om man har ett vikariat kan man säga upp si därifrån ändå
jag vet att det är 3 månaders uppsägningstid men i mitt fall går vikariatet ut sista dec.
är ej fast anställd men vill ha ett annat som passar bättre pga arbetstiderna
jag vet att det är 3 månaders uppsägningstid men i mitt fall går vikariatet ut sista dec.
är ej fast anställd men vill ha ett annat som passar bättre pga arbetstiderna
jaa smurfis det ska jag göra
Om du skrivit kontrakt så borde det stå där hurudan uppsägningstiderna funkar på din arbetsplats.
Eller så tar du tjuren vid hornen och pratar med din chef.
Lycka till!
ringde facket och hörde där sade de att man skulle gå vikariat ut och inte fick gå före gud va tråkit va
jag får stå ut och försöka fixa bort mina kvällar till dar
Som vikarie har du ingen uppsägningstid. Som vikarie har du per definition en tidsbegränsad anställning (du vikarierar ju för en specifik person som är borta under en specifik tidsperiod) och förväntas jobba tills den har gått ut.
vad jag förstod det som när jag hade vik, var att om man vikar för någon så är man bunden, men om man inte vikar för någon så är det 1 månad som gäller!
Ett vik är per definition "för" någon, om det inte är fråga om en testperiod för en helt ny tjänst som inte har funnits på företaget tidigare. Är det på något annat sätt är det inte i enlighet med de arbetsrättsliga relger som finns.
jag har haft vik utan att vikat för någon person och det var inte frågan om någon provanställning eller något sånt!
ätit,
Jag fick samma svar av facket när jag ringde och frågade. Jag tolkade det hela som att jag var fast tills vikaiatet gick ut. Men prata med din chef, det har jag gjort. Om jag hittar annat jobb kommer min chef att vara snäll och släppa mig. Så prata med chefen!