar i modellen mer än Lindex.
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 11:24:19 följande:
    minigrynet- då kanske de höjt priset igen på nätet.Köpte själv den silvriga på tradera, visste inte att de skulle få in den i år igen.Hade den röda förra året till lillan på julen.Har lagt in bild på förra årets skor i mitt galleri, (hade bilden sparad från när jag sålde dem på tradera)Fast årets skor är bättre för bebisar som går, hård sula.
    Ok, ja då hade vi inte kunnat ha förra årets skor eftersom det inte var sula i dom.
    Elise springer ju runt, så då är det skönt med ett par skor som ändå är lite stadigare och mer eller mindre omöjliga att halka runt i.

Sen att dom kostar 59.50 kr tycker jag är toppen!
    Köpte även ett par svarta lack-skor på H&M nyligen, som Elise ska ha på jul och nyår.
    Letade i skoaffären, hittade ett par jättefina, men vill inte betala 250 kr för ett par skor hon kommer använda 2 ggr. Betalar hellre 60 kr.
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 11:29:55 följande:
    är det bara jag som tycker HM:s flick bodysar är väldigt tajta i modellen, speciellt 2-packen. Köper dem aldrig mer.
    I så fall är nog min dotter en smalis, för på henne är dom väldigt rymliga.
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 11:29:55 följande:
    är det bara jag som tycker HM:s flick bodysar är väldigt tajta i modellen, speciellt 2-packen. Köper dem aldrig mer.
    Kom på nu, vi fick nån gång ett 2-pack bodysar ifrån H&M flickavdelningen, en som var randig och en annan med tryck (fanns med giraffer och något mer på, trycket var i sammet-liknande). Det var väldigt underliga i storleken och passformen, inte alls som de enfärgade/smalrandiga 2-packen som finns.
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 12:47:04 följande:
    minigrynet- det är precis den bodyn med giraff jag menar, med sammetstryck och den andra var någe grönrandig. Efter de bodysarna har jag inte köpt något mer två pack igen. Det var när lillan hade strl 62.
    Ja, det förklarar min första reaktion.
    Just de 2-packen måste det varit något underligt med... vi hade en i stl 68, och den fick hon inte på sig när hon hade stl 62...

Men de "vanliga" 2-packen är inte alls så i storlekarna!

Dottern är nog ca 75 cm nu och gissar att hon väger ca 9,5 kg.
  • miniGrynet
    Snorky skrev 2007-12-03 13:00:49 följande:
    jo, men som i höstas. Vi var i behov av en marinblå, en röd och en brun enfärgad body!! Då såldes den röda med en grå, den marinblå med en mossgrön och den bruna med en ljusblå el rosa. Inte fasen går jag och köper 3 st 2-pack på hm och får 3 färger på köpet som vi inte behöver... sen är det en annan femma om man hade använt de ändå nån enstaka gång. Men just enfärgat tycker jag är lite trist... så det blir lätt liggande om man inte har något att matcha till typ mönstrad nederdel etc. Det slutade iaf med att det var omöjligt att hitta billiga enfärgade bodys i de färgerna. Fick tag i en brun på kappahl men röd o blå fick vi klara oss utan!!!! Fanns nån röd med massa spetsblommor på kappahl... men nej tack!
    Nej, jag förstår hur du menar. Klart man inte köper 3 st 2-pack då, det är jag självklart med på!

Enfärgat kör vi mycket av då vi har mönstrade underdelar/klänningar.
    Men vi har gärna enfärgat också, även om vi har enfärgade underdelar.
    Tycker det är skönt ibland att vara utan alla mönster!
    Snorky skrev 2007-12-03 12:54:39 följande:
    basbodysar kallar jag bara de enfärgade, möjligtvis de som funnits i 2-pack med smalrandig body också... de tycker jag är helt normala i storlek.
    Ja, det är de jag kallar för bas-kläder också.
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2007-12-03 14:49:57 följande:
    är de bara jag som längtar till mellandagsrean hihi!!
    Är allergisk emot mellandagsreorna!
    Är så galet mycket folk och antingen så mkt kläder så man inte hittar nåt, eller så är det inget man vill ha men man får trängas med alla ändå...

Nej, jag hoppar över mellandagsreorna, om de inte är på nätet.
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2007-12-03 16:05:42 följande:
    jasså har de blivit så pass nu. förra året sket jag i att gå. usch da. då kanske man väntar till januari:-.D
    Tycker tyvärr att det varit så väldigt länge...
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2007-12-03 16:17:28 följande:
    jag det har de säkert. jag har minne som en guldfisk.hahanä det är nog sant de där. de brukar väl komma en rea senare då som ni sa i januari? vad är de för rea. nån standar rea eller så?
    PoP har ju rea i januari vet jag, sen vet jag inte så mkt mer om rea då...
  • miniGrynet
    Squeezetoy skrev 2007-12-03 18:46:26 följande:
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.
    Finns det inte bodys till stl 92 på de flesta affärer i alla fall?
  • miniGrynet
    miniGrynet skrev 2007-12-03 18:49:53 följande:
    Finns det inte bodys till stl 92 på de flesta affärer i alla fall?
    Kanske bara är något jag fått för mig...
    (kollade Lindex sida nu och såg att där fanns det bara till 86 i alla fall, synd!)
  • miniGrynet

Bodysarna i T3B2 går upp till stl 92, så där fanns det ju i alla fall.

• miniGrynet
    snigelina skrev 2007-12-03 19:05:34 följande:
    Javisst, vi köpte två stycken nästan omgående. Har inte nån bild, men kanske kan fixa imorgon Den finns kvar i vår butik iaf..
    Får man fråga vilken din butik är?
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-12-03 19:15:30 följande:
    Uddevalla Jag ska dit imorgon om nån.. ja..

Är nyfiken på hur klänningen ser ut....
    Låter som en lite härlig nyårsklänning typ... Lite galen festklänning eller nåt.
  • miniGrynet
    jessapessa skrev 2007-12-03 19:56:10 följande:
    Hallå!är det någon som vet om pepparkaksdräkten med söta mössan 8den med färgade prickar på) finns i någon butik??var slut på lindex i högdalen och i globen...
    Finns kvar i Lidingö-butiken, fanns i alla fall i helgen.
    Men vet inget om vilka storlekar och så.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)