• tulpaner

Gå till frisören med liten bebis?

Har en liten bebis på 7 veckor, var hos frisören veckan före hon föddes och det börjar kännas som att det snart är dags igen. Men, hur ska det gå till, hur har ni gjort?

Skulle helst vilja både klippa färga och ev.göra ett par nya slingor, och det skulle ju ta lite tid, då hon skulle få vara inne med ångor o hår i luften (har färgat/slingat även under grav. så det är inte frågan om det skulle vara farligt el. ej i mitt fall, har redan gjort beslutet att göra det...) Min fråga är- hur gör ni? Har ingen som kan ha hand om henne under tiden, min man jobbar och dessutom ammas hon ju så det är svårt att lämna bort henne, även om jag skulle haft möjligheten... Ska man vänta tills hon blir större (och håret känns sok en risbuske..)? Det skulle dessutom bli att dra in barnvagnen hos frisören med ganska liten salong- hade ni bytt frisör till större salong? Små världsliga problem som man inte tänkt på förut... Läkarbesök och tandläkare går ju lite lättare att lösa...

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Gå till frisören med liten bebis?
  • Majsan70

Men jobbar din man hela tiden då?

Frissan måste väl ha ett urval av tider?

Jag har alltid hållt stenhårt på mina frisörtider oavsett bebisar eller ej. Antingen tar jag en tid så pappa eller nån annan kunnat passa eller så har jag tagit med.

Vagnen har jag inte haft med mig då utanhaft barnen i sina babyskydd.

• krakel

Har du ingen mormor/farmor morfar/farfar eller kompis som kan följa med??

då kan ju du amma innan ni sätterigång sen går vederbörande ut och går med bebbe och sen ammar du om det behövsigen

Min frissa berätta om en mamam som forfarande amma och barnet va hemme hos pappa .. så med buller och bång kom pappa inrusandes med en hungrig bebbe och mamma amma under skynket

Hur lämge klarar sig ditt barn?? ammar du var 3:e eller oftare?? för om hon äter var 3;e så borde det ju gå kanon

• krakel

Eller så kanske du kan gå en helg???
    eller en kvällstid så pappan kan komma hem och följa med???

• Annamaja

jag hade tagit med mig bebisen i vagnen. Men sen hade jag haft en vän som hade kunnat hjälpa. En frisör kan ju ha svårt att vänta medans du ska trösta m.m Och det tar ju ett bra tag. Eller så skulle jag ha väntat, kanske tagit max en klippning nu och väntat till senare.

• tulpaner

Möjligen skulle jag kunna tvinga mannen passa på en lördag, men det skulle inte vara så jättepopulärt, annanrs jobbar han vardagarna då det skulle vara möjligt (han skulle även vara tvungen att vara i närheten då hon är oerhört oregelbunden i maten, så det enklaste skulle vara att ta med henne). Babysitsen gillar hon inte alls, och det är en bit mellan parkering och frisör, så bära henne i den är lite tungt...

Känns lite fjantigt att man har såna funderingar och "problem", men är tacksamt att höra hur ni andra löser det!

• krakel

nu måste jag lägga mig i känner jag... ber om ursäkt direkt.. men va då inte poppulärt?? är det inte hans barn med???

du måste väl med få bli fin i håret,., antar han klipper sig när han vill och då år ju du gilla läget,,,

Tycker du tar med henne och PAPPA matar när det behövs han få komma in då om det behövs..

Lycka till och hoppas du snart blir snygg i håret...

• Majsan70

Men herregud! Han är väl far till barnet!! Bara för att du är mamma så innebär ju inte det att du sitter ihop med ungen. Pumpa ur o lämna till pappa bara. Det mår de BÅDA bra av.

• tulpaner

Tack för era snabba svar! Pumpa mjölk vill jag vänta lite med, men kanske ska jag nöja mig med klippning nu - eller så blir det pappaalternativet. Såklart måste han som pappa se till så det går att lösa (populärt eller ej, var klumpigt uttryckt!), men är skönt när man är flexibel o inte beroende av när han kan (inte jobbar), speciellt nu då hon äter titt som tätt. Tyvärr finns ingen annan som kan hjälpa till (släkt o familj bor på annat håll, kompisar jobbar oxå).

Kommer att lösa sig, men ville bara få lite input på möjliga lösningar... Tack!

• Masi

Jag hade med mig min mamma när bebben var runt 2 månader.

• tulpaner

Blir klipptid SENT en vardagseftermiddag med pappavallning i stan, och så får han komma in vid matdags. Tack för det tipset!

• ÄngelBängel

Bra lösning. Skulle barnet vara nöjt efter klippningen kan ni ju till och med passa på att äta tillsammans på restaurang eller något annat lite mysigt.

• tilda81

Jag var till frisören när min meja var 4v då var mamma med och tog hand om henne passade på att amma henne när dom tvättade ur färgningen fungerade jätte bra!

• scheeta

Jag jobbar som frisör ..När mina kunder fått barn så har dom antingen med sig barnvakt som vallar på stan och ammar medans färgen sitter, eller tar en sen kvälls tid så pappa kan va hemma.. Lycka till

• Rulltrappa

alltså, om jag hade klippt håret hade jag jämställt en frisörtid med en läkartid och när jag haft läkertider har jag aldrig behövt övertala min sambo att ta ledigt en stund för att umgås med sonen, det har han sett som självklart, det hade han säkert gjort om det handlat om frisörtider också.

hur gör din dude om du måste till läkaren, tycker han att du ska ta med barnet till vårdcentralen då? hur 17 gjorde du på efterkontrollen?

• tulpaner

Har varit på efterkontroll och då var lillan med, hon får följa med även på läkarbesök och till tandläkare. Var bara lite fundersam över frisörbesöket, men det blir som sagt med pappavallning på stan. Han har inget emot att ta hand om henne, det är ju hans ögonsten. Är jättebra att få lite tips på lösningar som man kanske inte kommer på själv, tack! Ska bli skönt att fixa håret!

Svar på tråden Gå till frisören med liten bebis?