• Kat the bat

Vad jag sagt i sömnen

Här kommer lite grejer jag sagt i sömnen de senaste året. Min kille och syster har dokumenterat.

"det är ingen skillnad på tunga och näshål"

"stäng av den där skiten!"

jag: jag har gömt mig
    Jon: va?
    jag: hihi, jag har gömt mig

jag: om det är något jag kan, så är det att lösa hår
    Jon: Vad?
    jag: jamen du vet.
    Jon: nej vad menar du?
    jag: ååååh... men det är ju jag. du förstår inte!

jag: hon kanske har svårt att resa sig
    Jon: Va? vem?
    jag: dolly parton
    Jon: Vad säger du?
    jag: jamen sofia sa det
    Jon: hahahhaha
    jag: men... den här gången är det inget roligt

?slog du dig??

?det kan vara ligister?

Har du sagt ngt roligt i sömnen?

• Svar på tråden Vad jag sagt i sömnen
  • Terppa

häromnatten låg jag och halvsov me katten på magen....då börjar killen klappa min axel...efter en stund frågar

han: men hur e de älskling?
    jag: va?
    han: ja du ser så ledsen ut...(klappar axeln fortfarande)
    jag: nej jag e inte ledsen, jag försöker sova.
    han: e de heeeelt säkert?
    jag: ja. sov nu.
    han: okäj!

zzzzz........

• Legewiel

hysteriskt rolig tråd Dethär blir långt, ni får ursäkta...

Jag har alltid både gått och pratat i sömnen, det kan vara hemskt jobbigt för folk vågar ju inte väcka mig, utan försöker få mig tillbaka till sängen. Tyvärr så mumlar/skriker jag mest när jag talar så ingen kan tolka vad jag säger, men ibland blir det nåt klockrent.

När jag var ca 10 år var jag på lägerskola där vi sov på ett skolgolv, och mitt i natten börjar en av kompisarna spy. Jag sätter mig upp, spikrak i min sovsäck och en annan kompis som tror jag är vaken säger "xxx spyr". Då dimper jag ner raklång, så hon tror att jag svimmat, för att sedan åla mig över till en annan kompis, putta på henne och ilsket fräsa "flytta på dig". Sen lägger jag mig ner på hennes kudde och sover vidare.

När pappa en gång väckte mig för att jag skulle till skolan, ropar jag i panik "jag hittar inte mina byxor!" och försöker frenetiskt söka efter dem på det lilla bordet intill, så jag välter ner både lampa och glasögon.

En annan gång släpade jag mitt täcke efter mig till mammas och pappas rum, väckte mamma med en ynklig röst; "mamma, jag hittar inte mitt täcke". Hon ser ju att jag håller i det och tycker jag ska gå tillbaka till sängen, "javisst", tycker jag och lägger mig ner på hallgolvet. Hon får stiga upp, leda mig tillbaka och bädda min säng medan jag står helt apatisk bredvid.

Min stackars sambo är utsatt; en gång vaknade han av att jag låg ovanpå honom, ilsket mumlande och krafsande omkring. Han frågar vad jag håller på med, och jag svarar surt att jag ska klättra ända upp, men han har ju så många hål som jag faller ner i, han måste hjälpa mig! Jag drömde att han var en bokhylla, en sån "expedit" från IKEA ni vet

En annan, BRUTAL väckning jag stod för: Sambon gör något ljud i sömnen och jag vrålar "ATTACK!!!", s-l-ä-n-g-e-r mig över hans huvud, slår mitt knä i hans panna, gör en kullerbytta ner mot golvet, slår hans natttygsbord över ända och ramlar ner på golvet i en hög. Sambon är totalchockad och frågar vad i h-e jag gör, varpå jag snabbt stiger upp i givakt, säger "skyddsvärn!" och går tillbaka till min del av sängen. Nej, jag är inte militär och har ingen aning om var jag fick det ifrån

En klassiker jag gör: Ligger diagonalt över sängen så han inte får plats, knuffar (med flit) ner mitt eget täcke på golvet varpå jag vänder mig mot honom, säger "jag fryser - hit med täcket!" och våldsamt sliter hans täcke av honom! När han försöker ta det tillbaka morrar jag som en arg katt! Han får gå runt sängen, plocka upp mitt täcke och försiktigt föreslå att vi ska byta...

Stackars sambo!

• Legewiel
    MajaLinnéa skrev 2007-09-16 10:47:04 följande:
    En annan händelse:Min sambo går upp väldigt tidigt om morgnarna och åker till jobbet.En morgon när han höll på att brygga kaffe kom jag utvinglande i köket, helt naken.Han sa:-men älskling, gå och lägg dig igen, jag ska ju köra till jobbet.Jag mumlade nåt till svar och gick mot sovrummet. PÅ väg dit gick jag förbi spegeln i hallen, får syn på mig själv, pekar i spegeln och utbrister förfärat:-men gud! VEM är det där?!?!
    Haha, taskig morgonfrisyr eller?!
  • huge smile
    Legewiel skrev 2007-10-01 18:42:40 följande:
    hysteriskt rolig tråd Dethär blir långt, ni får ursäkta...Jag har alltid både gått och pratat i sömnen, det kan vara hemskt jobbigt för folk vågar ju inte väcka mig, utan försöker få mig tillbaka till sängen. Tyvärr så mumlar/skriker jag mest när jag talar så ingen kan tolka vad jag säger, men ibland blir det nåt klockrent. När jag var ca 10 år var jag på lägerskola där vi sov på ett skolgolv, och mitt i natten börjar en av kompisarna spy. Jag sätter mig upp, spikrak i min sovsäck och en annan kompis som tror jag är vaken säger "xxx spyr". Då dimper jag ner raklång, så hon tror att jag svimmat, för att sedan åla mig över till en annan kompis, putta på henne och ilsket fräsa "flytta på dig". Sen lägger jag mig ner på hennes kudde och sover vidare.När pappa en gång väckte mig för att jag skulle till skolan, ropar jag i panik "jag hittar inte mina byxor!" och försöker frenetiskt söka efter dem på det lilla bordet intill, så jag välter ner både lampa och glasögon. En annan gång släpade jag mitt täcke efter mig till mammas och pappas rum, väckte mamma med en ynklig röst; "mamma, jag hittar inte mitt täcke". Hon ser ju att jag håller i det och tycker jag ska gå tillbaka till sängen, "javisst", tycker jag och lägger mig ner på hallgolvet. Hon får stiga upp, leda mig tillbaka och bädda min säng medan jag står helt apatisk bredvid. Min stackars sambo är utsatt; en gång vaknade han av att jag låg ovanpå honom, ilsket mumlande och krafsande omkring. Han frågar vad jag håller på med, och jag svarar surt att jag ska klättra ända upp, men han har ju så många hål som jag faller ner i, han måste hjälpa mig! Jag drömde att han var en bokhylla, en sån "expedit" från IKEA ni vet En annan, BRUTAL väckning jag stod för: Sambon gör något ljud i sömnen och jag vrålar "ATTACK!!!", s-l-ä-n-g-e-r mig över hans huvud, slår mitt knä i hans panna, gör en kullerbytta ner mot golvet, slår hans natttygsbord över ända och ramlar ner på golvet i en hög. Sambon är totalchockad och frågar vad i h-e jag gör, varpå jag snabbt stiger upp i givakt, säger "skyddsvärn!" och går tillbaka till min del av sängen. Nej, jag är inte militär och har ingen aning om var jag fick det ifrån En klassiker jag gör: Ligger diagonalt över sängen så han inte får plats, knuffar (med flit) ner mitt eget täcke på golvet varpå jag vänder mig mot honom, säger "jag fryser - hit med täcket!" och våldsamt sliter hans täcke av honom! När han försöker ta det tillbaka morrar jag som en arg katt! Han får gå runt sängen, plocka upp mitt täcke och försiktigt föreslå att vi ska byta...Stackars sambo!
    Hahaha, otroligt!
  • memelie

Min sambo satte sig upp härom natten och sa " alla är här nu"  sen la han sig  ner o somna om!!!!!!

**JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • huge smile

Jag kom på en sak till jag gjorde för många år sedan.

Jag sov över hos min nyblivne pojkvän för kanske fjärde eller femte gången, hemma hos hans föräldrar. Hans sovrum låg vägg i vägg med föräldrarnas. Mitt i natten vaknar pojkvännen av att jag skriker "hiiiyyyyaaaa! hiiiyyaaa! hiiya!" som i en gammal karatefilm, ni vet. Samtidigt slår jag med armarna och sparkar omkring mig, sparkar olyckligtvis den nya pojkvännen i magen. Så höll jag på ett tag, innan pojkvännen skakat om mig tillräckligt för att få mig att lugna ner mig och fortsätta sova lugnt.

Morgonen efter frågade han vad jag drömt, och helt ovetande om vad jag sysslat med på natten, berättade jag att jag drömt att jag var på karatekurs (ingen överraskning direkt). Fast hans föräldrar tittade vääääldigt konstigt på mig dagen efter, innan vi berättade vad jag höll på med på natten. Fick höra om det länge efteråt...

• Lusthan

Den här tråden är ju helt underbar, helt i min stil.

Min sambo är inte så jättemycket för att prata i sömnen. Händer att han fnissar ibland och kanske mumlar något då och då. Jag pratar en del i sömnen kan jag tänka mig. Min kära sambo har fått erfara i alla fall två gånger här nu på kort tid som jag har pratat en del.

Inatt vaknade jag till när han kom och la sig. Jag hade somnat med boken i handen och bokmärket låg bredvid mig.
    Jag frågar ett par gånger om han har plockat upp 50%locket och han undrar om det verkligen var vad jag sa varpå jag bekräftar vaken och medveten. Till slut citerar han mig från en föregående natt då jag babblat om cykelpumpar och jag inser det sjuka i det hela och skäms som ett djur får bokmärket och slocknar som en sten. Det gar han pratat om hela dagen idag (ja den tid vi umgåtts i alla fall)

Jag gick mycket i sömnen när jag var liten och nu har det utvecklats till lite mer sexuella aktiviteter om nätterna.
    Här är dock jag och min sambo ganska lika. Båda startar något i sömnen och vaknar oftast mitt i själva akten. Ibland kommer vi inte ens ihåg det utan man känner det dagen efter att man gjort något.

• Em00

För nån natt sen så låg jag vaken och kunde inte sova..
    min kompis drömmer något, och säger "vad roligt du är då!"
    skitsurt..

Det tyckte jag var skitroligt, övertrött som jag nog var =P

• Gummiz

hahahahahhahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa asgarvar så ja gråter hahahhahahaaaaaa

vilken härlig tråd hehehehhehe

• angelicafransson

min sambo kom hem en kväll och jag hade somnat på soffan!

han hade pussat mej på kinden varpå jag satte mej upp i soffan och gav honom en rejäl utskällning!!

för jag tyckte minsann inte det var ett dugg kul när han höll på och hela tiden skulle jävlas med mej!!

minns det, för vaknade när jag började skälla!!
    vet dock inte varför jag gjorde det, killen blev ju såklart liten ledsen, pep ut ett förlåt och gick och satte sej i köket!

sen hade jag dåligt samvete

Svar på tråden Vad jag sagt i sömnen