• belle2

Mycket flytningar = vänta flicka???

Hej undrar om någon har det likadant som mig, kan det finnas ett samband med att mycket flytningar betyder att man väntar flicka pga ökade kvinnliga hormoner osv??

Konstig fråga kanske men jag är bara så nyfiken på vad som gömmer sig i min mage. Jag är i v.23!!!

• Svar på tråden Mycket flytningar = vänta flicka???
  • FrodaFröjd

ingen aning. jag är i v 22 snart och har hela tiden trott att jag har en pojke i magen, men inte tagit reda på det. Jag har inte mkt flytningar iaf=)

• yava

tror inte det har något samband. väntar en pojke och har ganska rikliga flytningar till och från. hoppas kan man ju alltid göra!

Anton 2000 , Elias 2004 , BF dec-07
  • miccann

jag väntar en flicka och jag har rikliga flytningar... vet inte om det har något samband..=)

• VR0NK

Ingen aning om det finns ett samband men jag hade också rikligt med flytningar och fick en liten flicka trots att alla andra tecken tydde på en pojke. :)

• snusmumriken2

Jag hade massor av flytningar när jag var gravid o jag fick en pojke

• principisessan

ingen aning om det ligger nåt i det, men på UL sa de att jag väntar en tjej och jag har iallafall fått grymt mycket flytningar

• belle2

Så vad tycker ni det verkar väl vara ett samband eller iaf majoriteten som skrivit här har/haft rikliga flytningar och fick/väntar flicka eller???

• Peonia

Såna samband finns INTE vetenskapligt belagda. Låter dessutom helt ologiskt att det skulle ha det. Man har ju ökade flytningar när man är gravid och det har inget med kön på bebisen att göra!

Svar på tråden Mycket flytningar = vänta flicka???