• Neliejo

Ullared gekås

Jag och min sambo ska åka till gekås om drygt tre veckor. Vi har bf den 27 dec och själv har jag ingen aning om vad vi ska handla. Har ni några tips om vad man ska slå till på när man åker till gekås som man tjänar in på? vagn skötväska har vi. Hur är storlekarna på babykläder små eller stora?

• Svar på tråden Ullared gekås
  • Thina82

när min kompis var gravid köpte hon sängkläder till bebisen där, även lite bodysar osv, men jag vet inte hur storlekarna är. ska själv dit i början av november och inhandla lite till bebisen.

• Modin

Jag bor 3 mil från gekås och jag kan rekomendera att köpa,

Flaskor, nappar, sängkläder, säng, badbalja med stativ, spjälskydd, bilbarnstol, handdukar, baby sockar.. Och i klädväg har dom från strl:42 tror ja. :P Sen uppåt men de finns ett jätte bra sätt med boddy, pyamas å hakklapp å sånt i :) Det finns mycket du kan inhandla för såna saker är inte så dyra på gekås!

• Theia

köp handdukar! sånna små som man har i badrummet i frotte!
    köp 20-30 st
    de va de bästa tipset vi fick.
    vi köpte iof på ikea för 5kr styck men de borde väl finnas billiga där också.

• Viggo och pyrets mamma

Håller fullständigt med Modin, shoppa på!

• L7671

Vi köpte både sängkläder till både barnvagn o säng o madrass o sådana saker. Babysitter var halva priset även en resesäng köpte vi också halva priset.
    Det finns mängder och du sparar en hel del. Vet du att du behöver det köp det där.
    Ha en trevlig resa o hoppas ni hittar mycket.

• Camilla D

Plastad frotte, snuttefiltar (jättebilliga!!!) filtar till barnvagnen eller golvet (typ fleccefiltar jättefina billiga)
    Klädstorlekarna till nyfödda är normala (värre blir det senare...)
    Shoppa loss! Älskar gekås
    Finns även åkpåsar till vagnen och billiga fleeceoveraller.

• fie m melwin

passa även på att köpa torra tvättlappar, jag köper altid ett gäng paket av lillgårdens när jag e där, samt amningskupor, nappar, nappflaskor,klder, badolja, idominsalva och sånt fins ju oxå.
    Sängkläder, filtar i olika storlekar både att ha som täcke och som snutte, finns billiga bebisleksaker och sånt oxå..
    jag köpte jätte bra strumpor där när min bror fick barn, alla andra ramla av men dom satt kvar.. deras pyamaser är super.. köp ett gäng ag fick byta vaje, ja eller gör de fortfaramde och han e nu 2.5 år. Ska dit om några veckor och shoppa loss till både honnom och besisen i magen... ska bli så skojigt längtar redan... 

jag ska för övrigt passa på att shoppa en hek del julklappar oxå, lider ju av foglossning så jag har ingen större lust att springa på stan och leta de varken högravid eller me nyfödd

• Neliejo

Ja julklappar har jag oxå tänkt köpa blir inte så många detta året bara till mina systrars barn och mamma o pappa och bebisen o sambon.

Det va verkligen bra tips ni kommit med! Längtar så jag håller på att bli tokig! Vi bor utanför västerås men jag är ifrån gbg så vi ska passa på att åka till mamma o pappa och hälsa på lite:D

har dom skötbord?

• Äntligen mamma

Mitt tips är amningsbh. Jätteskön... Jag har bf i jan men jag tyckte det var värt att chansa på storleken. Man kan ju använda dom även om man inte ammar... Kostar 99 kr

Och så undrar jag theia: Vad har du alla handdukar till???

• dogmommy

kvaliten på boddys är jättebra kanske lite stora i storlekarna, men å andra sidan så kan man använda dom längre. min son har stl 62 men kan ha stl 56 i ullareds boddys.Det enda negativa som jag kan komma på med kläderna är att dom inte ska torktummlas och det kan ju vara en nackdel. Om man har ett spybarn som jag så måste man bara ha handukar i massor. Vi har också köpt våra på IKEA för 5kr jag tror att vi har minst 30st ändå tycks det aldrig finnas några rena när man behöver dom.
    vi köpte både täcket o kudden samt påslakansett där kanonkvalite......å jag blir själv sugen på att åka dit.

Svar på tråden Ullared gekås