• Mollie

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

...å vi har sittdelen nu...

Alfred 070303
  • Mollie
    Snorky skrev 2007-10-12 23:43:46 följande:
    En sån har jag också haft... men den vagnen är ju rymlig tycker jag! Iofs hade jag allroundåkpåsen och den är nog tunnare. Men nog får du plats med en vinteroverall, den är oftast inte så mkt större så att säga...
    Jo, får plats får vi nog, men det känns som om man kilar fast honom rejält då! Men då behövs ju ingen sele! Vad ska man satsa på för en vinteroverall då??
    Alfred 070303
  • Mollie
    Snorky skrev 2007-10-12 23:57:49 följande:
    Det spelar inte så stor roll när de är så pass små då de mest bara sitter i vagnen. Min äldsta son (som också är född i mars) hade en vinteroverall från fix sin första vinter och den funkade alldeles utmärkt. Min lilla nu som blir 1 år i december har jag köpt pop´s babyoverall från förra året åt... köpte den i januari på rean så den kostade bara 345:- men hade aldrig gett fullpris för en sån overall (kostar 895:- i år ) till en så pass liten, känns onödigt. Jag shoppar nästan alltid vinterkläderna på rean vintern innan till barnen! Då får man bra kläder till bra priser!
    Jo, så har jag med gjort. Den vindoverall vi har är fårn Pop, den är från deras 30 års kollektion med Musse på armen..., den betalde ajg inte ens 200 kr för på rean och fleecen är åxå från Pop och den gav jag 100 kr för på en loppis, trots att den är i nyskick!
    Det som är svårt är att man ska veta på ett ungefär vad de skaha för storlek, vi har ju räknat iskallt med 74-80 i vinter, men det har han nu och så vi måste nog sats apå en 86a om den ska räcka till honom över hela vintern...

Kanske måste kika på overall ändå då...
    Alfred 070303
  • Mollie
    Snorky skrev 2007-10-13 00:15:50 följande:
    86??? det hade min stora son förra vinter (1½-2 år)!! Hur lång är din son nu?? Jag har 80 till min minsta i vinteroverall o det kommer garanterat räcka, han var 71 cm för 1½ mån sen. Tänk på att 74 o 80 har de vääääldigt länge känns det som, de växer inte alls i samma tempo sen längre. Men som sagt, det beror på hur pass stor han är också... Vinteroveraller är generellt rätt rymliga just för att man ska få plats med en del under.
    Vet inte exakt, men ca 70 cm kanske... 74/80 är nu exakt lagom. Den röda Popoverallen är presic i armarna. Lite till å det är för kort.
    Vi får kika och prova helt enkelt...
    Alfred 070303
  • Mollie

Kuponger... Har ni fått och vad är det för kuponger??

Alfred 070303
  • Mollie
    Leeanlej skrev 2007-10-16 23:18:00 följande:
    lindex. 30% på barn dam o underkläder.
    Aha, de va inte fy skam... Hoppas de kommer innan fredag då, kanske man kan shoppa lite i Sthlm!
    Alfred 070303
  • Mollie

Oj va längesen jag va här inne... ...och på shopping ute på Lindexbutikerna!

Va är det för nyheter på gång??

Alfred 070303
  • Mollie

Men blää vad jag är besviken på Lindex! in son har nu 80, på gränsen till 86 och jag VILL bara inte lämna babyavdelningaen alltså! Kläderna på pojk är så tuffa och så "spejsade" för min smak och jag kommer aaaldrig få en vettig garderob åt honom. (Kollade på KappAhl med men där är det ÄNNU värre och sen gillar jag inte deras kläder alls...)

HUr handlar ni? Finns de inget typ retrokläder på pojksidan? Blir så besviken... Eller är det bara vårt Lindex som är så här??

Alfred 070303
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)