• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

mian71 skrev 2007-10-22 10:50:21 följande:
    Hihi, vi skriver om varandra. Ja jag såg honom, jättefin ju! Måste återigen säga att det är så fånigt att det nästan bara är "coola" mönster på kill-avdelningen. Samma med de bruna velourhängslebyxorna. Dem fick jag också fixa lite, på tok för långa för min kille. Men med lite mudd nertill sitter de perfekt!
    ja, jag har satt resår i velourhängslerna... blev kanonbra till min lillkille... men min större fick inga då han är blöjfri o det hamnar i byxorna ibland ändå... med snickisar skulle det vara som gjort för att inte hinna i tid.
  • Snorky
    mian71 skrev 2007-10-22 10:58:18 följande:
    Kan ju tillägga att jag sydde kantbandet med tvillingnål för att täcka in kanten på kantbandets baksida, det skulle fransat sig annars.
    Nu finns där en bild på min Lindexkille i Pyssel-mappen. Med de så omtalade velourhängslisarna!
    Ja, jag har inte kommit dit än... men jag tänkte att om inte det funkar att få fast kantbandet igen så tar jag bort det o bara fållar upp tröjan. Jag har ju en maskin efter min farmor som jag inte ens listat ut hur hälften funkar... det är overlock o gu vet vad... Tror jag måste sätta mig in lite i det o läsa på, då blir det säkert bra mkt enklare att sy, än som jag gjort hittills... använt typ raksöm o zickzack!

Veloursnickisarna blev ju tokfina med mudd nertill!
  • Snorky

annie dark skrev 2007-10-22 11:22:47 följande:

Går det att göra om bodysar till tröjor, om man köper en strl större kanske eller, blir de inte smala?Smart verkar det iaf.
    Det kan väl inte bli värre än smalare modeller på tröjor!?? Jag föredrar dock lite åtsittande till mina maskpojkar!
  • Snorky
    Line80: Men gu! Jag trodde nästan det var Neo i bildtråden... nu ser jag verkligen hur lika de är!!! Dessutom har de ju likadana kläder!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Cissela skrev 2007-10-23 13:02:00 följande:
    Den senaste månaden så har jag handlar en hel del på Lindex som jag ej hunnit använda... nu när jag börjar plocka fram sakerna så ser jag att det är för smått eller iaf på gränsen...Kan man byta sakerna till större storlek oavsett när man köpt dem, har ju inga kvitton kvar men prislapparna sitter där? Allt finns ju fortfarande kvar i affärerna till ordinarie pris, dock osäker på om de fortfarande säljer uggletröjan, inte den i velour utan den som är brun med cerisa kantband... vet någon? Antar att mitt lindex bara sålt slut på dem?
    ja, det brukar gå bra. Säg bara att du fått de i present eller nåt?!?
  • Snorky
    lollypop skrev 2007-10-23 21:12:35 följande:
    Lägger in texten jag skrev i bildtråden här också...Från början fanns bara huvudtråden och den blev snabbt så populär ()!Varje dag skrevs det jättemånga sidor och när någon frågade om en bild (vilket hände flertal ggr dagligen) så kunde den ligga 10-20... 50-tals sidor bak.Därför startade vi en bildtråd som var avsedd för ENDAST BILDER!!!Där det skulle vara enkelt att hitta bilder på ett speciellt plagg och förhoppningsvis även storleks och prisuppgifter   Det har varit lite svårt att respektera detta från flera håll Men nu ber jag en sista gång...HÅLL DENNA TRÅD ENBART AVSEDD FÖR BILDER!!!Disskutera gör vi i huvudtråden eller som andra tidigare påpekade; Fråga direkt i gästböckerna! Tror inte det är nån som ej skulle ha lust att svara på frågor!Vårt gemensamma intresse är ju dock BARNKLÄDER!!! Mvh TS
    bra!!
    Kan du inte lägga in den i TS på bildtråden... annars blir det samma sak igen, eller det blir det väl ändå... folk kan ju verkligen inte läsa! Eller så vägrar de förstå!
  • Snorky
    lollypop skrev 2007-10-23 21:49:36 följande:
    Det har det redan blivit Så fort jag hade skrivit inlägget så kom det en kommentar Men jo, jag ska göra det!!!
    ja, jag tänkte på det jag också!
  • Snorky
    Kottten skrev 2007-10-23 22:14:26 följande:
    Har precdis kikat igenom bildtråden o blir så avis på alla fina moöntröjor!!! I min lilla håla har de bara tagit in molntröjorna i vitt/rosa o de gör mig sååå lessen! Inte kan ja sätta en sån på melvin O inte kan de väl ha sålt slut när de finns hur många rosa som helst kvar o hela "pojkstången" e fullsmockad me andra lite mer vanliga bodysar... Varför kunde de inte ta in den bruna fööööööööör???  Får gå ner o kika en sväng i mon igen... kanske kanske har den kommit då...hihi...
    här är det så... fullsmockat med rosa/vita men helt slut på de bruna... de har funnits, för det har jag sett själv! De blev jättepopulära... o eftersom de bruna är mer unisex tror jag de gick fortare. Folk har köpt de åt båda kön. För övrigt så kom båda molnbodysarna på tjej... de delar ju upp alla kläder envist mellan könen ändå... sorgligt nog!
  • Snorky
    Kottten skrev 2007-10-23 22:20:53 följande:
    Jajjamen visst gör de det! I "min" butik finns det en "rosa" stång, med typoska flickkläde o en lite merblå... fast de e rätt nyligen de har gjort så när ja funderar... men du menar att det är möjligt att jag har missat de bruna molnbodysarna fastän jag är nere o kikar MINST en gång i veckan . Låter ju rätt logiskt för inte skulle de väl ta in rosa o strunta i de bruna... suck... för väl höra om de tänker ta in fler, eller är de slut???
    Ingen aning om de är helt slut... men i webbutiken finns det inga bruna kvar iaf. O inte i de två butiker här i stan. För övrigt vet jag inte om de själva kan påverka vad de får hem. Jag tror de bara får sändningar med kläder. De vet ju aldrig vad som kommer, om det ska komma mer etc. De ser alltid ut som frågetecken på Lindex när man frågar nåt.
    Jag tror inte det är omöjligt att alla tagit slut på en vecka, för det gick fort!!
  • Snorky
    prinsessan Moa skrev 2007-10-23 22:46:27 följande:
    Är det någon här som vet vad som gäller med Lindex kuponger? Jag fick hemskickat 30% kuponger och har använt dem. Men man får ju även på mailen, går det att använda dem också fast man redan använt reklamkupongen?
    ja, det går så bra så... jag har använt mailkupongen 3 ggr och sen de vanliga kupongerna! Fast shoppat med mailkupongerna vid olika tillfällen dock!
    philmKarin skrev 2007-10-23 22:54:31 följande:
    Hm... den här mailkupongen - gäller den bara om man handlar med Lindex kreditkort??
    nä, du kan betala kontant eller med vanligt kort också.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)