• Hallontårta

Onsalakorv??

Hej!
    Jag undrar om någon vet ifall det är ok att äta onsalakorv? Jag tänkte på varmrökt och kallrökt och allt det där. Jag hittar ingenting om det på förpackningen. Ruggigt sugen på det nu i alla fall!!

• Svar på tråden Onsalakorv??
  • 2006ängel

Tänkte oxå på det igår när jag köpte onsala korv, det står bara att det är en rökt korv,...inte om den är varm eller kallrök.

....jag gissar på varmrökt ;)

• Hallontårta

Jag tror jag läste någonstans att den är värmd. Har ännu inte fått svar på mitt mail.
    Å inte kan jag äta korven nu ändå, får en sååååån halsbränna! Men sugen är jag allt!

• zazla

Jag har för mig att jag letade efter det också men jag kom aldrig fram till något så jag värmde den och lät den svalna innan jag åt den Blev ingen direkt skillnad

• Hallontårta

Aaah det var ju smart!

zazla skrev 2007-09-08 20:40:16 följande:
    Jag har för mig att jag letade efter det också men jag kom aldrig fram till något så jag värmde den och lät den svalna innan jag åt den Blev ingen direkt skillnad
    Jag blir så sugen på risgrynsgröt nu när det börjar bli höst. Och en god macka med onsalakorv till det är inte helt fel!!

Jag meddelar här när/om jag får svar från deras kundtjänst hur korven är tillagad.
  • 2006ängel

Väntar med spänning på svar....

Tack!

• Hallontårta

Det var tusan vilken tid det tar för dem att svara. Nu har jag inte kunnat hålla mig borta från korven. ;> Ska maila dem igen, så mycket kan de ju inte ha att göra!

• 2006ängel

Jag har oxå mailat dem nu, 2 gånger...får väl hoppas de kan få för sig att svara ...

• Hallontårta

Hahahaha så bra!
    Gjorde du det via formuläret på hemsidan? Jag märkte att man kommer till en vit sida efteråt, så det kanske är fel på sidan? Jag mailade dem ett vanligt mail också!
    Hoppas de känner trycket!

2006ängel skrev 2007-09-12 17:42:24 följande:
    Jag har oxå mailat dem nu, 2 gånger...får väl hoppas de kan få för sig att svara ...
  • Hallontårta

Nu fick jag svar!

----------------------------------------------
    Hej!
    Tyvärr har ditt meddelande inte kommit fram till oss.
    Onsalakorven hettas upp till 68º C och den räknas som kallrökt

Vänliga hälsningar
    Janet Danielsson
    Kvalitetsavdelningen
    ----------------------------------------------

Jag får inte äta min kära Onsalakorv!!

• HeleneG

Arrrgghh! :(
    Jag får verkligen spader av allt gott jag inte får äta!!!

• Hallontårta

Mmm...chansen är kanske inte så stor att man åker på något men man vill ju ändå inte ta risken! Tänk vad vi kommer att svulla i oss sedan!

HeleneG skrev 2007-09-14 16:50:24 följande:
    Arrrgghh! :(Jag får verkligen spader av allt gott jag inte får äta!!!
  • 2006ängel
    Hallontårta skrev 2007-09-15 14:38:10 följande:
    Fick du något svar??
    Inte något svar här, har mailat dem 2 gånger.

Jag har bestämt mig för att bara äta ost och leverpastej på mackan...
    ...det gjorde jag när jag var gravid förra gången för det var så svårt att veta vilka korvar och skinkor osv som var säkert.
  • Hallontårta

Mmmm leverpastej!
    Mailade du dem från din egna mail eller via deras formulär? Jag tror de har fel på sitt formulär på hemsidan..

2006ängel skrev 2007-09-16 16:27:11 följande:
    Inte något svar här, har mailat dem 2 gånger.Jag har bestämt mig för att bara äta ost och leverpastej på mackan......det gjorde jag när jag var gravid förra gången för det var så svårt att veta vilka korvar och skinkor osv som var säkert.
Svar på tråden Onsalakorv??