• FamHull

Hur farligt e det med mineraloljor?

Har kollat lite på det där med olika badoljor. Har hört att man inte ska använda oljor med mineralaolja i, vilket som flesta vanliga typ Barnängen o Natusan innehåller. Den enda som jag har hittat som inte innehåller mineralolja e Weledas, men jag tycker att ca 150kr för en flaska badolja e lite väl saftigt.

Nån som vet hur det ligger till o hur farligt det e för bebishud att använda mineraloljor?

• Svar på tråden Hur farligt e det med mineraloljor?
  • raspberryrevolution

ACOs barnolja på apoteket innehåller inte mineralolja... el använd vanlig oliv olja

• Marcupilami

Tror inte det är farligt, men det täpper igen porerna. Det är vad jag hört.

dator heter det. datOR...
  • FamHull

Tack för tipset, ska kolla på Apoteket nästa gång jag har vägarna förbi!

• Moatje

Skulle ni smörja in er eller ert barn med Motorolja?

• Marcupilami
    Moatje skrev 2007-09-06 15:30:08 följande:
    Skulle ni smörja in er eller ert barn med Motorolja?
    motorolja?
    dator heter det. datOR...
  • Moatje

Denna text är tagen från www.dermanord.se

"Mineralolja (råolja) bildas i en nedbrytningsprocess långt ner i jorden av dött växtmaterial. Namnet till trots finns det inga mineraler eller vitaminer. Det är ett helt dött material och därför finns det inget av värde däri, för huden att ta upp.
    Mineralolja är skadligt för såväl djur, natur som människor. "

Av mineralolja görs motorolja!

• gemelli
    Moatje skrev 2007-09-06 15:34:53 följande:
    Denna text är tagen från www.dermanord.se"Mineralolja (råolja) bildas i en nedbrytningsprocess långt ner i jorden av dött växtmaterial. Namnet till trots finns det inga mineraler eller vitaminer. Det är ett helt dött material och därför finns det inget av värde däri, för huden att ta upp.Mineralolja är skadligt för såväl djur, natur som människor. "Av mineralolja görs motorolja!
    Hihihi du hann före

Ett tips är www.crearome.se

Sen nattljusolja, bättre kan man inte hitta!
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Moatje

Förstår inte att man kan säga att det inte är så farligt!
    Sen jag läst den text på dermanords hemsida så har jag slängt alla krämer jag hade hemma plus vissa andra artiklar. Från att minst smörjt in mig en gång om dagen så kanske jag gör det en gång i veckan, och inte då pga att huden stramar utan för att det är skönt. När jag börja leta efter en kräm som inte hade minralolja i sig så fick jag jätte svårt att hitta någon den enda jag hittat är Oliva på apoteket. Sen så finns det på vissa hemsidor också. Men i de vanliga affärerna på stan är det nästa omöjligt att hitta något.
    Förstår inte att det är tillåtet att sälja preparat som innehåller mineralolja...

• FamHull

Kan man köpa Dermanords produkter i nån affär eller måste dom beställas?

Olivia? Är det samma som säljs på tex Kicks?

Svar på tråden Hur farligt e det med mineraloljor?