Onsalakorv??
Hej!
Jag undrar om någon vet ifall det är ok att äta onsalakorv? Jag tänkte på varmrökt och kallrökt och allt det där. Jag hittar ingenting om det på förpackningen. Ruggigt sugen på det nu i alla fall!!
Hej!
Jag undrar om någon vet ifall det är ok att äta onsalakorv? Jag tänkte på varmrökt och kallrökt och allt det där. Jag hittar ingenting om det på förpackningen. Ruggigt sugen på det nu i alla fall!!
Tänkte oxå på det igår när jag köpte onsala korv, det står bara att det är en rökt korv,...inte om den är varm eller kallrök.
....jag gissar på varmrökt ;)
Jag tror jag läste någonstans att den är värmd. Har ännu inte fått svar på mitt mail.
Å inte kan jag äta korven nu ändå, får en sååååån halsbränna! Men sugen är jag allt!
Jag har för mig att jag letade efter det också men jag kom aldrig fram till något så jag värmde den och lät den svalna innan jag åt den
Blev ingen direkt skillnad
Aaah det var ju smart!
Väntar med spänning på svar....
Tack!
Det var tusan vilken tid det tar för dem att svara. Nu har jag inte kunnat hålla mig borta från korven. ;> Ska maila dem igen, så mycket kan de ju inte ha att göra!
Jag har oxå mailat dem nu, 2 gånger...får väl hoppas de kan få för sig att svara ...
Hahahaha så bra!
Gjorde du det via formuläret på hemsidan? Jag märkte att man kommer till en vit sida efteråt, så det kanske är fel på sidan? Jag mailade dem ett vanligt mail också!
Hoppas de känner trycket! ![]()
Nu fick jag svar!
----------------------------------------------
Hej!
Tyvärr har ditt meddelande inte kommit fram till oss.
Onsalakorven hettas upp till 68º C och den räknas som kallrökt
Vänliga hälsningar
Janet Danielsson
Kvalitetsavdelningen
----------------------------------------------
Jag får inte äta min kära Onsalakorv!!
Arrrgghh! :(
Jag får verkligen spader av allt gott jag inte får äta!!!
Mmm...chansen är kanske inte så stor att man åker på något men man vill ju ändå inte ta risken! Tänk vad vi kommer att svulla i oss sedan! ![]()
Skit oxå!!
Fick du något svar??
Mmmm leverpastej!
Mailade du dem från din egna mail eller via deras formulär? Jag tror de har fel på sitt formulär på hemsidan..