Onsalakorv??
Hej!
Jag undrar om någon vet ifall det är ok att äta onsalakorv? Jag tänkte på varmrökt och kallrökt och allt det där. Jag hittar ingenting om det på förpackningen. Ruggigt sugen på det nu i alla fall!!
Hej!
Jag undrar om någon vet ifall det är ok att äta onsalakorv? Jag tänkte på varmrökt och kallrökt och allt det där. Jag hittar ingenting om det på förpackningen. Ruggigt sugen på det nu i alla fall!!
Fråga dem:
Sardus Chark & Deli. Konsumentkontakt: 020-440 440. Butikskontakt: 0140-573 00. [email protected]
ops har jag inte ens tänkt på jag äter den dagligen...
Nu har jag mailat dem. Sökte på nätet och det är fler som frågat på en annan sajt. Men de har inte fått något riktigt svar mer än att man inte ska äta kallrökt. Tycker de borde skriva detta på korven, om den är varm- eller kallrökt!
Jag har ätit Lökkorv och tanken har inte ens slagit mig om jag får äta det eller inte.
Jag åt Onsalakorv under min graviditet utan dåligt samvete.
Jag har också ätit Onsalakorv. Jag vet faktiskt inte, men kallrökning är väl en ganska "mild" form av tillagning av livsmedel. Onsalakorv har ca. 2 månaders hållbarhet i kylskåp, vilket gör att jag har lite svårt att tro att den "bara" skulle vara kallrökt. Nu kanske jag är ute på hal is, men jag har fått för mig att ingridienserna i den formen av korv och salami som man kan äta utan vidare tillagning oftast är upphettade först, men jag kan ha fel.
Du har säkert rätt i det!
Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail, jag mailade dem och frågade. Iofs ska man väl inte vara så nojig heller, men det kan vara bra att veta om man ska vara försiktig i alla fall!
Kallrökt skall man ju inte äta med risk för bakterier, om man skall äta någon smörgåskorv så skall det helst vara från delikatessen så att den är färsk, läs på:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Ja, det visste jag. Men det står inte på onsalakorven om den är varm- eller kallrökt. (det skrev jag i början)
Dock är den hel, och det är enl. slv ok att äta.
Den har jag ätit massor av!