• Patrik73

Bilbarnstol. Vilken ska man välja?!?

Hej,

min dotter är niomånader och vi vill nu köpa en bra (läs:den bästa) bilbarnstol. Har läst många testsidor på nätet och i föräldratidningar, men inte blivit klokare. Vad säger ni? Vilken ska man satsa på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 21:35:07:
    tack för fina tips...vi ska till babyproffsen i morgon

• Svar på tråden Bilbarnstol. Vilken ska man välja?!?
  • Miss Lau

Den som passar bäst i er bil.

Åk till en bra och seriös handlare och testa alla bilbarnstolarna, sen köper ni den som ger bäst plats för benen och som sitter bäst i er bil.

• Kina79

Jag håller med Valmar. Det bästa är att åka och prova. Bilstolen ska sitta bra i er bil, ert barn ska sitta bra i stolen, ni vuxna ska kunna sitta bra i bilen.
    Jag har själv en Britax Freeway och en Akta Graco Cosmic XTP. Är nöjd med båda två. Lillan 17 månader, sitter bättre i Freewayn, stora tjejen som är 3½ år sitter bra i båda.

Alla bilbarnstolar som säljs i svenska barnaffärer är ju godkända.

• MamaAnna

Vi ska också köpa bilbarnstol och var i en affär igår. Där rekomenderade de en stol som hette Be safe, den har tydligen fått bäst i test i massa tidningar. Har också funderat på Acta Graco Cosmic men har hört att den inte är riktig säker. Det var tydligen nån bygel som hade lossnat på den i nåt test. Någon som vet nåt mer om det? Har annars hört att den ska vara väldigt bra. Den ser väldigt bekväm ut också då det verkar vara den enda stolen som har lite stöd för nacken.

• Kina79

Det har pratats en hel del om detta test. Nu har jag inte länkarna, men den var tydligen inte monterad rätt. När barnet uppnår en viss vikt ska klacken monteras nedanför sätet och då är den säker. Den har ju genomgått en hel del tester för att bli godgänd för försäljning. Monterar man den rätt så är den kanon.
    Den är väldigt bekväm för båda barnen. Stora tjejen tog precis bort nackstödet, men när hon var lite mindre var det bra.

Svar på tråden Bilbarnstol. Vilken ska man välja?!?