Anonym (Kvinnlighet är attraktivt) skrev 2024-10-15 14:10:27 följande:
Du ger intryck av att du finner något negativt i att jag och min fru gillar att lägga oss vinning om att uppmuntra och inspirera varandra på många olika sätt?
Båda gillar vi att tillmötesgå vår partners önskemål och uppfylla dennes behov. Det har blivit så tydligt för oss båda ömsesidigt, för var och en av oss enskilt, att vi själva, vår relation och vår ömsesidiga kärlek tjänar på att göra detta för vår partner.
När jag gör detta för min partner så skapar det lust, motivation och glädje som gör att min partner vill göra motsvarande för mig.
För oss är detta en mycket god win-win situation som vi båda har kommit att uppskatta väldigt mycket.
Självfallet gäller det mycket i våra liv och inte bara sexlivet. Men det där med sexlivet är ändå ett talande och väl beskrivande exempel, som gör det lättare för de flesta att förstå.
Vi för vår del gillar det mycket, tycker det är kul, att ibland, eller ganska ofta, göra vårt sexliv mer inspirerande, innehållsrikt och omväxlande än det s k vardagssex som du beskriver. Men för den skull gillar vi det vanliga vardagssexet också, på ungefär samma traditionella sätt som du beskriver.
Men om du inte förstår vårt sätt, om du inte gillar det i ditt liv och i er relation, så är det upp till dig och jag respekterar detta.
Jag hoppas ändå att du kan förstå och glädjas åt, eller åtminstone försöka acceptera, något som jag och vi har funnit så bra, glädjande och framgångsrikt för oss.
Jo, jag respekterar det så klart. Jag är mest fascinerad av hur olika folk är även i sängen. Att par kan utveckla så olika " rutiner "
Själv behöver jag inga saker, utklädnad eller rekvisita för att få lust - utan det är mer andra subtila saker jag går igång på. Ögonkontakt och att man ger varandra lite mer omtanke och service i vardagen. Att man gör andra roliga saker ihop.
Men det kan också handla om att jag är på ett visst sätt i denna långa relation jag lever i ( 16 år) - men hade varit på ett annat sätt i en annan relation med en annan typ av man.