• Anonym (äcklad)

Äcklig granne

Jag har en äcklig granne som bor i huset mittemot mig. Såfort jag går utanför dörren så ställer han sig utanför och glo på mig. Om jag är hemma så glo han från sitt fönster in till mig. Han är väl 40 år ca, jag är 29, dessutom är han den fulaste jag har sett, så äcklig!! Usch vill inte bo här mer!

• Svar på tråden Äcklig granne
  • Anonym

Hade det varit bättre om han varit snygg

• Anonym (hehe)

hahaha okej vi hade lite konstiga grannar där vi bodde sist , vi hade inga persiener så dom glodde alltid in till oss när vi hade sex skit konstiga va dom tjejen stod i ena fönstret å hennes kille stod i köksfönsteret det finns konstiga folk över allt =)

• flugsvamp
    Anonym (hehe) skrev 2007-09-06 22:37:04 följande:
    hahaha okej vi hade lite konstiga grannar där vi bodde sist , vi hade inga persiener så dom glodde alltid in till oss när vi hade sex skit konstiga va dom tjejen stod i ena fönstret å hennes kille stod i köksfönsteret det finns konstiga folk över allt =)
    amen gud *asg* vilka grannar *asg*
    Serkas Mamma
  • flugsvamp
    Anonym (äcklad) skrev 2007-09-06 20:13:44 följande:
    Jag har en äcklig granne som bor i huset mittemot mig. Såfort jag går utanför dörren så ställer han sig utanför och glo på mig. Om jag är hemma så glo han från sitt fönster in till mig. Han är väl 40 år ca, jag är 29, dessutom är han den fulaste jag har sett, så äcklig!! Usch vill inte bo här mer!
    Ts anmäl gubben då , det är ju inte lagligt att fönster titta ,ehh tror jag!
    Lycka till..
    Serkas Mamma
  • Anonym

Äh.. Skaffa persienner vet ja... Snålisar...

• Kristina E

Som jag ser det finns det inget att anmäla. Att stirra ut nån så fort de lämnar hemmet är ju oförskämt och apart, men knappast olagligt. Att stirra in i andras fönster vet jag inte om man får. Man får ju inte klättra upp med stege så att säga och titta in, men att se in från sitt eget fönster - tveksamt. När han tittar ut dig utanför huset kan du ju fråga honom om du har mod till det. Eller verkar han inte vara som han borde? Eller bara strunta i honom och skaffa persienner.

• Anonym (fluktaren)

Hej!
    Sätt upp gardiner eller persienner så han inte kan glo in till dig.
    Om du gör honom uppmärksam på att du ser honom när han ställer sig utanför huset och glor så hälsa på honom, det samma kan du göra i fönsterna. Vinka på honom så skäms han kanske eller blir skraj.

Min väninna hade samma problem som du med en äcklig gubbe som stod och smög bakom sin gardin i mörkret. Han såg rakt in till min väninna. En gång när jag var där och vi hade druckit oss as kalas fulla, så fick vi nog. Ställde oss alla tjejer och drog upp tröjorna. Vi tror gubben svimmade, sen syntes han aldrig till bakom gardinen igen.

• Anonym
    050916 skrev 2007-09-07 16:42:24 följande:
    Ts anmäl gubben då , det är ju inte lagligt att fönster titta ,ehh tror jag! Lycka till..
    jo det är faktiskt lagligt att titta ut genom sitt eget fönster....
  • lemoira

Om paret som bor mitt emot skulle ha sex inför öppen ridå så skulle jag också titta, oavsett hur oartigt det är, det är inte ett dugg konstigt. Vill man dölja sina göranden, så får man faktiskt vara lite mer diskret.
  • idiblon

"det finns konstiga folk över allt" Ja, i det här fallet var det ni som var konstiga.
  • flugsvamp
    Anonym skrev 2007-09-07 16:56:01 följande:
    jo det är faktiskt lagligt att titta ut genom sitt eget fönster....
    ja men inte in till andra väll?? Ok om han kollar på henne ute , men in i hennes hem är ju inte lagligt har jag för mig!
    Serkas Mamma
  • Mesangium

Äh.. bor man så folk ser in så får man leva med att de tittar också.

Faktiskt.

Jag skulle gladeligen titta på om jag hade live action rakt över gatan. Kanske inte skulle kolla in hela akten, men ett tag iaf. =)

• Anonym
    050916 skrev 2007-09-09 00:22:26 följande:
    ja men inte in till andra väll?? Ok om han kollar på henne ute , men in i hennes hem är ju inte lagligt har jag för mig!
    om man står hos sig själv och tittar in i andras hem är det fullt lagligt jo.
  • k girl

Anonym skrev 2007-09-09 09:40:51 följande:

om man står hos sig själv och tittar in i andras hem är det fullt lagligt jo.
    Nja, inte nödvändigtvis. Det kan faktiskt röra sig om trakasserier eller sexuella trakasserier.
  • Anonym (hehe)

haha ja vi kanske e lite konstiga hivetvis så hängde vi upp ett mörkt lakan när vi ville ha lite privat men vissa dagar pallade man helt enkelt inte sen å andra sidan så brydde vi oss inte så värst ville dom kolla så varsegod =)

• Anonym

Sätt upp en stor lapp på fönstret som de står VARFÖR GLOR DU PÅ MIG? SKAFFA EN TV! om folk glor på mig kontrar jag alltid med den kommentaren *omoget jag vet xD*

• Snarkofagen

Jag skulle nog också kolla lite om det var en snygg 29-årig kille (är heterotjej) som bodde mitt emot mig

• Jagita

Du kan ju fråga honom varför han stirrar på dig hela tiden? Jag har bott på många ställen och man får nog räkna med att få någon konstig granne alltid. Dem måste ju bo någonstans också Har haft en som stirrat på mig som slutligen gick fram till mitt fönster och började prata. Grannar som lyssnar på mina telefonsamtal och andra samtal så dem vet hela mitt liv. Grannar som har koll på vilka som kommer hem till mig m.m m.m. Det är inte alltid roligt att ha grannar

• Anonym

jag har också en som alltid tittar på mig då jag e på balkongen o röker,han står med ölmagen o glor på mig! jag vinkar o flinar bara !

• angelicafransson

läste i en dags tidning för några år sen om en gammal tant som bodde i ett lägenhetes område, utanför var det lekpark som på alla såna ställen..

en dag när hon varit i affären och på väg hem gick hon förbi trappuppgången jämte sej själv, och på understa våningen var inte fönstren så "höga" så hon tittade in.

där inne såg hon en naken karl i 40års åldern och hon larmade polisen om blottning då.

hon trodde hon gjorde en god gärning så att barnen i lekparken inte skulle se honom!

Vem fick böter!?

JO tanten, fönster gluttning ÄR ETT BROTT, och man kan pga det få dags böter!

Svar på tråden Äcklig granne