Någon mer än jag som är rädd för fler barn?
Min första förlossning vart en igångsättning. Hade otur och mina egna värkar kom igång samtidogt så jag hade först mina egna o sen de kemiska - hade alltså värkar i ett och energin tog slut fort. Jag öppnade mig helt på 4 timmar *aj* sen fastande min dotter, det vart EDA för att få bort de kemiska värkarna, sen dropp för att hon var tvungen att komma ut (dåliga hjärtljud), slutade med hög sugklocka utan klipp men det gick ju bra sen när hon väl kom ut (hade navelsträngen hårt lindad två varv runt halsen).
Blev sen gravid trots p-piller när första var bara 1 år. Hela min andra graviditet skuggades av min rädsla för att föda igen. Men förlossning nr 2 vart verkligen helt annorlunda! Visst gjorde det lika ont men ifrån första värk tills hon var ute tog det 2½ timma! Jag födde med hjälp av massage, bovetekudde o lustgas och det gick hur bra som helst.
Nu är det dags för dotter nr 3 om ungefär 3 månader. Kan inte påstå att jag ser fram emot förlossningen direkt men hoppas absolut att det blir likande som med dotter nr 2.
Jag som aaaaaldrig skulle ha några fler efter nr 1 blir ju snart 3 barnsmamma