• Mabybaby

Vinteråkpåse+regnskydd för Teutonia FUN

Vi tänkte beställa en Teutonia Fun systems från Tyskland och är nu osäkra om vi verkligen behöver köpa vissa-rätt dyra-tillbehör, eller om någon kan tipsa oss om bra alternativ om man väljer bort orginalen.

Vi tänkte köpa en hårdlift samt en sittvagnsdel.
    Barnet kommer slutet november och därför behövs det hållas varmt.
    Dunpåse verkar dumt eftersom det kan ge allergier, men de andra är jättedyra och nu undrar jag...Kan man köpa bra alternativ-åkpåsar i sverige, till bättre pris, eller behöver man orginalpåse för att det skall passa bäst i hårdliften osv.
    www.pingpong-online.de/osc/index.php

Likaså med regnskyddet, har hört att det som ingår är jättedåligt och därför borde man köpa till ett extra, men det går på över 300 kronor...Vilka alternativ finns där?

Tips någon?

• Svar på tråden Vinteråkpåse+regnskydd för Teutonia FUN
  • novembersol

Klart du kan köpa vilken åkpåse du vill, verkar lite onödigt att köpa just originalåkpåsen. Finns ju oftast både snyggare och billigare!

Har själv köpt en Spirit S3 och regnskyddet man fick med verkade lite underligt, kommer inte att använda det. Jag köpte Teutonias andra regnskydd och blev helnöjd, det var jättefint och verkar bra. Förmodligen funkar det lika bra med ett sånt som passar alla vagnar och de är ju lite billigare. Fördelarna med Teutonias skulle väl vara den "skärm" som sitter på sufletten så att det inte regnar in om det blåser, plus att det har reflexer också. Annars tycker nog jag personligen att färgen var största bonusen *L*, valde ett rött som piggar upp lite när det regnar.

• Mabybaby

En till fråga då ang. vinteråkpåse.
    Hur "varm" måste den vara för att jag skall slippa klä på bebisen 18 lager med kläder och ytteroverall. Vill helst att den bara ska ligga i en body eller liknande

Hörde att babyproffsen har vinteråkpåsar i fleece för 395kr. Någon som har erfarenhet av dessa?

• novembersol

Såg att vi har bf nästan samtidigt (jag har 24/11).

Hade nog rekommenderat Voksi påsen om det inte vore för att ni bor i Stockholm, den klarar -20 utan att bebisen behöver overall. Nu är det ju sällan SÅ kallt, så bättre då att ha en av fleece. Blir ju väldigt bökigt om den är alldeles för tjock, blir ju lätt alldeles för varmt för bebben.

Har själv köpt en mjuklift till vagnen, den är ganska tjock och jag räknar med att det räcker med den, fleeceoverall, och filt. Blir det VÄLDIGT kallt är det ju enklare att bara lägga på fler filtar.

• Mollan

Dun ger inte alls allergier!!! Det är en gammal missuppfattning som inte alls har ngn sanning i sig. Teutonias dunåkpåse tror jag är en av de bästa som finns på marknaden. Jag hade absolut valt den.

• olalala

Vi köpte hårdlift i Sverige (beställde i aug, har ej levererats än) och i den ingår det en åkpåse, verkar jättevarm och bra (man kan ta ur den ut liften om man vill. Så kolla om det inte är så med din med så du inte köper en dyr åkpåse i onödan.
    Bebisar ska inte ha det för varmt, de flesta brukar säga att det på vintern blir lagom med body + kanske en halvvarm overall (ej de för utebruk utan mer fleece eller dylikt och sen ligga i åkpåse, ev. en extra filt om det är riktigt kallt.

• soso

Teutonias åkpåsar är egentligen till för sittliften., har vi fått förklarat för oss. Om ni köper en hårdlift så kan ni säkert få plats med en åkpåse ändå, men ni behöver inte köpa Teutonias utan kan ta något annat märke om ni vill. Vänner till oss som har en Mistral S med hårdlift köpte Urban Jungels åkpåse.

Själva ska vi ha en mjuklift och i dem kommer inte en standard åkpåse att gå i, får se om vi hittar någon nättare, tunnare variant annars får det bli filtar lager på lager beroende på väder.

Svar på tråden Vinteråkpåse+regnskydd för Teutonia FUN