• Anonym

heltid hur många timmar per månad?

Hej undrar hur många arbetstimmar det är per månad om man arbetar heltid, ska räkna ut vad min sambos lön kommer bli men vet inte hur många timmar jag ska räkna på, han jobbar 40 timmars veckor!

• Svar på tråden heltid hur många timmar per månad?
  • las reinas

160 40x4=160

just the 3 of us!
  • KarJac

173 timmar är en heltid per månad. Eftersom det är olika varje månad (4 veckor är inte en månad) så delar man 2080 -vilket är heltid på ett år- med 12= 173.

I am not bound to please thee with my answers.
  • Anonym

jo så tänkte jag med men det är ju mer än fyra veckor på en månad så det borde bli

40 * 4 = 160

4 veckor är 28 dagar sedan så är det ju 30 eller 31 dagar på månad så då borde det bli antingen

160+16
    eller 160+24

men jag får inte ihop det för på hans nuvarande jobb står där att han får betalt för 176 timmar utan att han jobbar övertid!!

• Anonym

tack så mycket! då räknar jag med 173!

• smillis06

det beror ju på hur många arbetsdagar det är per månad, 22, 21 eller 20 brukar det vara har jag för mig. Jag arbetar heltid och flera månader har jag en arbetstid på 176 h...

• KarJac
    Anonym skrev 2007-09-06 07:57:41 följande:
    tack så mycket! då räknar jag med 173!
    Gör det. Det är iallafall ett snitt. Men om han har timlön och inte månadslön, blir det olika många timmar varje månad, men då får man räkna ut hur många timmar han jobbade månan innan. Men 173 är ett snitt ja .
    I am not bound to please thee with my answers.
  • Skrutt och Skrot

Tror att det varierar på de olika arbetsplatserna, men det vanligaste är nog 173, 174.
    På vårat tar vi 174

Svar på tråden heltid hur många timmar per månad?